Moderator: jkien
Er bestaan toch code conventions...?
Zie ook lisp/javaIf you think the greatest pleasure in programming comes from getting a lot done with code that simply and clearly expresses your intention, then programming in Common Lisp is likely to be about the most fun you can have with a computer. You'll get more done, faster, using it than you would using pretty much any other language. (bron)
Goed idee. We willen de concurrentie niet op ideeën brengen natuurlijk.Zullen we dan nu de evangelie van Lisp weer even opbergen?
Wat is volgens jouw het verschil tussen "een script taal" en "een echte programmeertaal"?
Een scripttaal lijkt in mijn ogen een taal die je gebruikt om "vlug" kleine zaakjes te gaan routineren, terwijl programmeren voor mij eerder echt een programma maken is die op zichzelf staat en vaak naar de grotere kant toe gaat.
Begrijp me niet verkeerd. Ik heb er geen problemen mee dat je mensen op de hoogte brengt van het feit dat er dingen als Lisp bestaan. Het is de infomercial-toon die ik niet wenselijk acht.Goed idee. We willen de concurrentie niet op ideeën brengen natuurlijk.
Het is misschien niet hetgeen je wilt horen, maar je bent misschien niet de briljante programmeur die je zelf denkt te zijn. Deze tip is werkelijk verschrikkelijk. Het is er een die alleen maar zorgt voor meer onleesbaarheid. Er is geen enkele reden om de programmanaam danwel de routinenaam toe te voegen aan variabelen. Dit zou volledig moeten volgen uit de structuur van je programma. Ook de 'code'-toevoeging is totaal overbodig. Schrijf liever overzichtelijke code met begrijpelijke namen.Schwartz schreef:Nog ene tip voor programmeurs:
voor zaken die men niet 123 mag toepassen zoals bijzondere variabelen kan men een soort numeriekecode geven.
voorbeeld:
programmanaam_routine_naam_code4535758385832
probeer die maar eens per ongeluk toe te passen.
Ik zie niet direct in waarom je niet beide zou kunnen doen met vrijwel elke programmeer/scripting taal. Je beschrijft het gebruik, niet de taal.