Moderator: physicalattraction
Dat is niet zo relevant. Wat wel relevant is is dat het lichtstralen van de zon ons parallel bereiken.De zon is een (bijna) puntvormige lichtbron.
Ik zou eerder denken dat de lichtstralen van de zon evenwijdig invallen op de regenwolk.Dat is niet zo relevant. Wat wel relevant is is dat het lichtstralen van de zon ons parallel bereiken.
Dat zeg ik (met 'ons' bedoelde ik 'de aarde').Ik zou eerder denken dat de lichtstralen van de zon evenwijdig invallen op de regenwolk.

dat is die 4e straal uit de applet die ik gaf in het bericht boven het jouwe. Daarvoor moet je de invallende straal ónderin de druppel laten invallen. Als je dan de 3e straal van een boveninvallende en de 4e straal van een onder invallende straal samen denkt, zie je twee bogen, één onder een hoek van ca 40° met de invallende zon, één onder een hoek van ca 50°wombat schreef:Bij een regenboog is nog een effect te zien, een 2de regenboog, zwakker maar soms goed te zien.
Hoe werkt dat?
een overschatting, maar vooruit......Beste Regenboog-alles-weters,
typefoutje weggewerktinfrarood
rood
oranje
geel
groen
blauw
indigo
violet
ultra-violet
ALS infrarood een kleur is, DAN is het zeker een van de kleuren van de regenboog. Er is geen absolute fysische grens waarbij rood ophoudt en infrarood begint, en op die grens gaat elektromagnetische straling niet plotseling een heel ander gedrag vertonen.Is Infrarood een kleur, zoja, is infrarood één van de kleuren van de regenboog?