Puzzel Puzzels
BigTwinkie
Artikelen: 0

Re: meer Nederlanders bekeren tot islam....

Barst....hahahahah schreef:Ik wil alleen mensen als jou duidelijk maken, dat er niet alleen maar negatief over de islam, moet worden gesproken,,  

als je deze onderwerp wilt sluiten schijt.........

En ja ik ben blij en wil dat mensen oo zien dat er veel nederlandse christen moslim worden...maar ja als je er niet tegen kunt kun je het onderwrep gerust alsluiten :shock:   ;)   ;)   :?:   ;)   ;)

De Islam heeft voor mij afgedaan als 'vredelievende' godsdienst.

Trouwens, hoeveel moslims zijn er in Nederland / Europa die hun "godsdienst" juist afzweren ?

Dat zijn er meer dat die 100 autochtonen die juist zich bekeren tot de Islam.

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

BigTwinkie

mariska schreef:
Anonymous schreef:heee,,woodstock..

Hallo mens zonder hersen,, wie heeft pim dan vermoord,, jullie toch, ooh ik mag jullie niet over een kam  scheren, maar de islam mag j wel over een kam scheren, ga eerst goed bijje zelf na denken,,, weet je wat van withe power, weet je wie pim vermoorde, die zijn net zo extremist,,maar zo als ik al eerder heb gezegd, democratie geld alleen voor jullie,,,,,,, hahahh
oke voor de duidelijkheid pim is niet vermoord door een moslim.

ik ben ook moslim geworden en heb een relatie met een moslim.

en inderdaad moet je als je doelt op de moorden van de laatste tijd ons niet over 1 kam scheren. deze mensen zijn in hun eigen islam gaan geloven. de islam van de echte moslims zegt dat je je geloof wel mag verdedigen maar dat je niet mag moorden! wat heeft white power te maken met de islam heel veel moslims zijn overigens blank. verdiep je wat meer hier in en beledig niet zomaar omdat je toevallig dingen op die manier hebt gehoord niet alles wat mensen zeggen is waarheid.

groetjes mariska
Beste Mariska,

Jij waarschijnlijk niet maar veel vrouwen worden door hun Islamitische man in de richting van de Islam gepushed. Om een breuk te voorkomen volgt dan een bekering tot die zelfde Islam.

Helaas blijkt dan pas de ellende te ontstaan. Hoevaak zie je niet dat dan de gelijkheid zoals wij dat hier in Europa gewend zijn tussen man en vrouw verdwijnt. Kinderen krijgen een opvoeding die niet Europees is, vrouwen raken steeds verder in de verdrukking en het eindigt toch in een scheiding.

De uitzonderingen natuurlijk daargelaten.

Dan even in zijn algemeenheid over de Moslims.

Nog steeds hoor ik maar erg weinig afkeuring in Nederland en daarbuiten vanuit de Moslimwereld over het geweld dat uit hun eigen midden oplaait.

Wanneer komen de Moslims nu zelf eens in opstand tegen hun agressieve en geestelijk wat minder bedeelde broeders ?

Mondjesmaat zie je een Moslim die openlijk de problemen durft aan te kaarten.

Helaas staat hij wel onder permanente politie-bewaking.

Zolang de Moslims niet laten zien dat zij een zelfreinigend vermogen bezitten zal het nooit wat worden.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Pelletje

Ik wil wel eens wat referenties zien omtrent de informatie in de originele post.

Gezien de vele typ- en spelfouten betreft het hier duidelijk geen cut-and-paste job van krantenknipsels of internetartikelen, zoals de opzet van de posting wel wil suggeren.

Met bovenstaande in gedachte en kijkend naar de inhoud:
Ceylan Weber van vereniging van nnederlandse moslim vrouwen Al Nisa:... bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de islam. Ze doen het niet voorhun man maar voor zichxzelf.
durf ik toch wel met grote zekerheid te beweren dat die referenties niet bestaan. Nederlandse vrouwen kiezen bewust, en voor zichzelf, een leven van discriminatie en onderdanigheid? Yeah right.

Referenties of anders prullenmand graag.
Anonymous

"Le coeur a des raisons que la raison ne comprend pas": "Het hart heeft redenen die de rede niet begrijpt. Platter wordt er wel eens gezegd: "Als de zot staat, zit het verstand in de kl..." waar met die "zot" dan iets bedoeld wordt dat doorgaans met de drie eerst letters van een soort houweel omschreven wordt. Het woord met ... behoeft geen verdere uitleg? En ook vrouwen hebben hormonen.

Verder kan ik me levendig voorstellen dat sommige mensen die moe zijn van de christelijke arbeidsethos verleid worden door de mohammedaanse ghazawat-orgie.
Anonymous

Bij het aanschouwen van het startbericht van "Zo is het maar.Barst maar"

krijg ik een groot "Lili" gevoel uit de "discussie" "Koran=wetenschap".

Uit beide discussies blijkt steeds maar weer dat de zogenaamde "moslim" aanhangers zomaar wat roepen en vervolgens af gaan haken als de discussie niet de wending krijgt die ze dachten te verkrijgen.

Daarbij worden allerlei niet bewijsbare cijfermatigheden aangewend om hun gelijk te bevestigen.

In beide discussies wordt de bewijslast al snel bij de oppositie gelegd en worden inhoudelijke vragen genegeerd of ontwijkend beantwoord.

Daar doorheen krijg ik ook een kinderlijk "lekker poeh" gevoel en een gevoel van "sliepuit" "wij weten toch alles beter".

Een dergelijk manier van discussie voeren maakt steeds "de Islam leidend voorwerp" en andersdenkenden "lijdend voorwerp".

Althans zo lijkt het. Uiteindelijk maakt de Islam zich hiermee belachelijk en zijn de volgelingen slechts de grote verliezers!
Farshad

Althans zo lijkt het. Uiteindelijk maakt de Islam zich hiermee belachelijk en zijn de volgelingen slechts de grote verliezers!
Juist. Of het zijn Wilders-figuren die de islam in een slecht daglicht willen zetten.
Geld maakt niet gelukkig, wiskunde en natuurkunde wel!
Jego

LBO schreef:Althans zo lijkt het. Uiteindelijk maakt de Islam zich hiermee belachelijk en zijn de volgelingen slechts de grote verliezers!
Juist. Of het zijn Wilders-figuren die de islam in een slecht daglicht willen zetten.

Welnee, de Islam maakt zich helemaal niet belachelijk. Wanneer er door een paar individuen onbeargumenteerd in het rond wordt geschreeft over onderwerp X, dan maakt X zichzelf toch niet belachelijk? Alsjeblieft niet beginnen met het reflecteren van discussiedeelnemers op het object van discussie. Ik ben er wel mee eens dat het de beeldvorming van de Islam bij onbekend publiek niet ten goede komt.
Roland Ronceval

Welnee, de Islam maakt zich helemaal niet belachelijk. Wanneer er door een paar individuen onbeargumenteerd in het rond wordt geschreeft over onderwerp X, dan maakt X zichzelf toch niet belachelijk? Alsjeblieft niet beginnen met het reflecteren van discussiedeelnemers op het object van discussie.  Ik ben er wel mee eens dat het de beeldvorming van de Islam bij onbekend publiek niet ten goede komt.
Het is me niet helemaal duidelijk wie er zonder argumenten over de schreef gegaan, maar als ik het goed tracht te begrijpen, staat er dat er een probleem is met de beeldvorming bij het onbekende publiek.

Ik ken dat publiek ook zo niet; de meesten zullen voor mij atlijd onbekend blijven, vrees ik.

Wat de beeldvorming betreft ben ik ook van mening dat, nu de islam in al zijn facetten bekend geraakt, het beeld dat het grote publiek te zien krijgt niet heel fraai is. Van Indonesië tot Marokko, van Moskou tot Darfoer. Of van New York via Bali en Madrid naar Londen, Sharm el Sheik en Antalya. Met een tussenstopje in Amsterdam.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)
Jego

Om nog even op het originele topic terug te komen...
Ik vindt het pas opzienbarend als de islam meer dan 10% van het totale geloof van Nederland is.
Nou, via het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) is het totaal islamieten te zien in percentages van de totale bevolking van 1990 t/m 2004. Wanneer je aanneemt dat deze trend zich doorzet en deze cijfers extrapoleert, krijg je de volgende grafiek:

Afbeelding

Zo rond 2024 zal dan 10% van de totale bevolking (als percentage van aantal gelovigen vind ik minder interessant en heb ik dan ook niet uitgerekend) islamiet zijn. Mochten we demografische dynamiek uit zouden kunnen schakelen, dan zal de 50% zo rond 2205 gehaalt worden. Let er wel op dat dit slechts een extrapolatie is. Voorpellend, maar niet profetisch :wink:
Roland Ronceval

Jego schreef:Om nog even op het originele topic terug te komen...

...Zo rond 2024 zal dan 10% van de totale bevolking (als percentage van aantal gelovigen vind ik minder interessant en heb ik dan ook niet uitgerekend)  islamiet zijn. Mochten we demografische dynamiek uit zouden kunnen schakelen, dan zal de 50% zo rond 2205 gehaalt worden. Let er wel op dat dit slechts een extrapolatie is. Voorpellend, maar niet profetisch  :wink:
Wt betekent dat over een periode van 400 tot 500 jaar?

Ik stelde reeds vroeger dat een maatschappij over een periode van 400 tot 500 jaar helemaal aan de islam kan onderworpen zijn en dat die maatschappij dan machteloos ten prooi ligt aan economische en geestelijke degradatie, zoals we reeds herhaaldelijk in de geschiedenis gezien hebben: Arabië, (moors) Spanje, Turkije...

(Guillaume le Taciturne)
DePurpereWolf

dat is heel leuk, zo'n extrapolatie grafiek, maar het slaat natuurlijk nergens op. ik zelf heb de regel nooit verder te kijken dan 10 jaar in de toekomst, verder kijken kan alleen qualitatief.

Op dit moment is 5.4% Moslim. Maar komt die niet door de grote immigratie golf van paars I en II (en daarvoor) van de laatste 12 jaar? En is deze immigratie golf niet stop gezet door het nieuwe kabinet? Ik dacht het wel. Ook krijgen eerste generatie immigranten relatief veel kinderen. Maar ook dit verwesterd. Zal dus de 10% behaalt worden binnen de tijdspanne van 10 jaar? Ik stel er vraagtekens bij.
Anonymous

dat is heel leuk, zo'n extrapolatie grafiek, maar het slaat natuurlijk nergens op. ik zelf heb de regel nooit verder te kijken dan 10 jaar in de toekomst, verder kijken kan alleen qualitatief.  

Er is geen regel voor. Jouw 10 jaar is volledig arbitrair. Ik neem ook aan dat de trend doorzet en geef niet voor niets aan dat het een extrapolatie is van de laatste jaren en neem aan dat demografisch niets spectaculair gebeurd, lees nog maar eens terug. Als het volgende kabinet een volledige immigrantenstop introduceert en preventief moslims gaat uitzetten zou de groei het best af kunnen zwakken, of niet. Bovendien slaat het natuurlijk wel ergens op. Organisaties als achter de SER en het CBS doen bijna niets anders dan met statistische modellen complexe demografische/economische trends te analyseren. Dit is inderdaad zeer moeilijk, maar dat ze veel meer factoren in beschouwing nemen doet niet af aan de poging een indicatie en begrip te geven van het aantal islamieten en een voorzichte extrapolatie in Nederland. Iets (cijfers,onderbouwing) dat ik in de hele discussie nog niet voorbij heb zien komen in dit discussietopic, op een forum dat pretendeert zich met wetenschap bezig te houden.
Roland Ronceval

DePurpereWolf schreef:dat is heel leuk, zo'n extrapolatie grafiek, maar het slaat natuurlijk nergens op. ik zelf heb de regel nooit verder te kijken dan 10 jaar in de toekomst, verder kijken kan alleen qualitatief.  

Op dit moment is 5.4% Moslim. Maar komt die niet door de grote immigratie golf van paars I en II (en daarvoor) van de laatste 12 jaar? En is deze immigratie golf niet stop gezet door het nieuwe kabinet? Ik dacht het wel. Ook krijgen eerste generatie immigranten relatief veel kinderen. Maar ook dit verwesterd.  Zal dus de 10% behaalt worden binnen de tijdspanne van 10 jaar? Ik stel er vraagtekens bij.
Purperen Wolf (met n), jij bent een geraffineerd iemand! Dat blijkt uit je vraagstellingen, niet aleen de vragen zelf, maar ook de manier waarop. Laten we zeggen: de kwaliteit van de vraag? Maar die "qualitatief" is wel verdacht ...

En dan kan men het hebben over de statistische kwaliteit van die 5,5% ...

:shock:

(Guillaume le Taciturne)
Jego

Op dit moment is 5.4% Moslim.
Oh, dan ben ik benieuwd waar je dit vandaan haalt. Als je de moeite neemt even in de cijfers van het CBS te duiken (zie enkele posts terug voor link) dan had je kunnen zien dat we in 2004 al op 5,8 procent zaten. Bronvermelding, svp.

p.s. sorry, ik was net niet ingelogd.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 75 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Papierversnipperaar - 13L - 8 A4 vellen - Creditcard Vernietiger - Zwart - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 6 TB

Bekijk product

Roland Ronceval

DePurpereWolf schreef:Op dit moment is 5.4% Moslim.
Oh, dan ben ik benieuwd waar je dit vandaan haalt. Als je de moeite neemt even in de cijfers van het CBS te duiken (zie enkele posts terug voor link) dan had je kunnen zien dat we in 2004 al op 5,8 procent zaten. Bronvermelding, svp.

p.s. sorry, ik was net niet ingelogd.
Jego, iets in m'n binnenste zegt me dat ik niet moet twijfelen aan je statistische vermogen.

Heeft dat met "geloof" te maken? :shock:

(Guillaume le Taciturne)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!