Ik vind dat Noortje hier wel de nagel op de kop slaat! Telkens we het over ideologisch gevoelige theorieen/hypothesen hebben en hun wetenschappelijke waarde proberen te evalueren komt er wel iemand tussen die het nodig vindt om zijn persoonlijke geloofsovertuiging als algemeen geldende waarheid naar voren te schuiven. Dat moet nu maar eens gedaan zijn en al diegenen die het daar niet mee eens zijn mogen voor mij een ticketje naar theorie-ontwikkeling krijgen!!
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
Mensen zien hun eigen mening vanzelfsprekend als meest juist. Daar heb je twee typen mensen van: het ene type die naar redenaties/argumenten kunnen luisteren en die deze ook kunnen verwerken en het andere type die dit totaal niet kunnen en hun kop gewoon in het zand steken om hun gelijk te kunnen behouden. Aan dit tweede type heb ik echt een hele grote hekel.
Maar hoe los je dit op?
Ja, ja, ik weet het Noortje, we moeten ontopic komen, maar dit moest er gewoon even uit.
gelieve on topic te blijven! Ofwel voer je deze discussie verder prive, ofwel open je een nieuwe topic! Deze topic handelt over het leven op aarde, niet of mensen hun mening als waarheid nemen en dergelijke!
ontopic:
denk dat het is begonnen bij een hele kleine cel
Het probleem is dat het niet begonnen is met een hele kleine cel maar met de vorming van die cel. + wanneer is die kleine cel levend?
volgens mijn cursus dierkunde was dit de moment dat de cel eiwitten kon coderen. hoe dit is begonnen heeft men tot hiertoe nog niet achterhaald. Maar ik ben er van overtuigd dat andere bronnen andere beginpunten geven.
Misschien dat de resutaten van Huygens ons meer info gaan opleveren (sonde die titan gaat bestuderen)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
staat een artikel in pdf over alles dat nu geweten is over het ontstaan van leven op aarde. Let wel het is een zeeeeeeer gedetaileerd artikel dus verwacht niet dat je het in een ruk uit leest.
Als ik ergens iets vind dat simpeler is zal ik het hier ook bij zetten
veel plezier
xd
ps het is ook in het Engels wat het nog pittiger maakt
pps: ook gaat het maar tot DNA wereld dus niet echt over de periode DNA-wereld naar eerste cel. (ale toch niet expleciet)
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."