wat mij betreft ben je een gelovige hoor. welk opperwezen weet ik niet maar dat doet er niet toe. ben je intellectueel eerlijk en consequent in je denken dan ga je geen woordspelletjes spelen om van een ongelovige een gelovige te maken.Je zou b.v., na 3 jaar, wel eens mogen weten dat ik niet 99999 goden verwerp en er 1 accepteer.
de bal spelen was weer te moeilijk?Je leest niet, luistert niet, leert niet.
maar bepaalde methodieken hebben hun waarde al heel lang bewezen.moet een radicale ontkenning van het bestaan van God bogen op systemen die - indien je ze analyseert - altijd een metafysische kennistheoretische component bevatten, of simpelweg: enig geloof in een bepaalde methodiek vragen.
ik ontken het bestaan van goden net zoals ik ontken dat mijn dochtertje morgenvroeg als zoon wakker wordt en net zoals ik ontken dat ik morgenvroeg plots zou kunnen vliegen. ik ontken ook dat die zaken zich in de toekomst zullen voordoen
voor geen enkele vd 3 voorbeelden zijn bewijzen, aanwijzingen, laat staan dat het ooit gebeurd is of dat het natuurkundig mogelijk is ...
met logica, een voorbeeld van zo'n bewezen methodiek, kun je bovenstaande hypotheses simpelweg en met zekerheid uitsluiten. Je kunt ook vaststellen dat er bij deze methode geen greintje metafysica terug te vinden is.
Puzzels