Moderator: physicalattraction
Excuseer, ik ben hier echt niet goed bekend mee, de kwantummechanica. Wel vind ik de substantie ''magie'' ervan zeer interessant. Ik hoef niet zozeer echte verklaringen, als wel mogelijke gedachten van jullie. Laat ik dan de volgende vraag stellen: Hoe kan iets, geen massa bezitten?
Ik heb je link gelezen en ik lees hierin dat massa en energie equivalent zijn (E=mc²). Hieruit besluit ge meen ik terecht dat fotonen een massa hebben dit in tegenstelling met je post.Fotonen zijn wel degelijk massaloos. Ik raad je aan om wat topics in het Relativiteitstheorie-forum te lezen, zoals deze. Ook aan kotje trouwens, want hij beweert dat fotonen massa hebben. Wellicht doelt hij op relativistische massa, maar dat begrip is overbodig en wordt niet meer gebruikt in de huidige natuurkunde. Maar nogmaals: die discussie dient niet hier te worden gevoerd, daar zijn al te veel topics over (zoals degene waarnaar ik link hierboven).
Ik begrijp werkelijk niet hoe je dit nog kunt concluderen. Het hele topic waarnaar ik linkte (en dat nu dus is samengevoegd, dus zie alle berichten in dít topic) had als discussievraag: "hebben fotonen massa?" Het antwoord daarop blijkt "nee" te zijn, waarvoor allerlei argumenten zijn aangedragen. Als je het daar niet mee eens bent, geef dan aan wélke argumenten jou niet overtuigen. Maar lees a.u.b. wel eerst het héle topic door.Ik heb je link gelezen en ik lees hierin dat massa en energie equivalent zijn (E=mc²). Hieruit besluit ge meen ik terecht dat fotonen een massa hebben dit in tegenstelling met je post.
De uitspraak "energie en massa zijn equivalent", die vaak volgt op E=mc2, betekent niks anders danIk heb je link gelezen en ik lees hierin dat massa en energie equivalent zijn (E=mc²). Hieruit besluit ge meen ik terecht dat fotonen een massa hebben dit in tegenstelling met je post.