Puzzel Puzzels
ToonB
Artikelen: 0

Re: [ontspanning] forum-cluedo

Ik heb besloten om terug te keren naar het lab.

Als moderator scheikunde op een der meest voorname en uitgesproken fora der wetenschap in de beschaafde wereld, zie ik me geschikt om dit laboratorium te analyseren, en mijn vindingen correct te interpreteren.

Ik verdenk hierbij dan ook Klintersaas tot het plegen van een moord in het laboratorium, waarbij hij gebruik maakte van een gitaarsnaar. Of meerbepaald: een elektrische gitaarsnaar ! (aha)

kort (Sinterklaas, lab, gitaarsnaar)
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g, pak van 250 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

ypsilon

Het is nu de beurt aan ToonB (even ypsilon zijn taak jatten :D )
Voor deze ene keer dan ;)
Klintersaas schreef:
Tommeke14 schreef:
ik vraag me trouwens af of dat niet voor problemen kan gaan zorgen, op die manier kan je een persoon verhinderen van te doen wat hij wil :s
Dat is net het leuke!
Vind ik ook. In de originele Cluedo gaat het overigens op dezelfde manier. Alleen zijn de meeste mensen meestal gewoon bezig met het zoeken naar de oplossing, en wordt deze strategie niet zo vaak ingezet.
Ik verdenk hierbij dan ook Klintersaas tot het plegen van een moord in het laboratorium, waarbij hij gebruik maakte van een gitaarsnaar. Of meerbepaald: een elektrische gitaarsnaar ! (aha)
Elke weerlegt de verdenking (en ik was net zo nieuwsgierig of je een "steel" of met brons omwonden snaar in gedachten had).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

DiverAlpha

Dat is een hoop interessante ik denk dat ik er bijna uit ben.

Groetjes Diver
ToonB

Een wolfraamsnaar, voor de echte 'hot rock 'n roll'.

Deze kan namelijk beter tegen de hitte van 'rock 'n roll fire !!'
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I
Klintersaas
Social:

Wel, wel, je weet er heel wat vanaf... Ervaring met het gebruiken van gitaarsnaren voor illegale doeleinden zoals het ombrengen van onschuldige moderators?
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
Tommeke14

Wel, wel, je weet er heel wat vanaf... Ervaring met het gebruiken van gitaarsnaren voor illegale doeleinden zoals het ombrengen van onschuldige moderators?
Hij is al 2x naar het lab geweest, en een moordenaar keert altijd terug naar de plaats delict

Ik denk dat we de moordenaar, plaats en het wapen kennen :D
ypsilon

Jij en DiverAlpha hebben er zo te zien alleszins een optimistische kijk op (een optimistische kijk op een moordzaak, als dat niet verdacht is weet ik het ook niet meer). Als het je beurt is kun je i.i.g. meteen opteren voor een beschuldiging na de verdenking. Maar eerst is het de beurt aan Elke. Zij kan naar CERN HQ, WSF HQ of het openbaar vervoer.
Elke

Ik heb mij beraad en mijn verdenking enigszins bijgesteld na argumenten van anderen. Ik verplaats mij naar het Wetenschapsorum HQ. Ik heb vernomen dat piliF hier is geweest in de uren rond de moord, dus zou hij de moordenaar zijn? En het is daar erg druk dat er nog al eens over elkaar heen geschreeuwd moet worden, moordwapen lijkt me dan ook: SCHREEUWEUHN !!! gecombineerd met een overdaad aan emoticons.

Samengevat: piliF, SCHREEUWEUHN !!! gecombineerd met een overdaad aan emoticons, WSF HQ
Destiny is but a word created by man to accept reality
ypsilon

Klintersaas weerlegt de verdenking en komt zelf aan de beurt. Klintersaas, je bevindt je dankzij ToonB in het lab van de gekke wetenschapper.
Klintersaas
Social:

Klintersaas weerlegt de verdenking en komt zelf aan de beurt.
Verdenking weerlegd.

Het lab van de gekke wetenschapper... Net waar ik naartoe wilde. Ik heb namelijk achterhaald dat ToonB's bijnaam "de gekke wetenschapper" is. Dit is dus zijn beruchte lab! Alles wijst in zijn richting, dus ik blijf bij ToonB. Wat het moordwapen betreft moet ik mijn mening bijschaven. ToonB's kennis is immers eerder chemisch dan biologisch, dus een zelfgemaakt virus zal waarschijnlijk wat te hoog gegrepen zijn voor hem. (niet persoonlijk opvatten, ToonB) Ondertussen heb ik echter ook het autopsierapport ontvangen van de sectie op Revelations lichaam. Daaruit blijkt dat hij is gestorven aan een tiental steekwonden, die totnogtoe onopgemerkt waren gebleven omdat ze bedekt werden door de vetplooien van deze obese moderator. (sorry Revelation) De steekwonden zijn typsich voor een vlindermes...

Samengevat: ToonB - vlindermes - het lab van de gekke wetenschapper
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!
ypsilon

piliF weerlegt de verdenking en komt aan de beurt. Hij bevindt zich nu in het WSF-hoofdkwartier.

Gaat goed vooruit zo :D
ypsilon

piliF heeft klaarblijkelijk de bus genomen. DiverAlpha, jouw beurt.
DiverAlpha

hmmmm, zeer verdacht... Ineens laat hij niks meer van zich horen....

Ik reis even af naar Zwitserland om bij Cern een kijkje te nemen. Ik denk dat de cricketbat die ik daar tegengekomen ben meer te maken heeft met de zaak.

Ik verdenk piliF er dus van de moord te hebben gepleegd bij Cern HQ met de cricketbat

Groetjes Diver
ypsilon

ToonB weerlegt de verdenking. Tommeke14 komt aan de beurt. Tommeke, je leek nogal zeker van je zaak, wilde je een verdenking én een beschuldiging uitspreken?

ads

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 25 euro - Bedankt!

Bekijk product

Tommeke14

ToonB weerlegt de verdenking. Tommeke14 komt aan de beurt. Tommeke, je leek nogal zeker van je zaak, wilde je een verdenking én een beschuldiging uitspreken?
Ik ben maar van 1 van de 3 zeker :P

Vermits in baantjer een moord altijd opgelost wordt vanuit de kroeg, zou ik ook graag naar daar gaan.

Alleen daar zitten is ook maar alleen dus ik wil Elke meteen uitnodigen daar, en direct eens een goed gesprek hebben over de moord :D

Ik heb gehoord dat ze goed kan schreeuwen, al dan niet met een overdaad aan emoticons, dus is dat een potentieel wapen.

Kortom: Elke, Schreeuwen gecombineerd met een overdaad aan emoticons , de kroeg

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!