Inderdaad...p schreef:Ik denk dat het een vergissing is om het volgende te denken:
"Er zijn mensen die graancirkels maken, dus zijn alle graancirkels door mensen gemaakt".
Ik denk dat sommige graancirkels door mensen gemaakt worden, maar dus niet allemaal. Sommigen zijn denk ik het resultaat van natuurlijke fenomenen, welke in dit geval bovennatuurlijk zijn, omdat ze niet verklaard zijn.
Er zijn volgens mij ook genoeg aanwijzingen (zo niet bewijzen) dat enkele graancirkels door natuurlijke fenomenen ontstaan zijn.
Dus graancirkels die niet gemaakt zijn door mensen laten geen sporen na, zijn dus onzichtbaar?..... graancircels gemaakt door mensen laten sporen achter .......

http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/21/28/In augustus 2000 beweerde de Britse graancirkelonderzoeker Colin Andrews dat tachtig procent van de cirkels mensenwerk was en de overige twintig procent wordt gevormd onder invloed van verschuivende magnetische velden. De verschuiving zou een elektrische stroom teweeg brengen die de stengels van het gewas plat op de grond drukt.
Zijn beweringen zijn waarschijnlijk gebaseerd op de enkele gevallen dat gewassymboolformaties worden gevonden omdat er een lichtbol wordt gezien boven een veld. Wanneer de formatie wordt ontdekt tijdens de zoektocht naar het licht, is het gewas, de grond en de lucht in de formatie warm.
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/173/28/In graancirkels worden soms vreemde substanties en afwijkingen in het gewas gevonden. De meest opvallende zijn daarbij wel de afwijkingen in de groeiknopen van het graan. Iedereen die wel eens een graanstengel in zijn handen heeft gehad, kent deze groeiknopen wel, ze werken als een soort gewrichtjes. Hierdoor is het mogelijk dat de planten zich buigen in de richting van het zonlicht. Juist in deze groeiknopen zien we verschillende afwijkingen binnen veel graancirkels. Ook worden er soms vreemde substaties binnen de graancirkel waargenomen, die in de rest van het graanveld niet voorkomen.