Puzzel Puzzels
klazon
Pluimdrager
Artikelen: 0

Re: Graancirkels/cropcirles

Zullen we het er dan maar op houden dat graancirkels gemaakt worden door regenbogen? :shock:

ads

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Steun Sciencetalk Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Geschikt voor iPhone 13 / iPhone 13 Pro Screenprotector Tempered Glass - 2 stuks Beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Kobo Libra Colour - E-reader - 7 inch kleurenscherm - 32GB - Luisterboeken - Wit

Bekijk product

Anonymous

p schreef:Ik denk dat het een vergissing is om het volgende te denken:

"Er zijn mensen die graancirkels maken, dus zijn alle graancirkels door mensen gemaakt".

Ik denk dat sommige graancirkels door mensen gemaakt worden, maar dus niet allemaal. Sommigen zijn denk ik het resultaat van natuurlijke fenomenen, welke in dit geval bovennatuurlijk zijn, omdat ze niet verklaard zijn.

Er zijn volgens mij ook genoeg aanwijzingen (zo niet bewijzen) dat enkele graancirkels door natuurlijke fenomenen ontstaan zijn.
Inderdaad...

Alle terroristen zijn moslims, maar niet elke moslim is een terrorist..bij wijze van spreken

Zelfde met dit, Graancirkels worden door mensen gemaakt, maar echt niet allemaal.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Snoppus

Ik heb wel eens op een site gelezen, tijdje terug al. Van een Belgische groep vrienden, die gingen ook graancirkels maken. Dat doen ze echt heel uitgebereid, ze hadden een plank met touwen, ze gaan snacht's helemaal in het zwart en met een vrij grote groep. Ik zal er nog is naar zoeken, dat was best interessant
Anonymous

In amerika heb je ook een aantal van die groepen maar graancircels gemaakt door mensen laten sporen achter en dus vrij makkelijk te herkennen.
klazon
Pluimdrager

..... graancircels gemaakt door mensen laten sporen achter .......
Dus graancirkels die niet gemaakt zijn door mensen laten geen sporen na, zijn dus onzichtbaar? ;) ;) :shock:
p__

Ik denk dat hij zulk soort sporen bedoelt:

Afbeelding
dekale

Natuurlijk zijn het buitenaardsen. Geen normaal denkend mens gaat toch midden in de nacht met zijn klompen een graanveld in om gezellig cirkels te gaan staan maken? Ze lijken wel gek. Hoewel... er lopen nogal wat gekken rond. Geef ze een houtje en een touwtje en het zou zomaar kunnen.

Ik vind het eerlijk gezegd te gek voor woorden dat mensen zich hierover druk kunnen maken en het zelfs fantastisch vinden. Ik denk eerder aan die arme landbouwer die een deel van zijn oogst naar de kl*te ziet gaan omdat een of andere jan hein leuk denkt te zijn.
Anonymous

In augustus 2000 beweerde de Britse graancirkelonderzoeker Colin Andrews dat tachtig procent van de cirkels mensenwerk was en de overige twintig procent wordt gevormd onder invloed van verschuivende magnetische velden. De verschuiving zou een elektrische stroom teweeg brengen die de stengels van het gewas plat op de grond drukt.  

Zijn beweringen zijn waarschijnlijk gebaseerd op de enkele gevallen dat gewassymboolformaties worden gevonden omdat er een lichtbol wordt gezien boven een veld. Wanneer de formatie wordt ontdekt tijdens de zoektocht naar het licht, is het gewas, de grond en de lucht in de formatie warm.
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/21/28/
In graancirkels worden soms vreemde substanties en afwijkingen in het gewas gevonden. De meest opvallende zijn daarbij wel de afwijkingen in de groeiknopen van het graan. Iedereen die wel eens een graanstengel in zijn handen heeft gehad, kent deze groeiknopen wel, ze werken als een soort gewrichtjes. Hierdoor is het mogelijk dat de planten zich buigen in de richting van het zonlicht. Juist in deze groeiknopen zien we verschillende afwijkingen binnen veel graancirkels. Ook worden er soms vreemde substaties binnen de graancirkel waargenomen, die in de rest van het graanveld niet voorkomen.
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/173/28/

Deze afwijkingen worden dus niet gevonden bij door mensen vervaardigde graancircels maar laten wel andere sporen als vooetsporen achter, beschadigde gewassen enz.
Rick

Ik geloof wel in crop circle's door aliens, maar ik denk dat de meerderheid door iets anders worden gemaakt.

De reden dat ik wel geloof in crop circles gemaakt door aliens is het volgende:

Er is door NASA, na onderzoek bij duizenden circle's een code gevonden.

Nadat die wetenschappers die code ontcijferd hadden, bleek het een antwoordt te zijn, op een bericht dat de NASA, de ruimte in heeft gestuurd.

Best griezelig toch? ze hebben iig wel een leukere manier van communiceren dan dat wij aardlingen hebben, met onze mobiele telefoontjes etc etc.
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
p__

Anonymous

Ik had al eerder een vermoeden dat die video nep was.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

peterdevis

Omdat het aantal verschillende threads over boven topics begon te divergeren, en omdat elk van die threads erg veel overlap had met elk van de anderen, is er besloten 1 centraal UFO, Alien en Conspiracy topic te maken.

Gelieve daarom hier verder te gaan.

In het vervolg zullen nieuwe threads op dit gebied meteen gesloten worden, om zo de discussie centraal te houden.

Namens de moderatoren,

Elmo.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!