Maar het komt er uiteindelijk op neer aan welke wetten je de meeste waarde hecht. Die van de Koran of die van de Nederlandse staat. Als je zeer gelovig bent , ongeacht of je christen bent of moslim, zal je de wetten voorgeschreven door je geloof eerder nastreven.
Het leven is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Zoals elders op deze site te vinden is heb ik reeds bekend gemaakt dat ik vrijmetselaar ben. Binnen de loge, het broederschap, worden we er steeds weer op gewezen dat niemand de waarheid in pacht heeft en dat een ander zijn ideeen en geloof met respect bejegend dienen te worden. Blijf kritisch en blijf vragen stellen.Kort zal dit erop neer komen dat je een stel subversieve teksten op een wel heel creatieve manier aan elkaar breidt (vertaalfouten nog niet eens meegerekent).
Door de zaken eens vanuit een ander daglicht te belichten hoop ik mensen te prikkelen na te denken en verder te kijken. De dingen die ik schrijf en geschreven heb zijn dingen die ik lees/hoor/bedenk en zijn slechts nieuwe/andere gezichtspunten op de heersende ideeen. Daarmee zeg ik niet dat ik daar voor 100% achtersta. Ik zou deze discussie prima nog een kunnen doen met een volledig ander standpunt waarbij ik mezelf op dit forum zou tegenspreken. Niemand heeft de waarheid in pacht, maar wellicht heeft iedereen een stukje van de waarheid, hoe klein of hoe groot ook. Alle stukjes waarheid samen vormen het antwoord op de gestelde vraag. Het is alleen de kunst die stukjes waarheid eruit te lichten en samen te voegen. Dus laat iedereen gewoon zijn woordje doen op dit forum, zonder ze aan te vallen, maar te corrigeren op grove fouten waar nodig. Daarnaast lijkt aanvullen van visies af opwerpen van nieuwe uitgangspunten/gezichtspunten mij het meest vruchtbare forum.....Wat je doel is vraag ik me heel sterk af
Absoluut! Daar begon de discussie in verkapte vorm ook mee.Ik denk ook dat hier een deel van het probleem inschuilt omdat ik het idee krijg dat we het vaker over integratie hebben als we het hebben over mensen met een islamitische achtergrond
Dit gaat niet over scholen voor chinezen/polen/amerikanen, het leraren probleem geldt vooral op de scholen in buurten waar veel Marrokanen/Turken naar school gaan. Ook waar Antillianen de hoofdmoot vormen maar dat probleem ligt anders.Ligt het aan mij of moeten we iets gaan doen aan onze allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten die hun alleen maar willen helpen (zulke leraren op allochtone scholen zijn er al weinig
Ik heb een paar chineze vrienden en ik kan gerust zeggen dat die cultuur inderdaad totaal anders. Het is ook een behoorlijk verweven gemeenschap. In Utrecht lijken alle chinezen wel op de een of andere manier aan elkaar verwant. Het is wel een behoorlijk hard werkende groep (de Chinezen die ik ken). Veel in de horeca natuurlijk, maar ook best een heel aantal studerenden. Het is natuurlijk geen beeld van Nederland, maar ze zijn weinig in het nieuws dus schijnbaar geven ze weinig tot geen overlast. Er zijn er ook wel een stukje minder van in Nederland. Als we net zoveel Chinezen zouden hebben als Marrokanen zou het verhaal ongetwijfeld anders liggen. Ik ken de cijfers niet, om de een of andere reden ook niet makkelijk te vinden op internet (waarom niet?).Het schijnt mij toe dat het een vrij geslote gemeenschap is maar op de een of andere manier hebben we daar over het algemeen minder moeite mee terwijl hun cultuur wel degelijk veel van die van ons verschild
wou jij zeggen dat je dit soort dingen alleen moet doen als er een moord van een allochtoon in het nieuws komt. ik dacht het niet: bij dutroux doe je precies hetzelfde alleen denk je er niet zoveel bij na. ook door de media wordt onze maatschappij steeds rechtser bijv. in hebben wij ooit iets gehoort over de moord op een leeraar in belgie door een autochtoon, ik meen van niet. en denk je dat ze in belgie niks over de moord van die allochtone jongen op een leeraar hebben gehoord. zit wat in of niet.weet je wat het probleem is, ik ben echt niet geboren met een afkeur tegen turken en marrokanen hoor, en mijn ouders vertellen mij ook bij gebeurtenissen als deze dat je niet de ratio mag laten gaan en reageren op gevoel. Maar elke keer als er iets naars gebeurt omtrent allochtonen in ons land dan doe ik dus me best om normaal te blijven denken en het niet af te schuiven op ras. Maar elke keer als de ratio het dan overwint dan gebeurt er weer zoiets als dit, hoe lang kan ik deze innerlijke strijd nog voeren? Hoelang overwint de ratio van allochtonen, ik krijg het zeer zeer moeilijk in de toekomst en ik vrees dat de ratio dit niet kan winnen.........
Ik ben het met je eens, alhoewel ik dit een slecht voorbeeld vind. Mensen als Dutroux komen we (gelukkig) niet elke dag tegen. Conflicten waarbij allochtonen een rol spelen komen wel dagelijks voor. En uiteraard moet je niet de hele mik over één kam scheren, maar je mag je wel afvragen wanneer er een grens getrokken moet worden. Stel we laten een bevolkingsgroep uit verweggistan overkomen en we willen graag dat deze mensen integreren en zich aanpassen aan onze cultuur. Daarbij besluiten we wel dat ze hun geloof, taal en cultuur mogen behouden. Het loopt allemaal niet zo goed als verwacht, en van de 1000 immigranten ontspoort er één. Zo zonde van die ene, maar er zijn nog 999 mensen die geen probleem zijn. Nu ontsporen er nog 5. En nog eens 20 en ga maar door tot we op een punt komen dat van de 1000 immigranten 100 volledig geïntegreerd zijn, 200 passen behoorlijk maar hebben wel moeite met bepaalde dingen van onze cultuur, 200 houden zich aan de regels maar leven wel volgens hun eigen bekende regels tot ze de onze overschrijden, 200 respecteren de regels zolang hun eigen regels maar niet in het gedring komen om dan hun eigen regels te handhaven, 200 leven volledig volgens hun eigen regels normen en waarden en 100 zijn crimineel geworden. Doen we dan iets of zijn we tevreden? En als er 200 gedrag vertonen dat problemen geeft? En 300? Waar trek je de grens? Feit is wel dat de gevangenissen voor het grootste deel gevuld zijn met allochtonen. In Rotterdam zelfs 90%. Als ik dan mag generaliseren ligt het eerder voor de hand te zeggen dat niet allochtonen crimineel zijn, maar criminelen allochtoon. En dat mag gerust een punt genoemd worden. En ik wil een hoop geloven, maar niet dat dat feit is uit te leggen door een racistische justitie...bij dutroux doe je precies hetzelfde alleen denk je er niet zoveel bij na
Hoe vaak is het eerder voorgekomen dat een leraar uberhaupt vermoord is? Ongeacht de nationaliteit van de dader?in hebben wij ooit iets gehoort over de moord op een leeraar in belgie door een autochtoon, ik meen van niet. en denk je dat ze in belgie niks over de moord van die allochtone jongen op een leeraar hebben gehoord. zit wat in of niet.
Op zich is die stelling niet onjuist maar verklaart niet alles. Laten we bijvoorbeeld even door blijven zeuren over de marokaanse/turkse jongeren. Hoe je het went of keert is het percentage onder hen dat zich crimineel gedraagd toch een stukje hoger dan onder bijv. autochtone jongeren. Maar hier komt dan toch wel een kink in de kabel wat je stelling betreft dat rascisme velen kansarm zou maken. Marokaanse/turkse meisjes doen het gemiddeld namelijk zowel op sociaal als op school gebied veel beter dan hun broers. Niet alléén maken ze vaker hun school af maar volgen ze ook vaak hogere opleidingen.roger schreef:Misdadig gedrag vind je veel bij jonge mensen uit kansarme gezinnen die moeten opkijken tegen een uitzichtloos leven.Dat heeft niets met natonaliteit te maken.Juist door het rascisme zijn velen kansarm.
Geef ze een nuttig werk en betaal ze zoals het moet en alles wordt stukken beter.Is terrorisme niet ontstaan uit onrechtvaardigheid?
Met azijn vang je geen vliegen!
roger schreef:Dat marokkaanse meisjes het beter doen op school verwondert me niet.
De jongens genieten van de volle vrijheid en de meisjes worden veel strenger in hun vrijheid beperkt,wat resulteerd in betere uitslagen op school.Dat zie je ook in onze cultuur.Geef ze de volle vrijheid(op kot) en ze moeten van ijzer en staal zijn om niet te bezwijken!Wat is Gent toch een plezante stad!s'Avonds er niet in en s'morgens er niet uit.
Ik neem aan dat je dit grappig bedoeld?Bij de Marokkanen is moeder tenminste nog thuis.
Absoluut! Ik heb de verhalen zeer vaak van dichtbij meegemaakt aangezien mijn vader al zo'n 25 jaar directeur is van een scholengemeenschap. Ouders willen het niet weten. En zelfs als dingen toch waar blijken te zijn, weten ze wel iemand de schuld te geven behalve zichzelf.(...)mijn kindje schoon kindje(...)
Het niet goed te praten maar ik snap wel ongeveer hoe zoiets gaat. Dat dat een slecht voorbeeld is voor de kinderen in kwestie lijkt me ook duidelijk. Dat de kinderen vervolgens zelf dit soort dreigementen uiten en ook nog eens uitvoeren is een andere zaak.Een leraar vertelde mij,dat een vader dreigde van hem in elkaar te slaan,als hij het nog zou wagen zo weinig punten te geven aan zijn zoontje.
Het heeft niets met streng te maken. Het heeft eerder met consequent en aandacht te maken plus een flinke dosis beeldvorming door ouders. Marrokaanse vaders staan bij mij niet bekend om hun softe (niet strenge) aanpak in de opvoeding.Ouders maken hun kinderen kansarm door niet streng op te treden