Ik verbaas me er een beetje over hoeveel mensen er klakkeloos van uit gaan dat de evolutietheorie klopt. Aan de andere kant verbaas ik me er ook over dat veel christenen geloven dat de aarde in 6 dagen is geschapen met alles erop en eraan. Alhoewel je moet toegeven dat God geen God zou zijn wanneer dat niet in zijn mogelijkheden zou liggen. Anders kun je God maar beter ontkennen.
Maar goed. Wat ik kwijt wilde is dat ik binnen Stichting ' de oude wereld' (ik geef toe; de naam klinkt een beetje suf) bezig ben met het vertalen van een boek ('Evolution') dat de evolutietheorie kritisch bekijkt en de zwakke punten in die theorie aanhaalt. Daarnaast worden de gevonden empirische data uit biologisch en ander wetenschappelijk onderzoek ook bekeken vanuit een creationistisch standpunt. Blijkbaar sluit het wetenschappelijk bewijs het creationisme niet uit... Overiggens... als er nog mensen zijn die interesse hebben om mee te werken aan het project waarbij zowel het evolutiemodel als het creationistische model op een eerlijke manier worden uitgewerkt en vergeleken, dan verwijs ik je graag naar de site
http://www.oude-wereld.nl/ Mensen die geloven dat de evolutietheorie klopt zijn er nog niet zo veel binnen de werkgroep. Dus voel je je geroepen om de inhoud van dat deel te controleren, dan nodig ik je van harte uit!
Het zwakke van ID vind ik trouwens dat zij een soort middenweg zoeken: veel ID'ers geloven wel dat de evolutie heeft plaatsgevonden (waar maken jullie je dus druk om?), maar zij geloven niet dat deze toevallig heeft plaatsgevonden. Er zit volgens ID'ers dus een sturende kracht, macht, intelligentie of hoe je het ook wilt noemen, achter... Dus dan geloof je wel in iets 'hogers' maar je gelooft niet dat die zo almachtig, wijs etc was, dat die al het leven niet in eens gemaakt heeft, maar daar heel lang voor nodig heeft. 't Is maar wat je wilt... Dan geloof ik toch liever in een God die maar hoeft te knippen met zijn vingers (bij wijze van spreken) en iets is. Daar heb je veel meer aan, dacht ik zo.
B