Puzzel Puzzels
Zllong
Artikelen: 0

Re: Vertel eens wat over jezelf

ey ik ben Zi long.

ik ben 12 jaar en ik zit op VWO gymnsasium 1e jaar

ik ben vooral weg van sterrenkunde

hobby's tennis, lezen, voetballen en gewoon lol maken met vrienden

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Casio fx-82NL rekenmachine - wetenschappelijke rekenmachine - voor de middelbare school

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

mr.rhythm

hallohallo, dan ik ook maar^^

mijn naam is boy, ben 16 jaar, zit in 4vwo (Natuur & Techniek).

mijn interesses zijn vooral muziek, filosofie, psychologie, dingen als hoe zit ons bewustzijn in elkaar, hoe zit de wereld in elkaar, wat is er 'buiten' het heelal etc.

Psychedelica interesseren mij ook wel.. het liefst verwerk ik de kennis en de informatie die ik krijg en weet over het universum in een bepaald soort vorm in muziek :P :) ik drum en speel in een bandje wat ik overigens erg leuk vind.

ik hou van ontzettend veel verschillende soorten muziek, zolang je er lekker expressief in kan zijn..

bands als Tool vind ik bijvoorbeeld geweldig wegens hun diepgang en dus de 'wetenschap' en hun filosofieen goed in hun muziek kunnen verwerken :D

nouja genoeg.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Inimitable

Ik ben sinds vandaag nieuw!

Al vaker meegelezen, maar nog nooit geregistreerd, dus bij deze.

Ik ben 18 jaar, studeer op het HBO en ik ben gek op discussies.

Qua muziek luister ik het liefst naar Arrow Classic Rock.

Indie en Brittpop vind ik ook heerlijk.
Een nerd in een mooi jasje
Mechatronica

Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles

Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent
Snow white

tegelijk als introductie van mijzelf:

Ik heb havo gedaan, E&M profiel. In de vijfde besloot ik net op tijd dat ik scheikunde toch wel miste, en zodoende heb ik mijn havo afgerond met E&M en scheikunde.

Nu - 17 jaar oud - ben ik toegelaten voor de voltijd studie psychologie op de Radboud uni, na mijn propedeuse in toegepaste psychologie en een wiskundetestimonium te hebben behaald (als alternatief voor twee jaar vwo en dan pas uni).

Mijn ware interesse is breder (en zelfs anders geaccentueerd): ik vind 'alles' interessant. Ik probeer in mijn (zee van) vrije tijd zoveel mogelijk te lezen over wetenschappen en techniek, te experimenteren en het wetenschappelijk nieuws bij te houden. Ook taalvaardigheid staat bij mij hoog in het vaandel, maar momenteel werk ik daar vooral indirect aan (door het vele lezen bijvoorbeeld).

Waar ik op dit very moment het meest mee bezig ben, is de zoektocht naar manieren om mijn gebrekkige wiskunde te omzeilen. Ik streef ernaar de 'ingewikkelde' delen van bijvoorbeeld natuurkundige onderwerpen zo goed mogelijk te begrijpen met kennis/vaardigheden die ik wel bezit. Ik werk hier hard voor, en hoop dan ook dat ik hier als zodanig wordt geaccepteerd. De implicatie kan wel zijn dat ik vooral passief bezig ben (lezend, meer dan reagerend).
I'm anemic when I'm happy. I loose my way everyday. My memories of time are empty - ML
Esnaatje

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar vandaag werd ik dan toch eens uitgedaagd om mee te discussiëren en me aan te melden.

Dit weekend mag ik 29 jaartjes jong worden. Ik ben afgestudeerd als bewegingswetenschapper, waarin ik helaas nog geen werk heb mogen vinden. Inmiddels ben ik weer met andere studies bezig. Ik speel djembe, zing in een koor en ben graag op verschillende manieren creatief bezig. Dankzij internet heb ik een vriendenkring wijd verspreid over Nederland en af en toe rijd ik zo met mijn Ka'tje vrolijk het land door om ze op te zoeken. Verder ben ik een trotse tante van een lief klein meisje en is er nog zo'n mooi wezentje in aankomst. Ik discussieer al een tijdje op spirituele forums, maar ik mis daar diepgang in discussies en de kunst om werkelijk te discussiëren en te beargumenteren. De onderwerpen spreken me er vaak wel aan, ik interesseer me wel voor de "oosterse wereld". Verder is het ook mooi om te zien hoe mensen reageren in die discussies. Maar ondanks mijn interesses in die hoek, blijf ik ook een wetenschapper en mis ik daar weer dingen, waarin ik in dit forum weer een mooie aanvulling erop vind. Door alle forums, weet ik niet hoe actief ik hier ga zijn, maar daar kom je vanzelf wel achter :D .
Rexxar

ik ben sinds kort een 6 atheneum middelbare scholier, heb een dubbel profiel NG/NT

hobbies? ik speel basgitaar, elektrische gitaar en klassieke gitaar, ik zit in 2 bandjes. 1 band waarmee we zelf nummers maken (progressief metalgeweld) en een coverband, tot nu toe alleen nog maar Tool

ik heb als muzieksmaak, blijkt uit mn bands, een progressieve smaak eraan zitten. Niet alleen hedendaagse progbands zoals Opeth/Tool (hoewel deze al een 10-15 jaar meegaan) en ook nog Dream Theater (al 20-25 jaar geloof ik). Maar ook Pink Floyd zoals ik al eerder las, Rush, Yes.

ik luister ook naar Rammstein, Deep Purple, Dire Straits, Enigma, Magna Carta, Tangerine Dream, Simon and Garfunkle en ga zo maar door. Ik luister ook naar Daft Punk, dat is weer een hele andere muziekstijl, maar wel een leuke band.

nog een hobbie is naar optredens gaan, als je dat zo kan noemen. Af en toe ook eens een festival meepikken.
Sofia

Hallo Lieve Mensen,

Ik heb me vandaag aangemeld bij forum. Ik ben een lieve dame met een krachtige ratio en sterke emotie's.

Ik wil graag wéten! Héél veel weten en álles begrijpen...! Ik typeer mezelf wel eens als 'een geboren filosoof'.

Ik ben echter tot de conclusie gekomen, dat je niet alles hoeft te weten, om iets te begrijpen. En...niet alles hoeft te begrijpen, om iets te weten...

Maar ben tevens tot de conclusie gekomen, dat je jezelf moet laten gelden en een 'statement' moet maken, wil je succesvol zijn...

Succesvol is hier dan weer de paradox. Want wát is succesvol...?

Ben zowiezo al dol op het begrip 'paradox'...

U hoort van mij!

Lieve groet,

Sofia
StrangeQuark

Hoi Sofia, allereerst welkom op dit forum. Er is een speciaal topic gemaakt waar mensen zichzelf kunnen voorstellen en heb derhalve dit topic daarmee samengevoegd. Ik kan je ook tevens aanraden om de regels te lezen van dit forum. Er zijn een aantal regels om alles overzichtelijker te maken en om het forum prettig te houden.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.
Sofia

Hoi Sofia, allereerst welkom op dit forum. Er is een speciaal topic gemaakt waar mensen zichzelf kunnen voorstellen en heb derhalve dit topic daarmee samengevoegd. Ik kan je ook tevens aanraden om de regels te lezen van dit forum. Er zijn een aantal regels om alles overzichtelijker te maken en om het forum prettig te houden.
Dank je wel! Ik wist niet zo goed, waar ik moest beginnen. Maar het WSF café klinkt prima!

Ik ben een creatieve dame, van nature technisch, bouwkundig geschoold, dochter van een binnenvaartschipper en een geweldige gastvrouw, moeder van een zoon, systeembeheerder in de scheepvaart, met een passie voor honkbal...

Ik ben heel benieuwd! Spannend!

Liefs, Sofia
Nobully

idem ook pink floyd is één van me favo

kheb roger waters nu al twee keer life gezien

tis de moeite

!!

en dire straits

ook moderne muziek hoor coldplay ook filmmuziek

MUSE (love it ) :D
heather

Hallo,

ik ben Heather,

'k ben hier pas beland...

ik ben 17 en zit in het zesde jaar latijn-wiskunde.

Ik kwam hier toevalig terecht toen ik iets opzocht

over euthanasie vs de eed van hippocrates...

Mijn interesses zijn vrij ruim, maar sluiten vooral aan bij het spirituele.

Ik ben nieuwsgierig, kritisch en onderzoek graag dingen.

Verder zijn mijn hobby's lezen, vlaggenzwaaien, dwarsfluit spelen, forummen

en badmintonnen...

Dit is het voornaamste geloof ik..

Groetjes
Muffie

Hallo allemaal,

Ik ben Muffie, 33 jaar en sinds kort fullhouse huisvrouw.

Moeder van 3 kinderen [ meisje van 9 - jongen van 5 - meisje van anderhalf]

Ben gek op geschiedenis wetenschap sterrenkunde en paranormale gaven.

Zelf lees ik al heel vaak en veel jullie forum en nu toch maar aangemeld.

Mijn studie : ik heb grafische technieken gedaan.

Ben me momenteel aan het bezichhouden met vooral forums en PHPBB te leren.

Ik onderhoud websites en maak logo's.

Maar eerst komen me kinderen en dan pas de rest :D

Groetjes Muffie
Chyr0n

Hallo iedereen..

Nieuw hier op dit forum dus eventjes voorstellen:

Christiaan (M) - 26

Studie: Chemie - Organische Chemie (HBO)

Heb een brede interesse in de wetenschap:

Natuurkunde (theoretische fysica, deeltjesfysica)

Biologie; m.n. etymologie (over insecten); wil namelijk mieren gaan houden in een formicarium :P (actief in www.antforum.nl

Cosmologie / astronomie (dagelijkse website: http://www.apod.nl/archivepix_nl.html)

Psychologie

filosofie

(algebraïsche) wiskunde

oja en Chemie natuurlijk

blad dat ik graag lees: WN&T

daarbuiten ook interesse voor niet-wetenschappelijke zaken als:

* chillen met friends :P

* muziek: heel divers.. beste te illustreren met mijn YouTube playlist: http://nl.youtube.com/profile_play_list?us...ristiaan81music vooral oldies (50s tot 90s) en britpop achtige muziek.. check it!!!

* Uitgaan / uit eten (ben wel bourgondisch dus lust wel een lekker cullinair hapje en drankje :D )

* Sport (fitness & kickboxen) - tja moet ook beetje in shape blijven toch?

* Taal: Nederlands: Spellingsspel: http://www.mijnwoordenboek.nl/spellingspel/

etymologie: woord van de dag: http://www.woordvandedag.nl

vreemde talen: wil Spaans en Italiaans leren en Frans wellicht bijspijkeren

*Reizen

*TV: Actualiteit, nieuws, amusement (b.v. satire) en goede documentaires ben ik ook dol op

*Game: Quake3 (online first person shooter spel) :D | sudoku

Hoop op leuke en interessante discussies tegen te komen

Greets
I'm willing to admit that I may not always be right, but I am never wrong

-Samuel Goldwyn-

ads

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 20 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 128GB - Gray + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Quantum Human

Hallo allemaal,

Ik ben Martin, een arbeidsongeschikt verklaarde man, die daarom lekker de tijd heeft om zijn computer mee te laten werken in verschillende projecten.

Drie dagen in de week zit ik op een activiteitencentrum waar ik verschillende dingen doe:

Schilderen, zijdeschilderen, boetseren en speksteen bewerken. Ook zit ik daar te computeren. Online games of gewoon forums bezoeken.

Thuis speel ik meestal Caesar IV, een city building game. Op zich wat beter dan SimCity, en ook spannender.

Mijn interesses zijn: Aardrijkskunde (ik heb verschillende soorten atlassen), geschiedenis, het paranormale, mysteries en UFO's.

Favoriete tv programma's zijn onder andere Doctor Who, Star Trek, Air Crash Investigation, Seconds from Disaster, Mythbusters, Brainiac en Mad Labs.

Favoriet stripblad: Witch. In Nederland is het na 62 nummers gestopt, nu bestel ik regelmatig nummers direct uit het land van oorsprong, Italië. Ik heb er ook een website over.

Favoriete muziek en/of groepen: doorgaans rock, waaronder symphonic rock. Van easy listening houd ik ook.

Enkele namen: Alan Parson's Project, Vangelis, Mike Oldfield, Queen, Rolling Stones, Icehouse, Duran Duran, Falco.

Groeten, Martin.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!