Puzzel Puzzels
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Spieken

Ik wil even m'n meester spiekmanier uitleggen (alleen mensen met een ti83(+) kunnen hiervan genieten)

Je gaat naar program -> New -> Je typt er gewoon naar harte lust, al je formules,eigenschappen, en weet ik veel wat nog allemaal (je moet er geen rekening mee houden hoe je een programma schrijft en laat werken, je schrijft er gewoon in wat je moet onthouden)

Je kan de gegevens die je daar ingetypt hebt niet zien door gewoon te openen vermits er niet echt een programma geschreven is, je kan deze wel oproepen via prgm -> Edit

Natuurlijk dit jaar zijn de leerkrachten bij ons op school versnuggerd en gaan ze dus maar ff het geheugen resetten. Natuurlijk zijn wij als vlijtige leerlingen heel flexibel en zoeken we daar dus iets op.

Als je naar 2nd Memory (boven de + dacht ik) gaat, dan 8: Group neemt dan kan je daar create new group nemen, je selecteert al die programma'tjes en ziezo er is een group gemaakt (deze word niet verwijdert door een geheugen reset)

Je reset nu zelf ff je geheugen zodat m'n niet per ongeluk je programma's vind.

Je wilt nu al je programma's terug ? Geen probleem, je gaat terug naar 2nd memory -> 8: Groups -> ungroup, je pakt de group eruit die je wilt, je entert, en hups daar staan al je proggies terug :shock:

Ik vind dit zelf heel handig voor wiskundige formules als geheugensteuntje en bij fysica om eigenschappen en definites te onthouden :wink:

ads

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

en wat is swinas  


De Swinas is een soort van electronische variant van de binas voor op de Ti83 (en opvolgers) het grote probleem was dat deze bijna al het geheugen inneemt. Op de middelbare school kan het handig zijn. Ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. even als van aawisk2.6, met dit programmatje kon je abc formules, eulers etc. allemaal heel eenvoudig uitreken: je gaf de getallen in, de uitwerking kwam er te staan en de uitkomst.
"Meep meep meep." Beaker
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Spieken

kan je me een link geven ofzo? want als ik "swinas ti83" zoek geeft hij alleen de links naar hier :shock:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

Nee helaas. Ik heb 'm ook nog niet op het I-net gevonden. Voor zover ik weet circuleerde deze alleen op 'het Elzendaal college'
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Spieken

het is mss vergezocht maar kan je dat bestand naar je computer uploaden?
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Spieken

het is mss vergezocht maar kan je dat bestand naar je computer uploaden?


Zo heel ver is dat niet gezocht vermits de iets nieuwere modellen standaard een pc kabeltje mee krijgen geleverd :shock:
Gebruikersavatar
Rov
Artikelen: 0
Berichten: 2.242
Lid geworden op: zo 18 sep 2005, 19:13

Re: Spieken

Cycloon schreef:Ik wil even m'n meester spiekmanier uitleggen (alleen mensen met een ti83(+) kunnen hiervan genieten)

Je gaat naar program -> New -> Je typt er gewoon naar harte lust, al je formules,eigenschappen, en weet ik veel wat nog allemaal (je moet er geen rekening mee houden hoe je een programma schrijft en laat werken, je schrijft er gewoon in wat je moet onthouden)

Je kan de gegevens die je daar ingetypt hebt niet zien door gewoon te openen vermits er niet echt een programma geschreven is, je kan deze wel oproepen via prgm -> Edit

Natuurlijk dit jaar zijn de leerkrachten bij ons op school versnuggerd en gaan ze dus maar ff het geheugen resetten. Natuurlijk zijn wij als vlijtige leerlingen heel flexibel en zoeken we daar dus iets op.

Als je naar 2nd Memory (boven de + dacht ik) gaat, dan 8: Group neemt dan kan je daar create new group nemen, je selecteert al die programma'tjes en ziezo er is een group gemaakt (deze word niet verwijdert door een geheugen reset)

Je reset nu zelf ff je geheugen zodat m'n niet per ongeluk je programma's vind.

Je wilt nu al je programma's terug ? Geen probleem, je gaat terug naar 2nd memory -> 8: Groups -> ungroup, je pakt de group eruit die je wilt, je entert, en hups daar staan al je proggies terug   :shock:  

Ik vind dit zelf heel handig voor wiskundige formules als geheugensteuntje en bij fysica om eigenschappen en definites te onthouden  :wink:
Pfff n00b, meestal maak ik een geschreven programmatje (met menutjes en zo), dan wordt men eerst regel:
(ja gewoon 2 dubbele punten.

plus dan kan ik met men speciaal programma (MirageOS) het programmatje lokken en hiden zodat het neit meer bij "PRGM" staat.

Als de leraar ff niet kijk, unhiden en dan kijk ik naar al men dingen ;)

ook handig:

Zet je prgm lijst vol rommel.

Noem je spiekprogramma bv Snake, Mario, Game, ...

Ze er een simpel paswoord op.
Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Spieken

ja ik weet het ik heb er hier ook zo eentje liggen maar toch :shock:
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
Gebruikersavatar
Wouter_Masselink
Artikelen: 0
Berichten: 8.560
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 09:54

Re: Spieken

Ik had swinas kunnen uploaden naar m'n PC, het is alleen dat ik 'm niet meer heb. Anders stond deze hier allang samen met aawisk2.6
"Meep meep meep." Beaker
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Spieken

Pfff n00b, meestal maak ik een geschreven programmatje (met menutjes en zo), dan wordt men eerst regel:
(ja gewoon 2 dubbele punten.

plus dan kan ik met men speciaal programma (MirageOS) het programmatje lokken en hiden zodat het neit meer bij "PRGM" staat.

Als de leraar ff niet kijk, unhiden en dan kijk ik naar al men dingen ;)

ook handig:  

Zet je prgm lijst vol rommel.

Noem je spiekprogramma bv Snake, Mario, Game, ...

Ze er een simpel paswoord op.
Achja sommige mensen hebben nu eenmaal teveel tijd, ook wil ik ff zien of een gemiddeld student iets is met jouw oplossing :shock:
Sjeares
Artikelen: 0
Berichten: 33
Lid geworden op: di 04 okt 2005, 18:36

Re: Spieken

je zou ook gewoon kunnen leren:P bespaard je een hoop werk met het maken van spiekdingen enzo:p

je hebt nu ook zon blacklight **** enzo ook handig voor de die-hards:
Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Spieken

Haha :shock:

Ik moet zeggen dat ik de zaken die ik in m'n GRM steek vaak (meestal) uit m'n hoofd ken, het is meer een geheugensteuntje voor enkele formules als ik ff de kluts kwijt ben :wink:
Gebruikersavatar
Anthrax
Artikelen: 0
Berichten: 486
Lid geworden op: vr 10 jun 2005, 17:17

Re: Spieken

ja ze er in zetten (als je het niet via de pc doet) duurt meestal zoo lang dat je ze dan toch kent
Homer: "in this house we obey the rules of thermodynamics!".
fusion
Artikelen: 0
Berichten: 46
Lid geworden op: za 20 aug 2005, 16:54

Re: Spieken

@wouter:

Hoe zet je iets in het 2e geheugen van je rekenmachine?

@cycloon:

Hoe verwijder je zo'n group dan?

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Pro Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas screen protector

Bekijk product

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 75 euro - HiepHiep

Bekijk product

Gebruikersavatar
Cycloon
Artikelen: 0
Berichten: 4.810
Lid geworden op: ma 24 jan 2005, 20:56

Re: Spieken

2nd > MEM (+) > 2:Mem mgmt/Del > C:Group > Ga dan met je pijlte voor de group staan die je wil deleten en klik dan op je toets 'DEL' op je rekenmachine :wink:

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!