Animus schrijft:
ik probeer je niet aan te vallen maar ik probeer een goede discussie te voeren.
Dat gevoel heb ik ook niet hoor,

, en wat er ook gebeurt, ik heb ook geenszins de intentie om wie dan ook aan te vallen. Ik wil alleen proberen om een andere uitleg dan opzet of samenzwering te geven voor aangedragen fenomenen. Volgens mij heet dat discussie.
Er zijn in dit soort gevallen meerdere meningen mogelijk:
1) Bush c.s. hebben 9-11 georganiseerd omdat ze meenden politiek voordeel eruit te kunnen behalen
2) Bush c.s. wisten van 9-11, maar hebben niets gedaan om het te voorkomen omdat ze meenden politiek voordeel eruit te kunnen behalen
3) Bush c.s. hadden iets kunnen vermoeden van 9-11, maar hebben domweg de zaak onderschat, en toen het eenmaal gebeurd was, hebben ze er ongegeneerd hun politieke voordeel mee gedaan
4) Bush c.s. hadden eigenlijk geen vermoeden dat er in de hopen info zoiets als 9-11 verborgen zat, en toen het eenmaal gebeurd was, hebben ze er ongegeneerd hun politieke voordeel mee gedaan
Voor elk van de 4 stellingen (en een misschien oneindig groot aantal tussenvormen van deze 4) valt wat te zeggen.
Het probleem van tegenstanders van de samenzweringstheorie (zoals ik) is dat ik iemand te onschuldig acht tot het tegendeel bewezen is.
En voor stellingvormen 1 en 2 heb ik tot heden nog geen bewijs gezien, alleen maar constateringen die moeilijker of eenvoudiger te weerleggen zijn.
Het probleem van de voorstanders van de samenzweringstheorie (zoals jij kennelijk) is in mijn ogen dat ze iemand schuldig achten totdat zijn onschuld bewezen is.
Ik denk dan ook dat, totdat er bewijs op tafel komt, deze discussie alleen maar kan gaan over wat nou bewijs is of niet.
Practisch: ik neem (net als jij) aan dat er beeldmateriaal is wat de ontploffing in het pentagon beschrijft. Ik zie (net als jij) dat materiaal niet in de openbaarheid komen. Jouw conclusie is dat dat is omdat hierop iets te zien zou zijn (of juist niet in dit geval dus geen vliegtuig) dat aantoont dat Bush c.s. het Pentagon hebben laten ontploffen. Ik probeer die conclusie te relativeren door te stellen dat bewijsmateriaal in rechtszaken nooit openbaar wordt gemaakt totdat de rechtszaak voorbij is. Ik geef daarbij de redenen daarvoor. Dat die rechtszaak tot heden nog niet heeft plaatsgevonden ontkracht in geen geval mijn mogelijke uitleg voor het nog ongepubliceerd zijn van dat materiaal. Dus totdat iemand met een betere uitleg komt ( en liefst een aantoonbare) blijf ik bij mijn stelling.
Iedere keer als ik zeg dat ik geen bewijs zie, hoor ik dat dat door Bush c.s verstopt of onderdrukt zou zijn. Ik acht zoiets
theoretisch best mogelijk. Maar bij het verstoppen van al die zogezegd belastende informatie moeten in de
praktijk wel zoveel mensen betrokken zijn, dat ik me niet kan voorstellen dat zo'n samenzwering stand houdt. Om dat vol te kunnen houden moet er veel te veel goed
blijven gaan, en volgens de wetten van Murphy kan dat niet. En dat laatste bedoel ik niet als dooddoener of grapje.