Puzzel Puzzels
benb
Artikelen: 0

Re: Onderzoek en statistiek volgens de pvv

Dat blijkt dus niet uit het artikel.
Hier dus wel...

http://depot.knaw.nl/3942/1/2008_Ik_vertre...maar_waarom.pdf

Maar er ondertussen is er een mix ontstaan van gedrag, moraliteit en criminaliteit van mensen in nederland. De criminaliteit zit hier in verweven. Niemand kan zeggen waar en wanneer dat begint en waar en wanneer het eindigt en in welke vorm dat verpakt en tot uiting komt in gedrag en moraliteit.

Het is geen statisch gegeven maar een abstract bewegelijk gegeven.
nothing will change without a rebel

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

bol cadeaukaart- 75 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 4 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

EvilBro

Hier dus wel...
Nee. In het artikel staat dat mensen die emigreren gemiddeld een negatiever beeld hebben van Nederland dan mensen die blijven (oh nee, wederom statistiek... wel frapant dat je daar geen problemen mee lijkt te hebben als ze toevallig je visie ondersteunen...). Nergens staat wat de uiteindelijke beweegredenen zijn om daadwerkelijk te emigreren. Dit zou criminaliteit kunnen zijn, maar dat staat niet in dit artikel (net zo min als er een top 3 in dit artikel te vinden is).
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ferry

Nee, dit is precies hetzelfde stuk als wat op mejudice staat maar dan in andere vorm. Ik verwijs naar het artikel waarop dit stukje is gebaseerd. Bekijk de analyses daarvan.
eendavid

PeterPan schreef:1.) De criminaliteitscijfers zijn in Nederland de laatste jaren gedaald.

2.) Het aantal woninginbraken is de afgelopen jaren explosief gestegen.

Statistisch beide juist. Afhankelijk van je persoonlijke smaak kun je aantonen met 1.) of 2.) dat Nederland de afgelopen jaren wel/niet veiliger is geworden.
Geen van beide conclusies zijn echter correct. Uit 2 kan je afleiden dat er een grotere kans is dat er iemand inbreekt in je woning (maar bijvoorbeeld niets over hoe groot de kans is dat je met geweld beroofd wordt op straat). Uit 1 kan je nog minder afleiden wat betreft algemene veiligheid: het is onduidelijk of criminaliteit zonder impact op de veiligheid hier een grote impact heeft op de cijfers.
Euhm, nee? De xkcd gaat erover dat als je 20 onderzoeken doet, met een betrouwbaarheid van 95%, dat het bijzonder waarschijnlijk is dat minstens 1 ervan waar zal zijn. Je doet namelijk 20 onderzoeken die een kans hebben van 5% dat ze louter toevallig waar zijn.
Je bent het er hopelijk mee eens dat dit probleem opgevangen wordt doordat onderzoek reproduceerbaar moet zijn (en indien het dat niet is, ontstaat geen wetenschappelijke consensus). Zie ook de post waarop je reageert.
... is statistiek alleen niet voldoende, de methodologie is nog belangrijker.. En als mevrouw dingske een probleem heeft met de methodologie, dan vind ik dat nog altijd haar goed recht.
Als er in de onderzoeken een foute methodologie gehanteerd zou worden, dan zou het nuttig zijn als mevrouw dingske een artikel publiceert om deze methodologie onderuit te halen (of als mevrouw geen tijd heeft, dan zal iemand anders met plezier die, blijkbaar makkelijke, publicatie voor zijn rekening nemen). Gewoon poneren dat ze een foute methodologie hanteren is, hoewel ieders recht, nogal gemakkelijk.
benb

Nee, dit is precies hetzelfde stuk als wat op mejudice staat maar dan in andere vorm. Ik verwijs naar het artikel waarop dit stukje is gebaseerd. Bekijk de analyses daarvan.
Ja dat weet ik wel, ik stuiurde je het origineel. Op jouw verwijzing kan ik niet inloggen.

Maar de vraag is niet zozeer hoe andere mensen eea vinden over dit onderwerp (hoe controleer je de selectie van de doelgroep die antwoorden gaven) maar jezelf.

Wat is criminaliteit en wanneer is iets criminaliteit ?

Voorbeeld: In Utrecht-C zijn bijna alle ramen van winkels bekrast enn iet zo'n klein beetje ook.

Burgemeester Aleid Wolfsen zal iets zeggen van: och een kleinigheidje...de eigenaar is razend en kan fors geld neerleggen (wat hij overigens niet doet daar volgende week het weer bekrast zal zijn) en zal iets zeggen van crimineel gedrag...politie zal iets zeggen van tijdgebrek (opzouten svp) en de dader(s) heeft een leuke avond gehad en zal iets zeggen van eigen schuld van die kapitalisten.

Het gaat om jouw persoonlijke opvatting. Nederland zal niet massaal emigreren maar wel die ene.
benb

Misschien iets te afwijkend van het onderwerp maar goed...

Zijn dit dan de mensen die overblijven in Nederland: http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/bedrij...ie__.html?p=2,2

En gaan dan de goede weg? Er zijn sinds 2000 1.100.000 emigranten vertrokken en heeft de criminaliteit die verweven is in de nederlandse maatschappij een -vorborgen- rol gespeeld?
EvilBro

Er zijn sinds 2000 1.100.000 emigranten vertrokken en heeft de criminaliteit die verweven is in de nederlandse maatschappij een -vorborgen- rol gespeeld?
Rare manier om de vraag te stellen of criminaliteit binnen een samenleving invloed heeft op emigratie uit die samenleving. Ik ben ook erg benieuwd hoe je het antwoord hierop gaat vaststellen zonder dat je statistiek gaat gebruiken...
ferry

Ja dat weet ik wel, ik stuiurde je het origineel. Op jouw verwijzing kan ik niet inloggen.
Ja, ik stuurde het stuk waarop dat stukje gebaseerd is, daarin staan de complete analyses. Ik kan je het artikel wel sturen.

Overigens voor het complete beeld van migratiecijfers...
Misschien iets te afwijkend van het onderwerp maar goed...

Zijn dit dan de mensen die overblijven in Nederland: http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/bedrij...ie__.html?p=2,2

En gaan dan de goede weg? Er zijn sinds 2000 1.100.000 emigranten vertrokken en heeft de criminaliteit die verweven is in de nederlandse maatschappij een -vorborgen- rol gespeeld?
De criminaliteit is in die jaren ook afgenomen. Een cynicus zou een andere conclusie kunnen trekken.
benb

De criminaliteit is in die jaren ook afgenomen. Een cynicus zou een andere conclusie kunnen trekken.

Het percentage aangifte bedraagt anno nu slechts plm 30%, op grond daarvan worden cijfers geproduceerd.
benb

benb

Dit werkt dus niet...ik heb geprobeerd om dit pdf document te downloaden, maar zonder succes. Hoe dan wel ?
EvilBro

Het percentage aangifte bedraagt anno nu slechts plm 30%, op grond daarvan worden cijfers geproduceerd.
Ik weet niet of je het zelf door hebt, maar je bent erg goed in het melden van dingen die er verder weinig toe doen. Stel dat het klopt dat het aangiftepercentage nu 30% is (bron?). Dit is een zinloos gegeven omdat je er niet bij zegt wat het aangiftepercentage eerst was. Stel dat het aangiftepercentage eerst 10% was. Dit betekent dat criminaliteit nog harder gedaald is dan de cijfers aangeven. Ik hoop dat ik hiermee duidelijk gemaakt heb dat het melden van 1 getal niks zegt.

Voor de duidelijkheid: ik heb het over je manier van redeneren. Daar geef ik commentaar op.
ferry

Dit werkt dus niet...ik heb geprobeerd om dit pdf document te downloaden, maar zonder succes. Hoe dan wel ?
Hier werkt het wel.

http://www.regioplan.nl/publicaties/rappor...oger_opgeleiden

Voor autochtone Nederlandsers: rust, ruimte, natuur, sociale omgang, drukte en stress, eerdere ervaringen, hang naar avontuur, levensfase...
benb

ferry schreef:De criminaliteit is de afgelopen jaren gedaald en nu gestabiliseerd. Van een stijging is geen sprake. Mensen mogen dat best als reden aangeven natuurlijk.

Verder ben ik zelf geen criminoloog en heb ik geen ambities rechters te onderwijzen. Wel zou ik graag de link tussen wetenschap en praktijk proberen te versterken. En dat is overigens wat ik in het dagelijks leven ook doe en waar ik naam mee maak.
Ik kwam vandaag dit bericht tegen over criminaliteit waarbij ondernemers het slachtoffer zijn geworden, 40% is aan de beurt geweest. Bij de detailhandel is 68% slachtoffer, bij transport zes op de tien en bij de horeca 55%.

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/102514...it__.html?p=2,1

Verder nog even een aanvulling, plm 63% van de slachtoffers in Nederland doet al geen aangifte meer, zinloos.

2,7% wordt door de politie opgelost zoals ik eerder schreef, blijft over dat 97,3 van de misdrijven gelukt zijn.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 2TB

Bekijk product

317070

Daar valt niets mee aan te vangen. Er staat geen:
  1. grootte van de steekproef
  2. standaardafwijking
Verder kan ik me niet van de indruk ontdoen dat dit goede cijfers zijn: 6 op 10 ondernemers heeft een heel jaar lang niet te maken met spyware, kruimeldieven of phishing? Ongelofelijk.
What it all comes down to, is that I haven't got it all figured out just yet

And I've got one hand in my pocket and the other one is giving the peace sign

-Alanis Morisette-

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!