De zonvloed? ook als waarschuwing he.
Die zondvloed was dus niet bedoeld om met een schone lei te beginnen?
Waarom heet het dan toch zondvloed?
Of was Noah of zijn familie zondig waardoor de erfzonde is blijven bestaan?
Dan zou die zondvloed op voorhand al gedoemd zijn te mislukken, iets wat een alwetende op zijn goddelijke vingers had na kunnen tellen!
Kom je hier ook nog met een onderbouwing?
Lees de bijgevoegde link beste vent.
Indien je nog wat meer info hier over wilt kan ik het wel opzoeken voor je hoor, maar jij weet vast ook wel hoe google werkt en waar je de plaatselijke bibliotheek kunt vinden.
Stel dat God kwaad is? Dan is dit leven inderdaad een ziek spelletje?
Stellen dat hij algoed is kan zowiezo niet op grond van zijn verondersteld handelen.
Stellen dat hij kwaad is komt daarmee meer overeen.
Het bestaan van de christelijke god wordt in ieder geval door de bijbel weerlegd.
De hypothese van een god als bovennatuurlijke entiteit is wat dat betreft net zo onhoudbaar daar er nog nooit ooit maar 1 aanwijzing voor is geweest!
Het zieke spelletje is wat de religie speelt, door mensen verzonnen bangmakerij om het gepeupel in bedwang te houden.
Tevens een krachtig verzinsel wat tot op de dag van vandaag in staat is om slachtoffers te maken.

The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
is not "Eureka!" (I've found it!),
but "That's funny..."
Isaac Asimov