Puzzel Puzzels
Bartjes
Artikelen: 0

Re: Wat zijn gezonde magnetronmaaltijden?

:) Het is gelukt! Met mijn nieuwe pizza-oventje heb ik een smakelijke pizza gebakken. Ik heb 'm net op. :)

Hartelijk dank iedereen voor de tips en het medeleven, zo kan ik voorlopig vooruit.

ads

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

benb

Bartjes schreef: :) Het is gelukt! Met mijn nieuwe pizza-oventje heb ik een smakelijke pizza gebakken. Ik heb 'm net op. :)

Hartelijk dank iedereen voor de tips en het medeleven, zo kan ik voorlopig vooruit.
Val je de laatste tijd nu af of kom je juist aan :)
nothing will change without a rebel
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Bartjes

Val je de laatste tijd nu af of kom je juist aan :)

Tot nu toe blijft het stabiel. Maar naarmate het koken/opwarmen beter lukt, verwacht ik dat ik iets zal aankomen. Ik zal dan wat vaker een warme hap eten, gewoon omdat ik daar zin in heb. Overigens is dat geen probleem, want ik ben nu eerder te dun dan te dik.
Wouter_Masselink

Je zou ook eens hier kunnen kijken voor nog wat gezonde eenvoudige maaltijden met links naar andere interessante webpagina's.
"Meep meep meep." Beaker
Bartjes

Je zou ook eens hier kunnen kijken voor nog wat gezonde eenvoudige maaltijden met links naar andere interessante webpagina's.

Interessante link! Voorzichtig ben ik al aan het nadenken welke mogelijkheden er in die richting zijn.
Bartjes

In hoeverre zijn salades gelijkwaardig aan warme maaltijden?
Raspoetin

Dat hangt er natuurlijk van af waaruit de salade bestaat. Ik denk dat een maaltijdsalade voldoende calorieën moet hebben om als avondeten in aanmerking te komen. Mogelijke extra ingrediënten zijn bijvoorbeeld gegrilde kip, champignons, pasta, etc.

Met een paar blaadjes sla, dressing en een verdwaalde tomaat ga je het uiteraard niet redden.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Bartjes

Raspoetin schreef:Dat hangt er natuurlijk van af waaruit de salade bestaat. Ik denk dat een maaltijdsalade voldoende calorieën moet hebben om als avondeten in aanmerking te komen. Mogelijke extra ingrediënten zijn bijvoorbeeld gegrilde kip, champignons, pasta, etc.

Met een paar blaadjes sla, dressing en een verdwaalde tomaat ga je het uiteraard niet redden.
Ik bedoel het soort salades dat door sommige groenteboeren en slagers zelf wordt gemaakt.
E.Desart

Ik bedoel het soort salades dat door sommige groenteboeren en slagers zelf wordt gemaakt.
Ik vermoed dat er rond de 10000 kookboekjes en boeken in alle moge versies en formaten te krijgen zijn, voor elk soort van mensen, voor elk type dieet of type van voeding, en voor elk apparaat.

8.099 boeken in Eten & Koken

http://www.bol.com/nl/m/boeken/eten-koken/...1_Eten-Koken_8_
Eric
MCE

Staan veel verschillende meningen over kant-en-klaar maaltijden op internet. Wanneer je naar tros radar kijkt blijkt dat er helemaal geen gezonde dingen in die maaltijden zit (als boerenkool etc. laat staan lasagne ofzo). Misschien een idee eens tros radar te kijken. Andere kant is het wel heel erg makkenlijk maar gezond..? nee! Ook over verwarmen in een magnetron zijn meerdere dingen te vinden op internet, doordat het verwarmd met infrarood.
Wouter_Masselink

Een magnetron gebruikt geen infrarood om eten op te warmen. Een magnetron gebruikt een elektronenbuis (ookwel magnetron genoemd) om eten op te warmen. Door middel van microgolven die de watermoleculen in het eten in beweging brengen wordt eten opgewarmd.

met infrarood heeft dit niks te maken.
"Meep meep meep." Beaker
Raspoetin

Ook over verwarmen in een magnetron zijn meerdere dingen te vinden op internet, doordat het verwarmd met infrarood.
met infrarood heeft dit niks te maken.
Hierop inhakend: Er staat (vast) ook op het internet dat Barack Obama een buitenaards wezen is. Maar dat maakt het nog niet meteen waar. Ik raad je (MCE) aan om zulke berichten altijd kritisch te lezen. Er is genoeg (wetenschappelijke!) documentatie te vinden dat het opwarmen van eten in de magnetron niet schadelijk is.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
Bartjes

Even een update hoe het er nu voor staat. De magnetron gebruik ik bijna niet meer: het aantal verschillende maaltijden dat ermee kan worden opgewarmd is nogal beperkt en de verwarming is zeer ongelijkmatig. Ik heb aanvullend nog een pizzaoventje en klein formaat elektrische oven gekocht. Bij de Groene Winkel haal ik kant-en-klare groentetaarten, pizza's, moussaka en lasagne en nog wat scharrelvlees. Verder haal ik geregeld bij de broodjeszaak in de buurt broodjes gezond (voor de verse groente). De bedoeling is ook nog één keer per week vis bij de visboer te halen, maar daar kom ik nog niet aan toe.
Wouter_Masselink

Wees voorzichtig met vis, zeker met de vette vis zoals makreel en paling. Hier kunnen namelijk giftige stoffen in ophopen. Een keer per week zou echter geen probleem hoeven te zijn.

Heb je al eens gekeken naar een rijstkoker en/of een slowcooker?
"Meep meep meep." Beaker

ads

Steun Sciencetalk PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

PlayStation 5 - Disc Edition - Slim

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Double A Premium printpapier A4, 100 vellen

Bekijk product

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Bartjes

Dank voor de tips. Als ik na verloop van tijd toch nog iets meer wil, is een rijstkoker een goede kandidaat.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!