als je mischien nog sytheses in het nederlands van pijnstillers nodig hebt
mail je me maar
Moderator: Marko
Structuur opheldering is belangrijk bij het onderzoeken van de werking van verbindingen. Vooral in katalyse-systemen "homogene katalyse. Is nog veel onduidelijkheid hoe bijvoorbeeld een organometaalcomplex een reactie katalyseert. Doormiddel van structuuropheldering en daarvan is kristallografie de meest ophelderende methode. Naast IR, NMR en MS is kristallografie veruit de mooiste manier om meer duidelijkheid te geven in de werking van katalysatoren. (of het uitzoeken van de gedragingen van het metaal atoom ten opzichte van de gebruikte liganden)Ziet er goed uit, al denk ik dat de term "structuur-chemie" moet worden veranderd.... dit is een nauwelijks gebruikte term.
Het ging om de context: structuurchemie en computationele chemie samen is vreemdStructuur opheldering is belangrijk bij het onderzoeken van de werking van verbindingen. Vooral in katalyse-systemen "homogene katalyse. Is nog veel onduidelijkheid hoe bijvoorbeeld een organometaalcomplex een reactie katalyseert. Doormiddel van structuuropheldering en daarvan is kristallografie de meest ophelderende methode. Naast IR, NMR en MS is kristallografie veruit de mooiste manier om meer duidelijkheid te geven in de werking van katalysatoren. (of het uitzoeken van de gedragingen van het metaal atoom ten opzichte van de gebruikte liganden)Ziet er goed uit, al denk ik dat de term "structuur-chemie" moet worden veranderd.... dit is een nauwelijks gebruikte term.
Met kristallografie kan namelijk de 3D structuur een molecuul bepaald worden. En het is aangetoond dat de normale SP2 en SP3 hybridisatie van koolstof in een bepaald Pto complex helemaal niet aanwezig was maar het zat ertussen in. Het moeilijkste is om een mooi kristal te krijgen van de vaak zeer onstabiele verbindingen. Hulde aan Huub Kooijman van de de universiteit van utrecht voor het meten. Dat is de man van de kristallogafie waar nederland trots op mag zijn.
Dus Structuurchemie:
Kristallografie
Proton Nucleaire kernspin resonancie
Koolstof Nucleaire kernspin resonancie
Dan loop ik telkens tegen de volgende foutmelding aan: "The requested URL could not be retrieved"(onderaan klikken op ">> View picture in original size <<".
Vreemd, vannacht deed hij het nog wel. Maarja, op de kleine afbeelding kun je de layout ook wel bekijken. Ik heb nu eerder gedacht aan de duidelijkheid en doeltreffendheid van de layout als aan de strakke graphics.Dan loop ik telkens tegen de volgende foutmelding aan: "The requested URL could not be retrieved"
De "layout" die ik nu aan jullie ten toon stel, is de beginpagina. Ik weet niet als ik de oude indeling nog ga gebruiken, tenzij hier echter vraag naar is. Mij lijkt het eenvoudiger dat je gewoon je zoekterm kan intypen, en uit de resultaten dan je nodige keuzes kunt maken.Het ziet er goed uit.... maar waar is de "oude" indeling in verschillende gebieden van de chemie gebleven?![]()