Ik wil iedereen die aankopen bij Bouwmarkt Gamma doet, waarschuwen voor misleidende praktijken die mij, en naar ik heb gehoord ook een aantal anderen, onlangs zijn overkomen. Mij overkwam het op de parkeerplaats van de Gamma maar let op:het schijnt her en der in het land te gebeuren.
Het werkt als volgt: twee meiden van begin twintig (vermoedelijk uit Oost-Europa) spreken je hulpeloos kijkend aan op het moment dat je de boodschappen aan het inladen bent. Ze hebben hele strakke T-shirts aan waar hun borsten bijna uitvallen. Je moet een flinke vent zijn om niet te kijken.
Met een erg zielig, maar toch wel geloofwaardig verhaal bedelen ze om een lift naar een plaats in de buurt.
Eenmaal achterin gestapt, beginnen de dames elkaar te betasten, waarbij ze er goed voor zorgen dat je dat kunt zien via je binnenspiegel.
Daarna klimt een van hen naar de voorstoel waar ze zich begint uit te kleden en je vervolgens begint te betasten.
Ondertussen merk je niet dat de ander je portefeuille steelt. Die van mij is afgelopen dinsdag gestolen.
En woensdag en donderdag weer. Vrijdag zelfs twee keer! Zaterdag kon ik helaas niet...
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!
wachten alles in spanning af en kunnen een tijd later hun kindje ophalen.
8 maanden later. De twee mannen rennen door de gangen van het ziekehuis opzoek naar hun baby.
een verpleegster loopt met ze mee naar de afdeling en een van de mannen vraagt: " WELK KINDJE IS VAN ONS" verpleegster wijst naar een lief stil kindje achter in de zaal.
zegt de ene homo tegen de ander: " AAAH KIJK NOU ONS KINDJE HUILT HELEMAAL NIET"
waarop de verpleegster zegt: " wacht maar tot we die speen uit z'n reet halen"
Een overvaller loopt een bank binnen met een bivakmuts op en een pistool in zijn hand. Terwijl hij naar de balie loopt trekt een moedige klant de bivakmuts plotseling van zijn hoofd, waarop de overvaller hem gelijk door het hoofd schiet en schreeuwt: "Heeft nog iemand anders mijn gezicht gezien?" Hij ziet vanuit zijn ooghoek iemand naar hem kijken en schiet ook die persoon gelijk door z'n hoofd, waarna hij weer schreeuwt: "Nog meer mensen mijn gezicht gezien?" Het is even stil voordat hij een bejaard mannetje hoort roepen: "Volgens mij ving mijn vrouw een glimp op..."
Om het niveau weer wat meer "Wetenschapsforumwaardig" te maken, niet echt een mop maar een aardige (voor sommigen van jullie bekende) anekdote:
Een student kreeg de vraag voorgelegd hoe hij met behulp van een barometer de hoogte zou vaststellen van een hoog gebouw.
"Neem een lang touw", schreef de student, "bindt de barometer eraan vast, ga naar het dak, laat het touw zakken tot de barometer de grond raakt. Meet vervolgens de lengte van het touw: die komt overeen met de hoogte van het gebouw."
"Nee, nee", wierp zijn hoogleraar tegen. "Dat is toch zeker geen natuurkunde?"
"Maar 't klopt toch zeker? Ik weet er zo trouwens nog wel een paar", antwoorde de student.
"Een paar nog wel", sneerde de professor. "Noem er nog eens eentje dan?"
De student aarzelde geen moment: "Neem de barometer en een stopwatch mee naar het dak, laat de barometer vallen en meet met de stopwatch hoe lang het duurt eer hij de grond raakt. De formule S=½at² - Waarbij 't' de opgenomen tijd is en 'a' de valversnelling - vertelt hoe hoog het gebouw is."
Dat leek al meer op natuurkunde, maar was niet het antwoord dat de professor wilde horen. Intussen was die wel nieuwsgierig geworden. "Noem er nog eens een", daagde hij de jongeman uit.
"Simpel", zei die. "Je neemt de barometer mee naar buiten op een zonnige dag. Je houdt hem loodrecht met één uiteinde op de grond en meet de lengte van zijn schaduw en van de barometer zelf. Vervolgens meet je de lengte van de schaduw van het gebouw. Die moet zich ten opzichte van het gebouw net zo verhouden als de lengte van de schaduw van de barometer ten opzichte van de lengte van de barometer zelf. Quod erat demonstrandum."
"Nog meer?", vroeg de professor, inmiddels de wanhoop nabij.
"Zeker", luidde het antwoord. "Je hebt natuurlijk de standaardmethode. Je neemt de barometer mee het trappenhuis in en terwijl je de trappen beklimt, markeer je steeds de lengte van de barometer op de muur. Eenmaal bovengekomen heb je dan de hoogte van het gebouw in eenheden van één barometer."
"Of je kunt de barometer aan een touwtje binden en gebruiken als het uiteinde van een slinger. De slingertijd is een maat voor de zwaartekrachtversnelling, die afneemt naarmate je je verder van het middelpunt van de aarde verwijdert. Aan het verschil in slingertijd op de grond en op het dak van het gebouw kun je dus de hoogte van het gebouw aflezen."
De professor begroef het hoofd in de handen en verzuchtte: "Wat denk je dat de beste manier is?"
"Dat ligt voor de hand", antwoorde de student opgewekt. "Je neemt de barometer, klopt op de deur van de conciërge van het gebouw en zegt: 'Meneer de conciërge, ik heb hier een prachtige splinternieuwe barometer. Die is voor u, als u mij kunt vertellen hoe hoog dit gebouw precies is."
De professor, die alleen maar had willen horen dat de luchtdruk afneemt met de hoogte en dat die afname, en daarmee de hoogte, kan worden gemeten met een barometer, heeft inmiddels naar verluidt ontslag genomen. Hij is conciërge geworden in een hoog gebouw en verzamelt barometers.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!