jdr schreef:Napoleon, geef me even tijd om me hierin te verdiepen...
Morgen heb ik meer tijd.
Waarom krijg ik het gevoel dat ik flink op mijn bek dreig te gaan?
We'll see...
BTW. Pietertje, een link was ook voldoende geweest.
Och,..het is waarschijnlijk het enige profiel dat zo trefzeker is, in het hele MBTI systeem, met zeg maar 80 tot 90% gelijkenis tussen profiel en werkelijkheid. Maar er staan dingen in, die degenen met een dergelijke denkwereld, direct herkennen. Je moet het dan ook meer zien als een
nerdfinder waarschijnlijk, dat hele MBTI systeeem. Want de
nerd, die kennen ze wel zo'n beetje natuurlijk,...in de psychologie.
Dus daar mag best eens serieus naar gekeken worden hier, ook al wordt de lat natuurlijk zo hoog mogelijk gelegd,...anders ben je zo klaar met discussieëren, en dat kan nooit de bedoeling zijn van een forum...toch?
En die nerdjes hebben het al niet gemakkelijk, dus ik wou ze een beetje helpen, mochten ze hun neus hier eens om de deur steken.
Vandaar.
Verder snap ik ook (nog) niet veel van de argumentatie die zij hanteren, of van hoewel ik toch (soms) verbluffende resultaten blijf scoren (met bekenden, die ik aan deze test onderwerp). Aangezien men zich hier liever niet schijnt te willen branden aan een dergelijke test. We hebben echter het profiel van ND bemachtigd

dus misschien dat ik daar eens mee aan de slag ga...want ik ben namelijk best goed in het analyseren van iemands denkwijze en emotionele gesteldheid, die zich via diens reacties op een forum aan mij openbaart. Wie weet kan ik hem zo nog ergens op vastpinnen, waardoor hij zijn ongeloof zal laten varen
Want dat is toch wat deze test ongeveer meet hè?
Mochten mijn onderzoeken aan het thuisfront nog echt opzienbarende gegevens voortbrengen, dan zal ik je die zeker melden, want ik wil er alles aan doen om dit topic zo lang mogelijk in leven te houden....ik vermaak me kosss-telijk!
Kun je trouwens zelf niet iets van een poll organiseren hier, waarmee je de politieke voorkeur -tussen links en rechts, waarbij het CDA uiteraard als rechts bschouwd moet worden- kunt herleiden naar het betrokken BMTI profiel, zodat een eventueel verband misschien toch aangetoond kan worden.... je moet tenslotte érgens beginnen!
Maar ja, hoe zit het dan wanneer iemands stemgedrag om de 4 jaar switcht....past dan bijvoorbeeld ook het profiel zich aan, aan de nieuwe situatie, of is het andersom (zit een mooie kip/ei vraag in misschien)...toch wel ingewikkeld hè....
Maar ik zie d'r wel iets in hoor, in je veronderstelling. Zelf heb ik altijd al links gestemd, en zit zelfs al geruime tijd in de extreem linkse hoek...hoewel ik eigenlijk op zoek ben naar iets anders (transparant ofzo, want transparantie bevalt me wel)
O ja, het antwoord op vraag 13) verdriet.
Verdiet is namelijk de drift achter empathie.
Kijken of je nu het laatste gedachtensprongetje zelf kunt maken, en me kunt uitleggen
waarom dit het juiste antwoord is.
In het topic waar je me de vraag stelde uiteraard.
Je (en iedereen die denkt hij de achterliggende argumentatie heeft kunnen doorgronden natuurlijk) krijgt een week de tijd om zijn bericht er te posten, waarna ik mijn volledige opinie zal openbaren. -ik moet hem zelf ook nog opstellen hoor, dus we hebben evenveel tijd- Maar let op,...tijd zegt een INTPer weinig natuurlijk.
Hou je taai en blijf overeind,....het stelt niets voor....[/b]