naar mijn bescheiden mening zitten creationisten er helemaal naast,
ze houden zich vast aan waarden die ze hebben meegekregen van hun ouders en later van de kerk/school...
Je bent vanaf kinds afaan geneigt alles te geloven wat je ouders zeggen. Sommige ouders beuken het geloof er zodanig in dat mensen er hun hele leven aan vast blijven houden en het ook weer willen doorgeven aan hun kinderen.
gelukkig zijn er ook mensen die hogere natuurwetenschappelijke opleidingen gaan volgen en het aandurven hun ouders, priester etc in twijfel te trekken en zelf na te gaan denken wat naar hun mening het meest waarschijnlijke is.
Na eeuwen van denkwerk van wetenschappers is er nog geen geheel kloppende theorie uitgekomen. Maar we zijn al wel een heel eind. En we komen steeds verder.
Ik daag iedereen uit om zelf na te gaan denken met behulp van al je kennis over natuurwetenschappelijke onderwerpen en over religies. Ik denk dat de mensen met veel kennis al snel een conclusie hebben gemaakt in een richting die niks met een schepper te maken heeft.
vandaar ook dat er zo weinig wetenschappers, professoren etc in een schepper geloven...
Puzzels