Ik heb je post van 11.17 op verzoek door AI laten testen:
Dit was het reslutaat:
.
.
.
.
Gast schreef: ↑di 27 jan 2026, 17:46 Ga hier maar eens over nadenken!
We werken in N plus 0.
Beschouw de oneindige deelverzameling W van N bestaande uit 4-vouden en oneven getallen.
motief1:
motief1(a)=(9·a-8·4^n+8)/(12·4^n) als a=0 (mod 4) neem n maximaal waarbij motief1(a) is geheel.
motief1(a)=(9·a-4·4^n+7)/(6·4^n) als a=1 (mod 2) neem n maximaal waarbij motief1(a) is geheel.
De functie heeft de volgende eigenschappen:
1. Er bestaat stabiel punt uit motief1(a)=a en dat geeft a=0.
2. Motief1 is een gesloten functie.
3. Elke element van W heeft als inverse een oneindige deelverzameling D bestaande uit twee oneindige disjuncte deelverzamelingen A en B.
4. Alle elementen van A hebben een groter origineel.
5. Door punt 4 kunnen er geen lussen ontstaan in voorwaartse richting, want achterwaarts gaan de 0 (mod 4) getallen alleen maar omhoog.
6. Alleen kleinste element b van B kan (hoeft niet) de eigenschap hebben dat motief1(b)>b.
7. Verzameling D (uit 3) heeft een kleinste element, dus in voorwaartse richting kunnen we niet naar oneindig gaan, want 1 stap achterwaarts hebben we een kleinste element die in voorwaartse richting dan ineens oneindig wordt, onmogelijk.
8. Een kleinste element kan niet oneindig zijn in N.
9. Uit deze punten volgt dat elk element uit W door motief1 naar 0 gaat.
20=1 nogal zinloos lijkt me.Professor Puntje schreef: ↑ma 09 mar 2026, 15:39
\( \mbox{K}(n) = \left \{ \begin{array}{rl} \frac{n}{2^m} & \mbox{voor even } n \in \mathbb{N} \mbox{ en } m \in \mathbb{N}_o \mbox{ maximaal waarbij } \frac{n}{2^m} \mbox{ nog een geheel getal is.} \\ 3n+1 & \mbox{voor oneven } n \in \mathbb{N} . \end{array} \right. \)
waarom naar \( \mathbb{Q} \) we produceren toch enkel natuurlijke getallen met motiefo
We definiëren nu de functie motief0 van W naar \( \mathbb{Q} \) als:
Ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Wat is et verschil?
Maar motief0 is nog niet motief1...![]()
Als je niet kunt garanderen dat er altijd minstens één legitieme m bestaat dan zou het kunnen gebeuren dat er helemaal geen legitieme m's bestaan waar je dan de grootste uit zou moeten kiezen. De waarde m=0 voorkomt die eventualiteit.vijv schreef: ↑ma 09 mar 2026, 16:2020=1 nogal zinloos lijkt me.Professor Puntje schreef: ↑ma 09 mar 2026, 15:39
\( \mbox{K}(n) = \left \{ \begin{array}{rl} \frac{n}{2^m} & \mbox{voor even } n \in \mathbb{N} \mbox{ en } m \in \mathbb{N}_o \mbox{ maximaal waarbij } \frac{n}{2^m} \mbox{ nog een geheel getal is.} \\ 3n+1 & \mbox{voor oneven } n \in \mathbb{N} . \end{array} \right. \)
Dat hoop ik wel, maar is nog niet bewezen...waarom naar \( \mathbb{Q} \) we produceren toch enkel natuurlijke getallen met motiefoWe definiëren nu de functie motief0 van W naar \( \mathbb{Q} \) als:
Mij was dat tot voor kort ook nog niet opgevallen, maar in Fermat1637's motief1 wordt gewerkt met machten van 4 niet van 2.Ik heb blijkbaar niet goed opgelet. Wat is et verschil?
Maar motief0 is nog niet motief1...![]()