Dan zou je er met oneindig veel kracht op moeten drukken vrees ik.
tis weer hetzelfde probleem: de kracht plant zich in de hefboom voort met de snelheid van het licht.Red BoriZ schreef:Ik zat hier ook al aan te denken, maar ik kwam er net als anderen hier achter dat het touw echt nooit sneller dan het licht gaat.
Toch nu heb ik iets nieuws verzonnen.
Als je nu eens een reuzenhefboom in de ruimte zet. Zou je dan als iets de ene kant druk de andere kant de lichtsnelheid kunnen laten passeren.
Uitleg, graag?
Maar dan zou het lichtmassaloos moeten zijn (waarom wordt het dan toch in een zwart gat gezogen?).Omdat - als ik het goed begrepen heb - je om een bepaalde massa de lichtsnelheid te kunnen geven je er oneindig veel energie in moet stoppen.Red BoriZ schreef:Uitleg, graag?
Maar dan zou het lichtmassaloos moeten zijn (waarom wordt het dan toch in een zwart gat gezogen?).
Zo zat het toch?Zelf heb ik er ook niet zo veel verstand van (pas havo 5) maar bij een zwart gat wordt de ruimte-tijd flink gekromd en het licht volgt diezelfde baan. Zie het als het bekende grote laken. Het laken is moet ruimtetijd voorstellen. Als je nu een voorwerp met massa op dat laken legt, krijg je er een holte in. Deze holte is eigenlijk de zwaartekracht. Bij een zwart gat is deze holte oneindig diep, en het licht wordt dus in die holte getrokken, en kan er niet uit.
Zo zat het toch?Psych0tiC schreef:Zelf heb ik er ook niet zo veel verstand van (pas havo 5) maar bij een zwart gat wordt de ruimte-tijd flink gekromd en het licht volgt diezelfde baan. Zie het als het bekende grote laken. Het laken is moet ruimtetijd voorstellen. Als je nu een voorwerp met massa op dat laken legt, krijg je er een holte in. Deze holte is eigenlijk de zwaartekracht. Bij een zwart gat is deze holte oneindig diep, en het licht wordt dus in die holte getrokken, en kan er niet uit.
Voor zover ik weet gaat het om het feit dat materie niet sneller kan dan het licht. Tachionen (hypothetische deeltjes) zouden bijvoorbeeld niet langzamer kunnen gaan dan het licht.Quantumteleportatie is toch sneller dan licht?!![]()
Voor zover ik weet gaat het om het feit dat materie niet sneller kan dan het licht. Tachionen (hypothetische deeltjes) zouden bijvoorbeeld niet langzamer kunnen gaan dan het licht.Mafkees schreef:Quantumteleportatie is toch sneller dan licht?!![]()
Volgens mij is alleen de snelheid van onwetendheid en stupiditeit groter dan de lichtsnelheid.