De relativiteitstheorie
vereist van alle massaloze deeltjes dat zij zich in elk initiaalstelsel met de lichtsnelheid voortbewegen. Verder
verbied de relativiteitstheorie dat massieve deeltjes zich in, welk initiaalstelsel dan ook, met de lichtsnelheid voortbewegen.
Jullie proberen de theorie dus uitspraken te laten doen over situaties die
expliciet verboden zijn volgens de theorie. Het is dus niet raar dat je dan tegenstrijdige, onzinnige, resultaten krijgen zult.
Het is in principe heel eenvoudig:
Als jij (massa>0) met een snelheid v (v<c) loopt op een ruimteschip (massa>0) dat met een snelheid u (u<c) beweegt ten opzichte van mij, dan zal ik zien dat jij beweegt met een snelheid u' (u'<c):
Als jij (massa>0) met een snelheid v (v<c) loopt op een ruimteschip (massa>0) dat met een snelheid u (u<c) beweegt ten opzichte van mij, en dan een lichtstraal uitzend, dan zal zowel jij als ik zien dat die lichtstraal beweegt met de lichtsnelheid.
Als jullie dit niet willen accepteren, of willen eisen dan v>=c of u>=c, dan stel ik voor dat we in het
Theorie-ontwikkeling Forum verder gaan, want dan hebben we het domein van de echte natuurkunde verlaten...
Never underestimate the predictability of stupidity...