DePurpereWolf schreef:MOD DPW:
Als dit een onderwerp wordt over hoe slecht of goed een geloof is zal het snel opslot zijn.
De vraag is: Had de paus zijn uitspraken over mohammed mogen doen?
Ik zeg: Hij zij helemaal niks over Mo, hij citeerde iemand die wat te zeggen had over het islamitisch geloof
Waarom deed hij dat Purperen Wolf, waarom koos hij juist dát citaat? Waar hij achteraf helemaal niet achter stond zoals hij verklaard heeft?
Enneh, ben ik helemaal abuis wanneer ik meen dat de paus best wel iets heeft willen aangeven omtrent de suprematie van het OT en NT boven de Koran, vanwege de veel grotere vredelievendheid en humaniteit van met name het christendom? [rr]
In dat geval mogen we toch wel even vergelijkingen gaan trekken he? In de zin van: aan de vruchten herkent men de boom, enzo...
Hoe zou de paus hier nu op antwoorden he....:
Wat bracht het christendom de afrikaners? De slavernij nietwaar? Nee oke, dat bestond al, maar op de schaal waarmee het christendom deze mensen (beesten waren het nietwaar, volgens de lucide christelijke inzichten) ging verhandelen?
Wat bracht het christendom amerika? Behalve dood en verderf en apartheid, waardoor er geen enkele oorspronkelijke indiaan meer in leven is?
Wat bracht het christendom de aboriginees? Idem
Wat bracht het christendom nieuw guinea? De totaal overrompelde en flabbergasted papoea zag ineens al zijn heiligdommen in rook opgaan.
Wat bracht het christendom de Joden, behalve de holocaust?
Hoe staat het christendom tegenover de natuur? Is dat niet de tuin van de mens, waarin hij spitten, rotzooi maken en uitmoorden mag geheel naar zijn believen, omdat die tuin er helemaal voor hém en hém alleen is?
Kunnen we nog een positieve vergelijking trekken met de Islam hier?