Puzzel Puzzels
John
Artikelen: 0

Re: [Religie] Het grote religie topic

Het geloof in Jezus is waarschijnlijk wel de enigste manier om in de hemel te komen. Tenzij je er nooit van gehoord hebt. Daar oordeelt God op zijn manier over.
Dat is wel erg leuk voor de joden, islamieten, boedhisten, wiccas,... dan.
Ik ken zelf heksen. Deze weten zelf heel erg goed dat God bestaat, maar ze verkiezen heks zijn boven God. Ze vinden het leuker om met geesten te praten en spreuken te doen. Ze laten Jezus dus naast zich liggen. Hoe dat met anderen zit weet ik niet maar ik denk hetzelfde. Joden is wel een uitleg voor. Boedhisten? Eigenlijk zeg je als boedhist: Welke zonden? Wat heb ik gedaan? Ow maak niet uit ik vergeef het mezelf wel. Zelf ken ik een boedhist en hij word kwaad als ik over Jezus begin. Mensen willen hun zonden niet erkennen. Dan zal er misschien ook wel geen vergeving voor zijn, maar ja: daar kan ik niet over oordelen. Ook ken ik Islamieten. Die werken zichzelf als het ware in de hemel door goede dingen te doen. Dus als ze een fout maken: Dan doen ze een heleboel goede dingen om zo toch maar in de hemel te komen. Op deze manier kan iemand die 70 is en dan ineens verteld krijgt dat er een God is natuurlijk nooit in de hemel komen. Hij heeft 70 jaar lang gezondigd en moet nu ineens een zooi goede dingen gaan doen dat wil je niet weten. Nou en dat met een rolstoel of een stok in de hand, pffff. Daarbij weet je nooit of je in de hemel komt want je weet niet welke kant de weegschaal opslaat.
Een mens krijgt bevestiging van God, bijvoorbeeld dat je geluk kunt voelen bij een 'Goede' daad. Waarom voel je dat geluk
omdat men blij is iets te hebben verwezenlijkt waar andere ook iets aan hebben.

Een mens kan ook bevestiging krijgen die verder gaat dan dat, maar dat zul je zelf moeten ondervinden.

Groeten Johan

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Canon PIXMA TS3750i - All-In-One Inkjetprinter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Nuvance SD Kaart Lezer - SD Kaartlezer USB C - Card Reader - Incl. 8-Pin Converter - Geheugenkaartlezer Micro SD

Bekijk product

Leuke gast

Dat is wel erg leuk voor de joden, islamieten, boedhisten, wiccas,... dan.
Iedereen komt in de hemel, in wat voor staat wil jij in de hemel komen?

omschrijvingen voor de hemel: het eeuwige geluk, het grote licht, het hiernamaals

Om de hemel makkelijker te kunnen begrijpen zou men eerst moeten weten wat de ziel is. Je ziel gaat namelijk naar de hemel.

In de hemel heb je geen zintuigen.

In de hemel vind er wel een dialoog plaats. Je ziel kan andere mensen(zielen) vergeven. Je ziel kan om vergeving vragen bij andere mensen(zielen) die jij onrecht hebt aangedaan. In de hemel gebruikt men geen woorden. In de hemel spreekt men met gevoel.

Wil jou ziel vergeving vragen bij andere mensen? Het is beter om elkaar hier op aarde te vergeven, en ruzies hier uit te praten, dan kan men met een goed gevoel naar het eeuwige.

Openbaring 22:5: Er zal geen nacht meer zijn in de hemel. Zij zullen geen lamp nodig hebben en ook het licht van de zon niet, omdat de Here God hun licht zal geven. En zij zullen voor altijd en eeuwig regeren.

http://nl.msnusers.com/hemelofhel/openingspagina.msnw
Een mens krijgt bevestiging van God, bijvoorbeeld dat je geluk kunt voelen bij een 'Goede' daad. Waarom voel je dat geluk
omdat men blij is iets te hebben verwezenlijkt waar andere ook iets aan hebben.
Precies, het is niet voor niks een fijn gevoel.
Waarschijnlijk zal een 'gelovige' meer trachten om 'goede' dingen te doen.
Heb je daar soms studies van die aantonen dat gelovigen goedere mensen zijn dan niet-gelovigen en dat deze betrouwbaarder zijn?
Mischien kun jij daar een 'Poll' voor openen, lijkt me erg interessant om hier een bevestiging van te krijgen.

Ik ben zelf van mening dat gelovige inderdaad minder 'slechte' dingen doen.

Of ben jij van overtuigd dat gelovige juist meer 'slechte' dingen doen ten opzichte van een niet-gelovige?

Ik beschouw iemand die minder/weinig 'slechte' dingen doet, als betrouwbaar, eerlijk.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

noortje

Ik ken zelf heksen. Deze weten zelf heel erg goed dat God bestaat, maar ze verkiezen heks zijn boven God. Ze vinden het leuker om met geesten te praten en spreuken te doen. Ze laten Jezus dus naast zich liggen. Hoe dat met anderen zit weet ik niet maar ik denk hetzelfde. Joden is wel een uitleg voor.
heksen: er zijn een heleboel heksen die geloven in een god en een godin(noemen zich meestal wicca). Dus ze verkiezen niet hun heks zijn boven god, ze hebben een andere opvulling hiervoor wat jullie god noemen als christenen. Als jij vindt dat zij dan tegen geesten praten, wat is jouw god dan, toch ook maar een geest.
Iedereen komt in de hemel, in wat voor staat wil jij in de hemel komen?
Ik persoonlijk geloof niet in een hemel. Maar waarom zou het katholicisme dan zoveel beter zijn dan een ander of geen geloof. Wat zijn de aanwijzigingen dat jullie boven alle anderen staan?
wat zou een fijn gevoel te maken hebben met god. Ik ken fijne gevoelen die door het katholicisme als slechts worden gezien. conclusie: fijn gevoel staat los van godelijk wezen.
Mischien kun jij daar een 'Poll' voor openen, lijkt me erg interessant om hier een bevestiging van te krijgen.

Ik ben zelf van mening dat gelovige inderdaad minder 'slechte' dingen doen.

Of ben jij van overtuigd dat gelovige juist meer 'slechte' dingen doen ten opzichte van een niet-gelovige?
een poll is iets totaal anders dan een onderzoek!

Als een gelovige minder slechte dingen doet, verklaar dan al die gruweldaden eens in de naam van god/allah of ander goddelijk wezen.

Ik heb nergens beweert dat gelovigen of niet gelovigen slehcten of beter zijn, jij hebt die conclusie gemaakt en ik vraag je op basis van wat (op welke onderzoeksresultaten je je basseert)
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
John

Ik ken zelf heksen. Deze weten zelf heel erg goed dat God bestaat, maar ze verkiezen heks zijn boven God. Ze vinden het leuker om met geesten te praten en spreuken te doen. Ze laten Jezus dus naast zich liggen. Hoe dat met anderen zit weet ik niet maar ik denk hetzelfde. Joden is wel een uitleg voor.

heksen: er zijn een heleboel heksen (noemen zich meestal wicca) die geloven in een god en een godin. Dus ze verkiezen niet hun heks zijn boven god, ze hebben een andere opvulling hiervoor wat jullie god noemen als christenen. Als jij vindt dat zij dan tegen geesten praten, wat is jouw god dan, toch ook maar een geest.

Ik vind niet dat heksen tegen geesten praten. Ze doen daadwerkelijk. Ze roepen geesten op. Bij heksen staat een God of Godin niet zo in het belang. Als je hier het fijne van wilt weten zul je er zelf studie naar moeten doen. Dat raad ik je niet aan. Maar goed: Ik zei ook: Ik weet niet wat er met die mensen gebeurt later. God oordeelt er over lijkt me. Het mag niet in de weg staan in een evt zoektocht naar God volgens mij.. En mijn God? Weetniet precies hoe ik die moet zien maar ik weet wel dat Hij er is en dat Jezus geen onzin is.
noortje

je raadt me wel aan de bijbel te lezen in een andere topic, maar iets over heksen, dat niet.... Maar goed.

over heksen opnieuw: een goede vriend van me is wicca en heeft me ooit eens heel wat uitleg hierover gegeven.

Geesten oproepen is uit den boze bij hen en daar houden ze zich absoluut niet mee bezig. Velen van hen hebben wel een god en een godin, die ze wel oproepen soms samen met "wachters" (de elementen). Je hebt ook natuurheksen en deze werken ook vaak met wachters of met de natuurelementen. Ga maar eens op een heksensite en je zal zien dat er geen geestenoproepen aan te pas komt. velen ervan veroordelen zelf het oproepen en warschuwen anderen die daar interesse voor hebben. ze geloven er dus wel in, maar oproepen dat niet.

hekserij of wicca is een zeer grote groep van mensen met allemaal hun eigen opvulling van wat jullie god noemen: sommigen hebben dus een god en of godin, anderen niets. Zo zie je maar een wereld vol variatie.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.
Leuke gast

Als jij vindt dat zij dan tegen geesten praten, wat is jouw god dan, toch ook maar een geest.
Wat is een geest? Ik meen dat een geest het zelfde als een ziel is.

Jezus was een Heilige Geest. Een zoon van God. Ik vraag me af of dan God zelf ook een Geest is. Ik denk dat God meer dan een Geest is.
Ik persoonlijk geloof niet in een hemel.
Ik heb ook daar nooit in geloofd, tot ik het tegendeel bewezen kreeg. Ik vraag me ook af of er meer mensen zijn die hun ziel hebben gevoeld.
Maar waarom zou het katholicisme dan zoveel beter zijn dan een ander of geen geloof.
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat de meeste geloven over dezelfde God praten, alleen in iets andere bewoording.

God bestaat net als een natuurwet. Als je overtuigd bent dat God bestaat, wil dit niet zeggen dat je een geloof gekozen hebt. Zodra je ondekt hebt dat God bestaat, en je ziel inderdaad eeuwig blijft bestaan na de dood, dan ga je jezelf toch wel heel erg afvragen of je het allemaal wel goed doet. Mischien zie je toch iets over het hoofd. Je gaat verdiepen in hoe je 'Goed' moet zijn. En daarbij kan een geloof helpen. Welk geloof is aan je zelf.
Wat zijn de aanwijzigingen dat jullie boven alle anderen staan?
Die zijn er niet, wij staan ook niet boven alle anderen. Degene die het meest 'goede' gedaan heeft, straalt het meest. Men is eenmaal graag bij iemand die goed doet.
wat zou een fijn gevoel te maken hebben met god.

alles! net als het nare gevoel na een x-tje vreemd gaan. Vreemd gaan vergeet je ook niet zomaar. Je verstand wil dit gevoel niet, en je verstand zal dit gevoel onderdrukken. Je geweten spreekt.
Ik ken fijne gevoelen die door het katholicisme als slecht worden gezien.
Geef graag reeks voorbeelden.
conclusie: fijn gevoel staat los van godelijk wezen.
Dat zegt je verstand. Maar wat zegt je gevoel?
een poll is iets totaal anders dan een onderzoek!
Het kan mischien een indruk geven, het is in iedergeval leuk. Wat zei je gevoel toen je vroeg aan mij of ik onderzoek gedaan had naar de betrouwbaarheid van gelovige?
Als een gelovige minder slechte dingen doet, verklaar dan al die gruweldaden eens in de naam van god/allah of ander goddelijk wezen.
Daar hebben we het alleens eerder over gehad. Het geloof geeft geen garantie dat je alles goed doet. Het zou wel erg makkelijk zijn om te zeggen van, 'ik geloof', 'nu doe ik alles vanzelf goed'.

Als iemand geloofd wil dit niet zeggen dat zo iemand geen gruweldaden kan doen.
Ik heb nergens beweert dat gelovigen of niet gelovigen slechter of beter zijn, jij hebt die conclusie gemaakt.
Iemand die sterk geloofd, en zeker weet dat God bestaat, zou wel uitkijken om iets slechts/verkeerds te doen.

Iemand die niet geloofd, kan best een keer bedriegen /ontrouw / liegen / stelen, dat maakt verder toch niet.
Ik vraag je op basis van wat (op welke onderzoeksresultaten je je basseert)
Wat denk je zelf?

Nu hier genoeg niet gelovigen zijn, heb ik nog een aantal vragen aan hen:

Ik zou graag van hun het volgende willen weten:

- Wat voor levensdoel heeft een niet-gelovige?

- Wat is het nut van het leven als je zeker weet dat je na de dood gewist bent?

- Waarom leven we hier?

- Waarom kennen we gevoel?

- Waar komen we vandaan?

- Heb je het bewijs dat God niet bestaat?

- Weet je zeker dat je geen ziel hebt?

- Heb je nooit iets meegemaakt waarvan je begon te twijfelen of het mischien toch iets met God te maken had?

groetjes
John

noortje schreef:je raadt me wel aan de bijbel te lezen in een andere topic, maar iets over heksen, dat niet.... Maar goed.

over heksen opnieuw: een goede vriend van me is wicca en heeft me ooit eens heel wat uitleg hierover gegeven.

Geesten oproepen is uit den boze bij hen en daar houden ze zich absoluut niet mee bezig. Velen van hen hebben wel een god en een godin, die ze wel oproepen soms samen met "wachters" (de elementen). Je hebt ook natuurheksen en deze werken ook vaak met wachters of met de natuurelementen. Ga maar eens op een heksensite en je zal zien dat er geen geestenoproepen aan te pas komt. velen ervan veroordelen zelf het oproepen en warschuwen anderen die daar interesse voor hebben. ze geloven er dus wel in, maar oproepen dat niet.

hekserij of wicca is een zeer grote groep van mensen met allemaal hun eigen opvulling van wat jullie god noemen: sommigen hebben dus een god en of godin, anderen niets. Zo zie je maar een wereld vol variatie.
De heksen die ik spreek doen aan het oproepen van geesten (ik weet niet hoe dat bij wicca zit) zij het dat ze er wel heel voorzichtig mee om gaan omdat het anders mis gaat.

Als ik geen ervaring met Jezus/God had, dan had ik het jou ook niet afgeraden.

Daarbij: Wat hebben die God en Godin ooit voor ons gedaan of Allah of wie dan ook? En voordat je over ellende begint: Als Jezus ons aan ons lot overlaat, nou dan zijn we bij al die andere goden en afgoden (zoals ik het noem) nog slechter af. Denk er maar eens over na en onderzoek het.

Jezus is voor onze zonden gestorven, eerst wreed gemarteld en daarna aan het kruis gehangen. Ik moet daar zelf nog een beetje bewust van worden dat het nou ook voor mijn zonden is, maar ik weet dat Hij er is en Hij heeft een enorm goede boodschap. Ik wil ook weleens met je praten over msn.

gr. Johan
noortje

Geef graag reeks voorbeelden.
het meest gekende voorbeeld: 2 mensen die verliefd zijn, maar van hetzelfde geslacht (en dan vooral het feit dat ze samen zouden vrijen). wat zou er mis zijn met dat gevoel?
noortje schreef:

conclusie: fijn gevoel staat los van godelijk wezen.

Dat zegt je verstand. Maar wat zegt je gevoel?
hetzelfde, ik spreek met men hart zeker in dergelijke zaken.
Dat zeg ik niet. Ik ben van mening dat de meeste geloven over dezelfde God praten, alleen in iets andere bewoording.

God bestaat net als een natuurwet. Als je overtuigd bent dat God bestaat, wil dit niet zeggen dat je een geloof gekozen hebt. Zodra je ondekt hebt dat God bestaat, en je ziel inderdaad eeuwig blijft bestaan na de dood, dan ga je jezelf toch wel heel erg afvragen of je het allemaal wel goed doet. Mischien zie je toch iets over het hoofd. Je gaat verdiepen in hoe je 'Goed' moet zijn. En daarbij kan een geloof helpen. Welk geloof is aan je zelf.
maar toch voel je je beter dan een niet-gelovigen, omdat wij volgens jou sneller iets slechter zullen doen.
net als het nare gevoel na een x-tje vreemd gaan. Vreemd gaan vergeet je ook niet zomaar.
vreemdgaan wordt in deze maatschappij niet aanvaard. het wordt gezien door de omgeving als iets slecht.
Wat zei je gevoel toen je vroeg aan mij of ik onderzoek gedaan had naar de betrouwbaarheid van gelovige?
mijn gevoel zei dat je nogal bevooroordeeld bent.
Iemand die niet geloofd, kan best een keer bedriegen /ontrouw / liegen / stelen, dat maakt verder toch niet.
we leven in een maatschappij met wetten zowel gerechtelijk als sociaal. het maakt wel iets uit. en in ons rechtsysteem is er gelukkig geen onderscheid tussen gelovige en niet gelovige.

Over het vreemdgaan: er zijn dieren die hun hele leven lang dezelfde partner hebben en dieren van een zelfde familie die dat niet hebben...

volgende antwoorden zijn persoonlijk, niet voor de "niet-gelovigen":
Wat voor levensdoel heeft een niet-gelovige?
op het einde van mijn leven het gedacht hebben iets verwezenlijkt te hebben op vele gebieden.
Wat is het nut van het leven als je zeker weet dat je na de dood gewist bent?
simpelweg: je genen/ideeen/... doorgeven aan de volgende generatie. en je bent pas dood als je vergeten bent: pakweg na een generatie of 2 voor de meesten onder ons.
Waarom leven we hier
zie evolutie/ontstaan zonnestelsel en dergelijke onderwerpen
Waarom kennen we gevoel
gevoel kan een positieve en negatieve uitwerking hebben op ons verdere leven. zo is het gevoel van verliefdheid bij de mens opdat er paring kan gebeuren met 1 mannetje. en zo zijn er nog vele anderen.
Waar komen we vandaan
zie evolutie
Heb je het bewijs dat God niet bestaat?
niets tegengekomen dat erop wijst dat hij wel bestaat. Wel zaken die naar mijn gevoel het tegendeel bewijzen.
Weet je zeker dat je geen ziel hebt
neen
Heb je nooit iets meegemaakt waarvan je begon te twijfelen of het mischien toch iets met God te maken had?
neen zie 2 vragen terug.
Wat hebben die God en Godin ooit voor ons gedaan of Allah of wie dan ook?
wat heeft jouw god dan ooit gedaan?
Als Jezus ons aan ons lot overlaat, nou dan zijn we bij al die andere goden en afgoden (zoals ik het noem) nog slechter af. Denk er maar eens over na en onderzoek het.
Ik vind het altijd wel heel opvallend dat men de eigen godsdienst zo hoog in het vaandel houdt en zo neerkijkt op de anderen. Als je wat meer leert over die anderen, zal je zien dat daar ook mooie symbolieken en gelijkenissen inzitten en van verschillen kan je trouwens ook veel leren!
John

Nou ja: laat ik het dan zo stellen: Ik heb Jezus idd hoog in het vaandel staan. Ik probeer je niet bij 1 of andere groepering te krijgen. Als ik jou al ergens probeer te krijgen dan zou dat zijn bij Jezus. Maar goed ik ga zo werken. Als je er ooit eens over wilt praten dan kun je mailen naar. Kan altijd :shock:

Groeten Johan

edit by moderator: geen emailadressen! even de forumregels lezen
Anonymous

Leuke gast schreef:8<

Nu hier genoeg niet gelovigen zijn, heb ik nog een aantal vragen aan hen:

Ik zou graag van hun het volgende willen weten:

1 - Wat voor levensdoel heeft een niet-gelovige?

2 - Wat is het nut van het leven als je zeker weet dat je na de dood gewist bent?

3 - Waarom leven we hier?

4 - Waarom kennen we gevoel?

5 - Waar komen we vandaan?

6 - Heb je het bewijs dat God niet bestaat?

7 - Weet je zeker dat je geen ziel hebt?

8 - Heb je nooit iets meegemaakt waarvan je begon te twijfelen of het mischien toch iets met God te maken had?

groetjes
1 - hetzelfde als een wel gelovige : ervaren. (oftewel het leven zelf)

2 - zie 1.

3 - zie 1.

4 - zonder gevoel geen ervaring.

5 - we zijn deeltjes van het geheel. "wij" ontstaan bij de gratie van vergeten dat we ondeelbaar zijn.

6 - Bewijs is wat je overtuigd. Dat is aldus niet iets wat je hebt.

7 - Heh, zekerheid, dat is fundi´s.

8 - nee.

SM
Xardas

Bassos schreef:Een atheist gelooft dat er geen god is.

Een satanist gelooft dat hijzelf (m/v) god is.
Je kan het ook allebei zijn, dus wat je zegt klopt niet helemaal.
noortje

ik heb deze site gevonden over satanisme. Somt mooi op wat het zo een klein beetje inhoud.
NASE

je gelooft het ene OF het andere, maar beide kan toch niet, tenzij je dom bent en vergeet dat je in het ene gelooft, maar dat laten we even buiten beschouwing.

Dat zijn toch 2 tegen gestelde uitspraken, die dus niet beiden waar kunnen zijn, en waar je dus niet tegelijk geloof aan kunt hechten.

Of zie ik iets over het hoofd.
Anonymous

Nu is een satanist volgens de meer antieke definitie een doodnormale (ehem) tegenstander. (re samael)

Prachtig dan dat mijn def voor de moderne versie op tegenstand botst, dank je wel.
NASE schreef:je gelooft het ene OF het andere, maar beide kan toch niet, tenzij je dom bent en vergeet dat je in het ene gelooft, maar dat laten we even buiten beschouwing.

Dat zijn toch 2 tegen gestelde uitspraken, die dus niet beiden waar kunnen zijn, en waar je dus niet tegelijk geloof aan kunt hechten.

Of zie ik iets over het hoofd.
Tegendraads als de satanist doet issie lekker eigenwijs en gelooft soms dat er geen god is, soms dattie het zelf is, en soms (assie een heleboel erbij heeft geleerd) gelooft hij niet, maar handelt met complete overtuiging op de handeling en laat labels voor de kiddies die er waarde aan hechten.

SM

ads

Steun Sciencetalk HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

HP 305 - Inkcartridge - Origineel - Standaard capaciteit - Kleur en Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Leuke gast

ik heb deze site gevonden over satanisme. Somt mooi op wat het zo een klein beetje inhoud.
Zoals dit bijvoorbeeld:
Er is een religie die de mensheid niet onderdrukt.
Wie beweerd dat geloven in Jezus de mensheid onderdrukt? Jezus heeft het voorbeeld gegeven hoe een mens kan leven. Heeft Jezus ooit iemand onderdrukt? De mensen zelf doen dit. http://jezus.pagina.nl/
Er is een religie die de mens neemt zoals zij is.
Jezus was een arme sloeberd, hij had niks, en kwam uit een arm gezin. God accepteerde zoals hij was. Als mensen Jezus als voorbeeld nemen, dan zullen zij ieder mens accepteerd zoals deze is.
Er is een religie die de vrouw vrouw laat zijn; sexy en geweldig mooi.
De vrouw heeft haar schoonheid van God gekregen, daar mag een vrouw zuinig op zijn.
Er is een religie in wiens naam nog nooit oorlogen gevoerd zijn.
Inderdaad gewoon weg omdat satan niet bestaat!
Er is een religie die accepteert dat ieder mens anders is.
God accepteerd iedereen, wij zijn immers kinderen van God.
Er is een religie die accepteert dat sommigen op hun eigen geslacht vallen en anderen op het andere geslacht.
De kerk wordt geleid door mensen, Jezus heeft nooit gezegt dat homo's/lesbi niet mogen bestaan.
Er is een religie die accepteert dat de mens fetishen heeft en vindt dat die uitgeleefd moeten worden.
fetishen heeft weinig met liefde te maken. fetishen heeft meer met lust te maken. Wat is nou beter, dan elkaar trouw te blijven en elkaar liefde te geven?
Er is een religie die ernaar streeft ieder mens op te tillen naar een hoger niveau en tegelijkertijd realiseert dat ieder mens dit op een andere wijze doet.
Hoe kan een mens naar een hoger niveau getild worden? Volgens God zijn alle mensen zijn gelijk.
Er is een religie die vindt dat mannen en vrouwen gelijk behandeld dienen te worden.
Maria was moeder van God. Maria was een Heilige moeder. God maakt geen onderscheidt in behandeling van man en vrouw.

http://maria.pagina.nl/
Er is een religie voor mensen als U en ik.
Waar is satanisme op gebaseerd? waar leidt satanisme u naar toe? Zal men het geluk in satanisme kunnen vinden? Geloven in satan die niet bestaat?

God bestaat, God is er voor iedereen. God spreekt de waarheid.
Deze religie heet Satanisme.
satan betekend letterlijk verhinderen. Wat wil men verhinderen?

Wat wil deze religie verhinderen?
Als de naam U afschrikt zit U nog teveel vast in een ander geloof.
Waarom schrikt een naam af? een naam voor iets wat niet bestaat? Wat stelt een naam voor?

Als u 'Geluk' en 'Goed' meer aanspreekt kunt u beter in God geloven. U kunt net als Jezus het geluk voelen door mensen gelukkig te maken.
Deze religie is interessant voor mensen die zich niet af laten schrikken door een naam of door fictie die meer dan 2000 jaar geleden geschreven is.
Men is het verhaal van Jezus sinds 2000 jaar nog steeds niet vergeten, dit geeft te denken. Zou er toch een kern van waarheid in de boodschap in bijbel bevinden? Als het niet bestond was er niet over geschreven, dan zouden wetenschappers ook geen detaileerde bewijzen vinden over de plek waar Jezus is geboren.
Deze religie is voor mensen van nu.
Waarom zou dit zo zijn? Wat is een religie zonder verleden?
Mensen die met beide benen op de aarde staan.
Wat wordt hier verstaan onder 'mensen die met beide benen op de aarde staan'?
Mensen die het leven genieten zoals het bedoeld is.
Wat gaat er boven het genieten van krijgen en voelen van geluk?
Mensen die het leven NU leven en niet alleen maar voorbereidend op een volgend leven.
satanisme gelooft ook in een 'ziel'. Wat gebeurt er met deze ziel? In wat voor staat gaat deze 'ziel' naar het hiernamaals?

Doordat men zich niet hoeft bekommeren over wat een 'ziel' gebeurd heeft men geen rekening met een andere 'ziel' en eigen 'ziel'.

Ga er vanuit dat uw 'ziel' bewaard blijft. Als u hier niet in geloofd kunt er beter toch in uw leven wel vannuit gaan, zodat u nooit voor verassingen komt te staan. Als u leeft met als uitgangspunt dat uw ziel zal blijven bestaan dan zal u zuinig zijn op uw 'ziel', en u zal zuinig zijn op de 'ziel' van nadere.
Mensen die graag flirten.
flirten om vervolgens u eigen partner, of de partner van andere pijn te doen?
Mensen die graag feesten.
Op wat voor manier feesten?

Het geloof van Jezus Christus ken ook zijn feesten. Wees dit geloof dankbaar voor de vrije dagen die u nog steeds van u baas krijgt op deze dagen. Vier het feest van Christus.
Mensen die daarnaast ook serieus kunnen zijn en over het leven nadenken.
Over het 'Goede' nadenken.

Over de zin van het leven nadenken.

Over het zaaien van 'geluk' nadenken

Over het woord van God nadenken

Denken hoe we mensen om ons heen nog gelukkiger kunnen maken.

dan pas heeft men de 'Goede' religie!
Er zijn verschillende niveaus om met deze religie om te gaan.
? :shock:
Het eerste niveau is inleren. Dit houdt in dat U zich inleest in wat er over Satanisme geschreven is, zodat U een beetje een idee heeft waar het over gaat. Er wordt niet van U verwacht dat U het met alles eens bent. Satanisme is niet voor jaknikkers. Satanisten zijn Eigengereide, Eigenwijze mensen. Een goed begin is The Satanic Bible.
Satan bestaat niet, dus waarom zou u een bijbel gaan lezen over iets wat niet bestaat?

Als u toch vanplan bent om een bijbel te gaan lezen, kunt u beter beginnen aan de 'Goede' bijbel. Zodat u zeker weet dat u op de 'goede' weg bent. De 'Goede' bijbel helpt u bij het nemen van 'goede' beslissingen. En een 'Goede' oorzaak, leidt tot 'Goede' gevolgen.
satanisme schreef:Het tweede niveau is het niveau van het praktizeren van de levensfilosofie. U leeft als Satanist. U komt in contact met andere Satanisten via bijvoorbeeld ons forum of dat van Satanisme.info.

Of U het aan U omgeving kenbaar maakt dat U Satanist bent bepaalt U zelf. Wij schrijven U niet voor hoe U dient te leven.
Wij schrijven U niet voor hoe U dient te leven. Wie schrijft dit dan wel voor? Een leven waarin zelfs morele en juridische regels worden verworpen? Waarom moet men een forum gaan lezen als er toch geen regels zijn voorgeschreven? Wat heeft deze religie zonder voorgeschreven regels voor nut?

Als U kunt kiest voor een geloof dan kunt u beter kiezen voor een geloof met 'Goede' regels, een geloof met regels die garantie geven tot 'Geluk'.

Als u toch moeite wil doen lees dan ook een keer de bijbel, en probeer deze te begrijpen. U zult dan ondekken dat Jezus Christus zoon van God, en God 'echt' bestaan..
Het derde niveau is dat van de Magiër. U leeft als Satanist, en voegt daar de Satanistische rituelen aan toe. Satanistische Magie stelt U in staat meer, directer en beter vorm te geven aan Uw leven. Deze vorm van Satanisme vindt U in de Kerk van Satan.
Magiër? klinkt als een gochelaar. Wie geloofd daar nu in? Betekend dit met beide benen op de aarde staan?

rituelen? Wat voor rituelen zijn dit? Waarom zou men deze rituelen moeten uitvoeren?

Het is een stuk makkelijker om te communiceren met God. Communiceren met God doet u via uw gedachte. God kent uw 'ziel'. Bid ook een keer: 'Jezus Maria ik bemin u red de zielen',

dit is minder moeite dan een heel ritueel. Positief resultaat zal direct merkbaar zijn in uw gevoel.

God vormt u zoals God het leven bedoelt heeft. Laat u het geluk van God voelen. Het geluk van God vindt u in de Kerk bij u in de buurt. In deze kerk is iedereen welkom, zowel gelovige, als niet-gelovige, arm, rijk, en uiterlijk is niet van belang. En het kost u niets.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!