Alleen het zien van ronddraaiende magneten zou ons niet moeten overtuigen van meer dan dat.
Is dit principe niet hetzelfde als dat wordt gebruikt bij het voortbewegen van "zweeftreinen" en de natuurkundige deeltjesversnellers ?
Door een serie electromagneten in een bepaalde baan te installeren en er een magnetische puls met een bepaalde snelheid doorheen te laten lopen (als bij een lichtkrant met LEDs), kunnen andere deeltjes (objecten) deze puls gaan volgen. (Doet me ook denken aan de manier van filmen in "The Matrix". Alleen was de puls daar niet magnetisch maar fotografisch, waardoor het leek alsof de camera veel sneller bewoog dan gebruikelijk)
Ik dacht dat de meeste mensen wel bekend waren met dit principe. Waarom wordt daarover in de Searl-filmpjes en in deze Topic niets gezegd ?
Ik heb wel een natuurlijke respect tegenover oude mensen, maar er worden in die Tubevideos nog helemaal geen bewijzen (of zelfs maar aanwijzingen) geleverd voor een hoogst onwaarschijnlijk verschijnsel. Toch probeer ik wel open te staan voor exotische verhalen, zoals (tot ergernis van "echte" wetenschappers) al in andere Topics is gebleken.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die geloven in een onuitputtelijke "wonder"-bron van energie, maar dat men hoopt dat de energie die opgeslagen ligt in bijvoorbeeld Materie of Ruimte-Tijd makkelijk om te vormen is tot iets bruikbaars. (Met behoud van Energie)
Quantum Mechanisch kan ik me zo'n puls ook nog wel voorstellen, maar de kans dat die spontaan door atomen wordt veroorzaakt is erg klein. Misschien moeten we gaan denken in die richting waarbij de puls wordt gestimuleerd zoals bij een laser, maar dan magnetisch ?
( De zgn. Magnetic Field Amplification by Stimulated Magnetic Puls, MFASMP
Puzzels