Puzzel Puzzels
Anonymous
Artikelen: 0

Re: geesten

Ik geloof zeker in Geesten!!! K heb genoeg verhalen gehoord van mensen die ik ken (en onbekenden) over glaasje draaien enzo. Zelf heb ik het niet meegemaakt, want daar waag ik me niet aan. Wel heb ik soms het gevoel gehad dat er naar me gekeken werd ...en soms hoor ik rare geluiden. K kan naturlijk ook helemaal niks zijn, maar ik gelooof in ieder geval dat de zielen van sommige mensen hier nog op aarde zijn , en dat je hiet weldegelijk contact mee kunt maken.

Laterzzz

Sven :wink:

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 5 TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Kobo Clara BW - E-reader - 6 inch - 16GB - Luisterboeken - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 16 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Anonymous

ik weet dat er geesten bestaan want ik heb er al eens op geroepen met mijn vader een vriend van mijn vader is er zot van geworden en die moeste pilltjes nemen en het was nacht ik had ze ook eens allen opgeroepen maar dat doe ik nooit mee wat het was een boze geest dan moet je drek stoppen wat die kan er uit kommen en dat was bij mij gebeurt dat was niet echt leuk want die gaan u achterna gegaan en die geest wilde mij dode maar dat lukte niet wat ik nam wat water en ik kiepten het over hem heen die kan niet tegen water en zout

echt gebeurt :shock:
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Dussssssssss ?

Ik denk ook wel dat er iets meer is alleen wij kunnen het niet verklaren (tenminste nog niet)...

Het heelal is toch ook zo groot we weten niet eens wat er allemaal bestaat of zit! we zeggen het is oneindig .. niemand kan vertellen wat er zit... zo denk ik ook over leven na de dood... we weten gewoon niet wat er gebeurt totdat het je overkomt denk ik! wie weet leef je in een andere dimensie verder .... maar dat is allemaal gissen naar iets wat we willen of onze fantasie doet verzinnen. Geloven in een geloof is ook iets wat door mensen is overgedragen aan je... Wie weet was er vroeger iemand die dit verzon de mensen waren toen toch al zo snel te imponeren...

ze dachten dat een zonsverduistering iets mega godsachtigs was ... tja nu weten we toch ook dat het gewoon de zon en de maan is etc....

Maargoed we hebben geen bewijzen ... en kom niet met het staat geschreven! ik kan ook iets schrijven op papier wie weet wordt het gevonden over 1000 jaar en denken ze: kijk zo moet het ! het staat geschreven"
Anonymous

De grootste angst van de mens is is angst zelf, gevoed door onzekerheid.
Beetje rare uitspraak.
De mens is en blijft een zwak wezen, juist daarom zal het grijpen naar het creeeren van zekerheden.
Wat een onzin. Het creeeren van zekerheden is een van de populairste bezigheden in Nederland, maar dat heeft andere gronden. Van nature zal de mens proberen de omgeving zo veilig mogelijk te maken zodat nageslacht de beste kans op overleven heeft. Dat behoeft geen verdere uitleg.
Sommige geloven in het bestaan van geesten, zonder dat deze bestaan.
Net zo min je kunt bewijzen dat ze wel bestaan kun je ook niet bewijzen dat ze niet bestaan. Daarnaast ben ik geen gelovig mens, maar wel een nuchtere die zijn ervaringen analyseert.
Ik denk te veel films die de fantasiemaschine laat draaien.
Er is veel onzin, en veel mensen willen dat het zo is (dat spoken dus bestaan). Al is het maar om de angst voor de dood weg te nemen. Maar de weerzin tegen spoken wordt bij veel mensen ook gevoed door angst gecreeerd door Hollywood.
Cixx

Ik geloof niet in geesten.

En ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die nog met beide benen op de grond staat.
p__

En ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die nog met beide benen op de grond staat.

Of je bent juist 1 van de weinigen die niet met beide benen op de grond staat.

Het hangt er maar net vanaf of geesten bestaan of niet...
Cixx

p schreef:Of je bent juist 1 van de weinigen die niet met beide benen op de grond staat.  

Het hangt er maar net vanaf of geesten bestaan of niet...
Zo kan je inderdaad ook zien :shock:

Maar ik denk toch echt dat die geesten niet bestaan.

Toevallig was er een tijdje geleden een documentaire op discovery over dit soort 'bovennaturlijke' dingen.

Ik zal een voorbeeld geven over een wetenschapper die daht dat er geesten in zijn werkruimte waren.

Een wetenschapper was wat proeven aan het doen met een microscoop.

Toen hij bezig was met het apparaat in te stellen zag hij opeens iets in zijn ooghoek bewegen. Hij dacht dat dit zijn assistent was die ook bezig was. Een moment later besefte hij opeens dat zijn assistent al lang naar huis was gegaan. dus hij keek opzij om te kijken wie daar was. Hij zag niemand. Het enige wat hij zag was een metalen staafje was op en neer bewoog. Sinds dat moment kreeg hij steeds meer van deze beelden te zien vanuit zijn ooghoeken, en zelfs ook recht voor hem. De wetenschapper was er zeken van dat het daar spookte. Een paar maanden later schakelde hij de hulp in van een soort bedrijf wat daar wel vaker mee te maken kreeg. Nadat het bedrijf een paar test gedaan had werd duidelijk dat de airco (die in de week van de eerste waarneming van de "geesten/spoken" geinstaleerd was) een bepaalde trillingsgolf uitzond. Dot zorgde ervoor dat er soort vlekken voor de ogen kwamen, en ook dat het metale staafje ging trillen. Wie kon ooit verwachten dat dit door een airco kon komen? De wetenschapper was er zeker van dat het spookte in zijn werkruimte maar toch had hij het mis.

Deze trillingen komen op heel veel plaatsen voor. Mensen die aan zee wonen kunnen ook last hebben van deze soort trillingen van het water. Wie weet hoeveel mensen al geesten/spoken hebben gezien doordat deze trillingen er waren?

Laatst las ik ook dat een vrouw haar doodgeboren zoontje regenmatig om haar heen zag zweven. Ze was er ook zeker van dat haar zoontje er echt was. Todat ze naar een psycholoog ging die haar hielp. Het bleek gewoon dat ze de dood van haar zoontje niet goed kon verwerken. Na wat behandeling kon ze dat wel en heeft ze haar zoontje nooit meer gezien.

Er kunnen natuurlijk heel veel andere redenen zijn waarom mensen geesten zien.

Ik zelf heb ook wel eens het gevoel na een horror gekeken te hebben en daarna naar bed toe te gaan dat er mensen in mijn huis zijn. Gewoon een gevoel dat er iemand achter me loopt of in dat enge donkere hoekje in mijn kamer zit. Als ik dan even nadenk (weer met mijn beide benen op de grond kom :wink: ) dan denk ik wat is dit voor bullshit, er is helemaal niks het komt gewoon door de film. Daarna heb ik er ook helemaal geen last meer van.

Deze horrorfilm/griezelverhaal/traumatische gebeurtenis of weet ik veel wat voor schokkend iets kan bij andere mensen natuurlijk heel anders uitpakken. Mensen kunnen daadwerkelijk dingen gaan zien of voelen. Ze worden bang en weet ik veel wat wat allemaal wel niet kan gebeuren.

Deze mensen staan niet meer met beide benen op de grond.

Zo kijk ik er tegenaan. Maar iedereen zijn eigen mening natuurlijk :wink:
p__

Cixx schreef:Ik zal een voorbeeld geven over een wetenschapper die daht dat er geesten in zijn werkruimte waren.

...
Zulk soort verhalen ken ik ook genoeg. De slappe gevallen verklaren dat kunnen we allemaal wel. Je daarmee bezighouden is net zoiets als het luisteren naar een gek in een inrichting die beweert dat de bigbang heeft plaatsgevonden, en vervolgens concluderen dat de big bang onzin is, omdat die man gek is. Het gaat juist om die spookgevallen die onverklaard en onverklaarbaar zijn. (net zoals het bij de big bang gaat om werkelijke cosmologische data)

Zoals bij elk onderwerp dien je de sterkste data te onderzoeken die een bepaalde theorie ondersteund, en dus niet alleen de slappe 'waardeloze' data.

Er zijn talloze voorbeelden van mensen die overdag plotsklaps een familielid (die aan de andere kant van de wereld woont) zien. Vervolgens verdwijnt deze plotsklaps of loopt gewoon uit zicht.

En wat blijkt? In talloze gevallen komt men er achteraf achter dat op datzelfde moment deze persoon aan de andere kant van de wereld overleden is door bijv. een autoongeluk.

Je zou kunnen beweren dat dit een hallucinatie is. Maar het is dan toch echt heel toevallig dat men precies een hallucinatie ziet wanneer die persoon net gestorven is en de hallucineerder hier niets van af wist.

Overigens, dat voorbeeld van die moeder met het gestorven kind dat jij noemde zegt absoluut niets over de echtheid van het spook. De reden dat jij deze verklaring voor waar aanneemt, is net zo een geloof als het geloof in spoken.
Anonymous

wat is objectiviteit? Is er warempel iets objectief? nog geen 400 jaar geleden dachten ze dat de wereld plat was en nu...

een halve eeuw geleden was naar de maan gaan een fabel en nu...

vandaag gelooft geen wetenschapper in geesten maar over x jaar...

de werkelijkheid is wat je er zelve van maakt. Wie niet in geesten WIL geloven zal ook een kleine kans hebben ermee te maken te hebben, ze bestaan voor hen niet en elk 'objectief bewijs' zal niet voldoende zijn.

Dom voorbeeld: onderzoekers onderzoeken 1000 mieren.

Groep A ziet dat zeer veel van de 1000 mieren graag naar rechts lopen: dus mieren lopen hoofdzakelijk naar rechts.

Anderen onderzoeken ook 1000 mieren maar het merendeel daar loopt naar links: DUS mieren lopen hoofdz. naar links.

Voorbeeld: blinde onderzoeker onderzoekt staart van een olifant en concludeert: het is een slang.

Je ziet wat je wil zien.
Anonymous

nog iets over geesten: voor mij is het werkelijk; de wereld is vol zaken die we nog niet kennen. Waarom zou het niet bestaan? Omdat je enkel het fyische ziet? Er zijn mensen die meer bemerken tussen hemel en aarde maar spijtig genoeg worden die door de niet-zienden weggehoond meestal. Ik refereer naar de persoon die de olifant ziet maar uitgelachen wordt door degene die enkel een slang wil zien omdat hij de rest niet (wil)(kan) zien en eroverheen kijkt.

Bye :shock:
Anonymous

ik geloof wel dat ze bestaan ik heb te veel meegemaakt om nog te zegge dat ze niet bestaan....
DePurpereWolf

ik geloof wel dat ze bestaan ik heb te veel meegemaakt om nog te zegge dat ze niet bestaan....

Als je deze uitspraak niet onderbouwt haal ik hem weg, lees de bijsluiter van dit forum.
Lloxoden

Iedereen heeft al ervaring met geesten, net zoals met telepathie en andere paranormale verschijnselen. alleen weet men het niet dat ze het eigenlijk hebben. Men ziet als geest een witte schim, aanwezigheid, die een vorm aanneemt, maar een geest is meer een energie die ergens rondhangt.

Het is alleen maar een theorie die ik heb, maar stel, mensen denken aan een persoon, en zien hem voor zich, ze denken er zo aan dat er energie ontstaat, door die gedachten door 1 of meerdere personen neemt die energie vorm aan, en vormt een geest ...

Wat men dan zien op de foto's ofzo waar men een witte schim ziet, kan zijn dat die persoon op dat moment aan de "geest" dacht, of meerdere personen ... dat zou tog een groot stuk verklaren niet?

Heb je je ooit al eens bekeken gevoeld? Als je nadenkt dat iemand de hele tijd naar je zit te kijken, vorm je een energie rondom die een vorm aanneemt, als je je dan bekeken voelt, word je ook bekeken ...

Als je dit gevoel loslaat en zegt, het is niets, dan verdwijnt onze geest terug...

Neem nu de spelletjes van geest oproepen, meerdere mensen denken dan aan een geest, of aan iemand, waardoor er terug energie word gevormd, tussen die personen een paranormale onverklaarbare band die de vorm aanneemt van wat wij een geest noemen ...

Zo zit mijn theorie een beetje in elkaar over geesten ...
Wezel

Interessante theorie die klaar en duidelijk uiteengezet is. Ze sluit een beetje aan bij die van het nulpuntsveld, maar daarbij sluit eigenlijk alles wat onverklaarbaar is aan :shock:

Maar jij stelt dus een beetje dat als je denkt dat een persoon (die je eventueel kent) naar je kijkt, er dan een geest (van diezelfde persoon, of algemener?) echt naar je kijkt?

Volgens die nulpuntsveldtheorie zou het een beetje anders zijn, ook wat aannemelijker vind ik. Als er echt iemand naar je kijkt, zou die informatie bijvoorbeeld kunnen opgeslagen zitten in dat veld. Volgens die theorie kan je dan soms toegang krijgen tot die informatie, en weet je dus dat er iemand naar je kijkt.

Maar eigenlijk ga ik hier off-topic. Het gaat over geesten, en niet over telepathie of zo. Ja, dan vind ik je theorie zeer aannemelijk, geesten als een creatie van jezelf. Maar dan enkel in die zin dat je hun aanwezigheid voelt, en niet in de zin van een fysiek aanwezig iets. Dus die foto's met een mist waarin je een gedaante herkent, zijn volgens mij getruceerd. Ook omdat het wel heel toevallig is dat de foto net volgens de goede hoek genomen is (mist is een 3-dimensionale vorm).

ads

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Steun Sciencetalk Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Epson EcoTank ET-2860 - All-in-One Inkttank Printer- Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 80 stuks voor volwassenen - Alcohol Markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Lloxoden

Mijn theorie staat ook bij theorie ontwikkelingen dus als je er nog iets over kwijtwil schrijf het dan daar, ... ben je niet off topic ...

Wat ik daarop kan zeggen is, dat ik het niets heb over een fysisch verschijnsel dan maar een soort van energie. De choatische energie die vrijkomt door je gedachten en emoties, krijgt daar dan vorm, het is dus niet direct een schim of vorm, maar op sommige manieren (waarschijnlijk fotografie of film hier) kan deze vorm van energie een fysische vorm krijgen, en dat is dan wit, schemerig en wat wij noemen een geest ...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!