Laterzzz
Sven
Beetje rare uitspraak.De grootste angst van de mens is is angst zelf, gevoed door onzekerheid.
Wat een onzin. Het creeeren van zekerheden is een van de populairste bezigheden in Nederland, maar dat heeft andere gronden. Van nature zal de mens proberen de omgeving zo veilig mogelijk te maken zodat nageslacht de beste kans op overleven heeft. Dat behoeft geen verdere uitleg.De mens is en blijft een zwak wezen, juist daarom zal het grijpen naar het creeeren van zekerheden.
Net zo min je kunt bewijzen dat ze wel bestaan kun je ook niet bewijzen dat ze niet bestaan. Daarnaast ben ik geen gelovig mens, maar wel een nuchtere die zijn ervaringen analyseert.Sommige geloven in het bestaan van geesten, zonder dat deze bestaan.
Er is veel onzin, en veel mensen willen dat het zo is (dat spoken dus bestaan). Al is het maar om de angst voor de dood weg te nemen. Maar de weerzin tegen spoken wordt bij veel mensen ook gevoed door angst gecreeerd door Hollywood.Ik denk te veel films die de fantasiemaschine laat draaien.
En ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die nog met beide benen op de grond staat.
Zo kan je inderdaad ook zienp schreef:Of je bent juist 1 van de weinigen die niet met beide benen op de grond staat.
Het hangt er maar net vanaf of geesten bestaan of niet...
Zulk soort verhalen ken ik ook genoeg. De slappe gevallen verklaren dat kunnen we allemaal wel. Je daarmee bezighouden is net zoiets als het luisteren naar een gek in een inrichting die beweert dat de bigbang heeft plaatsgevonden, en vervolgens concluderen dat de big bang onzin is, omdat die man gek is. Het gaat juist om die spookgevallen die onverklaard en onverklaarbaar zijn. (net zoals het bij de big bang gaat om werkelijke cosmologische data)Cixx schreef:Ik zal een voorbeeld geven over een wetenschapper die daht dat er geesten in zijn werkruimte waren.
...
ik geloof wel dat ze bestaan ik heb te veel meegemaakt om nog te zegge dat ze niet bestaan....