Ik vind dit eigenlijk ongelofelijk.Het punt is precies dat onze hersenen daar niet mee omkunnen, omdat zoiets in de natuur nooit voorkomt.
Ik weet ypsilon dat dit een juiste samenvatting is, toch verbaast mij dit toch telkens weer.
Ik ken het fenomeen ook uit geluid en visueel bedrog.
Het wijst naar de enorme complexiteit van onze hersenen. Je kan hier droog wetenschappelijk over doen (terwijl je er in feite weinig van snapt, alleen kan constateren), of ik kan echt als een kind verrast zijn hoe dit kan. Op tijdstip t overtuigd zijn dat het linksom draait, op tijdstip t + x van het omgekeerde, en dan snappen dat je het gewoon niet weet of dat er gewoon geen antwoord is.
Voor mij draait het dominant rechtsom.
Soms draait het linksom, maar ik heb nog niet echt door hoe ik dat kan activeren. Diverse methodes geprobeerd door fixeren op een punt, concentreren enz.. Door te scrollen (beeld terug laten verschijnen) of weg te zien lukt het soms.
Als het linksom draait echter kan ik zo terug rechtsom krijgen. Gewoon even pinken met de ogen, haast ongeacht hoe ik er naar kijk, en het draait weer rechts.
VREEMD !!!!!!!!
Puzzels