Puzzel Puzzels
DePurpereWolf
Artikelen: 0

Re: Islam is het beste geloof...

Aangezien dit het filosofie forum is (dit valt niet onder theologie) zul je met argumenten aan moeten komen.

"slechtste" is natuurlijk maar erg kwalitatief.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Nereb® USB-C SD en MicroSD-kaartlezer - USB 3.0 - Aluminium Behuizing - Card Reader

Bekijk product

Steun Sciencetalk STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

STAEDTLER Lumocolor whiteboard marker ronde punt - box 4 kleuren

Bekijk product

Anonymous

Alexander Hartmans... -KNIP- ...laten we eens jou verbieden... uw bent zeker -KNIP- ..zeg het eerlijk.....

Wat heeft de islam jou aan gedaan...behalve meegeholpen, nederland mee op te bouwen....

Mensen als jou zijn juist gevaarlijk, omdat ze zo verkeerde en gevaarlijke denkbeelden over een andere geloof en een mens hebben. oke

2 x -KNIP- Graag discussie met argumenten en geen gescheld. Dat geldt uiteraard voor alle gebruikers.

JanMeut(Moderator)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans schreef: Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.
Welke kwalijke elementen zijn dit dan, wat staat er in. Want ik hoor hier mensen zeggen dat er gelijk niets mis in staat, wat je nu tegenspreekt.
De Koran, door Max de Hes:

De Koran die in het algemeen handelt over de volgende zaken.

1) De gelovigen wordt erop gewezen zijn kerkelijke plichten te vervullen (CC: is niet aanstoondgevend).

2) De gelovige wordt voortdurend een rookworst voorgehouden, als je plichten vervult dan stroomt er vers water in je wadi, is je gras groen en groeien gods vruchten aan de bomen op je land. Het geloof wordt expliciet beloond.

3) De vrouw wordt gediscrimineerd.

4) De Meergodendienaar wordt met de dood bedreigd.

5) De ongelovige wordt met de dood bedreigd.

Al in de 2e alinea van de Koran op pagina 12 staat onverbloemd: "zij die ongelovig zijn,.... voor hen is er een geweldige bestraffing 1). De 2e alinea eindigd: "De ongelovigen voor hun leugens een pijnlijke bestraffing krijgen" 2)

Max de Hes heeft bij het turfde 475 zeer wraakzuchtige zinsneden in de koran.

Duidelijk komt naar voren: De koran wordt opgewekt om ongelovigen te haten, vervolgen, zelfs om hen te vernietigen.

De teneur in de koran is vreselijk, zoals: "als men tot hen (de ongelovigen) zegt: Breng geen verderf op aarde, zeggen zij: "wij scheppen slecht orde". "Toch zijn zij (de ongelovigen) het die verderf brengen, maar zij beseffen het niet". 3). "Hen (de ongelovige) wacht de hel en hem wordt etterwater te drinken gegeven, dat hij opslupt maar bijna niet kan doorslikken. En de dood komt van alle kanten tot hem, maar hij sterft niet en hem wacht een harde bestraffing 4). De hel waarin zij (de ongelovigen) zullen braden. Dat is pas een slechte rustplaats! Zo is het. Laten zij het maar proeven: gloeiend water en ***** en andere, gelijksoortige dingen 5).

LIJFSTRAFFEN:

En de dief en de dievegge, houwt hun hand af ter vergelding voor wat zij gedaan hebben, als een afschrikwekkend voorbeeld van God. God is almachtig en wijs 6)

DE KORAN GEEFT VEEL REGELS OM NA TE STREVEN EN DISCRIMINEERD:

- Het bekende "oog om oog, tand om tand" treffen we o.a. aan bij: "jullie die geloven! Aan jullie is voorgeschreven te vergelden bij doodslag: een vrije voor een vrije, een slaaf voor een slaaf en een vrouw voor een vrouw 7)

-Polytheisten worden in de koran precies zo slecht bejegend als atheisten. Een enkele maal gloort er een kleine sprankje hoop voor polytheisten: trouwt niet met veelgodendienaaressen, zolang zij niet gelovig zijn geworden 8-. Veel Hindoes zijn polytheist, ook zijn zij heel goed in staat om de koran op de juiste merites te beoordelen en zo nodig stappen ertegen te ondernemen.

-De zin "in de godsdienst is geen dwang 9), is in schril contrast met de zeer vele aanmatige sterk antiatheistische frasen. Godsdienst geen dwang? In Afghanbistan worden de mannen de moskee ingeknuppeld om daar te gaan bidden.

Dit is slecht een kleine greep uit de koran.

We weten inmiddels wat de denkwijzen zijn over homo's, democratie, het westen en hun doelstellingen: Totale overname, overheersing en onderdrukking. IS DAT WAT U WILT. Of blijft WORDT U NU EENS ECHT WAKKER?

Dit zegt voorlopig genoeg, en reden temeer om het te verbieden

Bronnen:

1) De koran, pag. 12, 2 De Koe (6).

2) Idem (10).

3) Idem (11) en (12).

4) De Koran, 14 ibrahiem (16) en (17), pag. 176.

5) De Koran, 38 Saad, (56), (57) en 58, pag. 311.

6) De koran, 5 De Tafel 38, pag. 81.

7) De koran, 2 De Koe, (62), pag. 16.

8. De koran, 2 De Koe, (178), pag. 27.
Alexander Hartmans

henk schreef:Alexander Hartmans... -KNIP- ...laten we eens jou verbieden... uw bent zeker -KNIP- ..zeg het eerlijk.....

Wat heeft de islam jou aan gedaan...behalve meegeholpen, nederland mee op te bouwen....

Mensen als jou zijn juist gevaarlijk, omdat ze zo verkeerde en gevaarlijke denkbeelden over een andere geloof en een mens hebben. oke

2 x -KNIP- Graag discussie met argumenten en geen gescheld. Dat geldt uiteraard voor alle gebruikers.

JanMeut(Moderator)
Heb ik inmiddels gedaan.
Anonymous

Alexander Hartmans

als je niet weet wat de koran precies inhoud, moet je het maar ook niet lezen, je weet niet waar je over hebt, heb je wel echt al die verhaaltjes uit het koran gehaald, of *** je gewoon uit je nek, of begrijp je het gewoon niet....duidelijk
Alexander Hartmans

Anonymous schreef:Alexander Hartmans

als je niet weet wat de koran precies inhoud, moet je het maar ook niet lezen, je weet niet waar je over hebt, heb je wel echt al die verhaaltjes uit het koran gehaald, of *** je gewoon uit je nek, of begrijp je het gewoon niet....duidelijk

Zo gaan wij niet met elkaar om beste gast, jouw opmerking is off-topic.
Bart

Wil iedereen hier ontopic en beleefd blijven!
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
Anonymous

Een om aandacht schreeuwend mens wordt pas gehoord als men naar hem luistert!
NASE

Wie vindt het nog een nadeel dat men nu niet weet wie die laatste post heeft gepost??? Persoonlijk vind ik dit zeer on handig.
Als het er in staat, dan staat het daar. En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.
Anonymous

NASE schreef:Wie vindt het nog een nadeel dat men nu niet weet wie die laatste post heeft gepost???  Persoonlijk vind ik dit zeer on handig.
Als het er in staat, dan staat het daar. En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.
Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,, kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk

kijk.... In de bijbel staat, als iemand drugs gebruikt, gaat ie naar de hemel en is geliefd bij god, als iemand een moslim negeerd of beledigd gaat naar de hemel, of als iemand geweld tegen een niet westerese pleegt, is heilig en gaat nogmaals naar de hemel...dit staat allemaal in de bijbel...

geloof je het nee, omdat het niet waar is dat is het zelfde verhaal als in de koran,,maar die geloof je wel, omdat je dat wilt geloven, terwijl het niet waar is, wil je gewoon er negatief over na denken(( het is gewoon denkbeeld van tegenwoordig....
DePurpereWolf

Anonymous schreef:

Als het er in staat, dan staat het daar.  En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.
Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,, ...
Nase concludeerd dit alleen uit bovenstaande berichten, hij verklaart niet iets 'te weten' maar geeft zijn opinie over wat hij hier leest. Als wat Alex schreef niet waar is, moet je daar op berichten, en niet op Nase
kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs...
Ik weet niet waarom we nu ineens Nederland gaan bekritiseren, maar ik vraag me af of het in islamitische landen nou veel beter is. Daar heerst ook drugs, en zijn veel mensen ziek. NL staat vooraan als het gaat om ziektes bestrijden en de zorg. En die economie, die is vrij goed, kijk maar naar het werkeloosheidscijfer.

Ik vindt jou argument maar uit de lucht gegrepen, bewijs maar eens dat als iedereen in NL moslim is, dat het dan veel beter zal zijn.
wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk ...
Op het filosofie forum verzinnen wij niet, wij redeneren, en komen met goed geformuleerde argumenten.
Alexander Hartmans

Als ik onjuistheden heb geschreven, of overgenomen uit artikelen, waarvan de juistheid daarvan niet juist blijken te zijn, dan mag men mij bekritiseren of erop te wijzen. Ik mag aannemen dat wat Max de Hes over de koran schreef op goed onderzoek heeft plaats gehad, zoniet, dan dient het betreffende artikel vernietigd te worden en de auteur dient aangeklaagd te worden wegens geschiedvervalsing. Ik adviseer u om de genoemde bronnen te controleren, omdat u er niet mee eens bent.
Rogier

Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,,
Als ik even voor mezelf spreek; ik heb niets voor of tegen de koran of islam, maar alleen aan de eigenzinnige interpretaties ervan, en de vervelende gevolgen van mensen die menen dat zij absoluut gelijk hebben.

Er is niet één islam of één koran, de ene moslim beweert stellig dat hij of zij gelijk heeft, en de ander ook, terwijl hun opvattingen drastisch verschillen.

(dit geldt natuurlijk voor iedere religie)
kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk
1. Kun je één islamitisch land noemen waar het beter is dan Nederland? (en als zo'n land bestaat, waarom vluchten Nederlanders daar dan niet massaal heen?)

2. Je dacht toch niet dat al die slechte dingen in Nederland komen doordat dit geen islamitisch land is? Of geloof je echt dat er geen moslims bestaan die drugs gebruiken of verkopen.

3. Nederland hoort bij de zes meest welvarende landen ter wereld (en van de vijf erboven is er overigens geeneen islamitisch), dus zo "slecht" gaat het met Nederland nou ook weer niet.

En dan die punten die je noemt... Te veel belasting? In tegendeel, daar betalen we toch bijzonder prettige sociale voorzieningen mee waar menig ander land jaloers op is? Economie? Bangmakerij van de media, zolang ze nog in rijen tegelijk bij de Mediamarkt naar buiten komen met dikke plasmaschermen valt het allemaal wel mee. Abortus? Wat is het probleem, je vindt het verplicht ter wereld brengen van kinderen met ernstige tekortkomingen of zeer slechte verwachtingen (bijvoorbeeld door omstandigheden, doordat het kind is verwekt door verkrachting o.i.d.) per definitie beter?
kijk.... In de bijbel staat, als iemand drugs gebruikt, gaat ie naar de hemel en is geliefd bij god, als iemand een moslim negeerd of beledigd gaat naar de hemel, of als iemand geweld tegen een niet westerese pleegt, is heilig en gaat nogmaals naar de hemel...dit staat allemaal in de bijbel...
Nonsens, pure eigen interpretatie. Iedereen vat die heilige boeken zoals bijbel, koran, torah, etc. op zoals hij zelf wil.

(ik weet dat je dit niet letterlijk meende, maar dit geldt in het algemeen ook)

Daarom hecht ik persoonlijk ook geen waarde aan die boeken of die religies, en gebruik ik liever mijn eigen gezonde verstand. Als God bestaat, heeft hij me dat tenslotte niet voor niets gegeven.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Anonymous

Anonymous schreef:Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,,
Als ik even voor mezelf spreek; ik heb niets voor of tegen de koran of islam, maar alleen aan de eigenzinnige interpretaties ervan, en de vervelende gevolgen van mensen die menen dat zij absoluut gelijk hebben.

Er is niet één islam of één koran, de ene moslim beweert stellig dat hij of zij gelijk heeft, en de ander ook, terwijl hun opvattingen drastisch verschillen.

(dit geldt natuurlijk voor iedere religie)
kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk
1. Kun je één islamitisch land noemen waar het beter is dan Nederland? (en als zo'n land bestaat, waarom vluchten Nederlanders daar dan niet massaal heen?)

2. Je dacht toch niet dat al die slechte dingen in Nederland komen doordat dit geen islamitisch land is? Of geloof je echt dat er geen moslims bestaan die drugs gebruiken of verkopen.

3. Nederland hoort bij de zes meest welvarende landen ter wereld (en van de vijf erboven is er overigens geeneen islamitisch), dus zo "slecht" gaat het met Nederland nou ook weer niet.

En dan die punten die je noemt... Te veel belasting? In tegendeel, daar betalen we toch bijzonder prettige sociale voorzieningen mee waar menig ander land jaloers op is? Economie? Bangmakerij van de media, zolang ze nog in rijen tegelijk bij de Mediamarkt naar buiten komen met dikke plasmaschermen valt het allemaal wel mee. Abortus? Wat is het probleem, je vindt het verplicht ter wereld brengen van kinderen met ernstige tekortkomingen of zeer slechte verwachtingen (bijvoorbeeld door omstandigheden, doordat het kind is verwekt door verkrachting o.i.d.) per definitie beter?
Nonsens, pure eigen interpretatie. Iedereen vat die heilige boeken zoals bijbel, koran, torah, etc. op zoals hij zelf wil.

(ik weet dat je dit niet letterlijk meende, maar dit geldt in het algemeen ook)

Daarom hecht ik persoonlijk ook geen waarde aan die boeken of die religies, en gebruik ik liever mijn eigen gezonde verstand. Als God bestaat, heeft hij me dat tenslotte niet voor niets gegeven.
Ben je wel eens in dubai geweest daar wonen ook veel nederlanders. en trouwens je moet in de arabische voorral moslim landen,, eerst een werkvergunnig hebben en een goede opleiding hebben gevolgd, en eerst een plan hebben voor dat je daar mag komen, zelfs voor moslim is het moeilijk om in moslim landen als dubai te gaan wonen, omdat ze hoge eisen stellen, qwa diploma, plannen, zakendoen,,, hahahha je wordt als nederlander daar niet echt makkelijk toegelaten,,, voor de vakantie is oke, maar daar wonen hahahahaha,, vorige jaar waren de meeste nederlanders naar landen als turkije gegaan, maar daar blijven is niet zo makkelijk,,, nederland moet imigraten aan nemen, omdat de vergrijzing groeit, en nederlander niet zo gauw, voor weinig geld of zo maar een baan werken,,,, en bedankt

ads

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 5 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

DePurpereWolf

Dubai is inderdaad een geweldige stad. Erg westers wat ik ervan gehoort heb, van mijn hindoestaanse vrienden. In Amerika kom je ook niet in zonder een werkvergunning. Of dat nou een beter land is als Nederland?

(ik denk van niet)

Er zijn twee redenen voor Nederland om buitenlanders toe te laten, dat is poltiek en economisch. Gelukkig discrimineerd NL niet naar afkomst en krijgt iedereen een gelijke kans. Voor het werk dat de immigranten doen krijgen zij een kans om een mooi bestaan op te bouwen in NL met gratis onderwijs tot 16 jaar, sociale voorzieningen waar elk land, ook Dubai, jaloers op is, en vrijheid om je leven te belijden zoals jij dat wil, binnen de normen van de wet.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!