Aangezien dit het filosofie forum is (dit valt niet onder theologie) zul je met argumenten aan moeten komen.
"slechtste" is natuurlijk maar erg kwalitatief.
Moderator: Rhiannon
De Koran, door Max de Hes:Welke kwalijke elementen zijn dit dan, wat staat er in. Want ik hoor hier mensen zeggen dat er gelijk niets mis in staat, wat je nu tegenspreekt.Alexander Hartmans schreef: Sommige delen ervan. Zolang de koran niet is herschreven, dus kwalijke elementen zijn geschrap, blijf ik voorstander van een verbod op dat boek.
Heb ik inmiddels gedaan.henk schreef:Alexander Hartmans... -KNIP- ...laten we eens jou verbieden... uw bent zeker -KNIP- ..zeg het eerlijk.....
Wat heeft de islam jou aan gedaan...behalve meegeholpen, nederland mee op te bouwen....
Mensen als jou zijn juist gevaarlijk, omdat ze zo verkeerde en gevaarlijke denkbeelden over een andere geloof en een mens hebben. oke
2 x -KNIP- Graag discussie met argumenten en geen gescheld. Dat geldt uiteraard voor alle gebruikers.
JanMeut(Moderator)
Anonymous schreef:Alexander Hartmans
als je niet weet wat de koran precies inhoud, moet je het maar ook niet lezen, je weet niet waar je over hebt, heb je wel echt al die verhaaltjes uit het koran gehaald, of *** je gewoon uit je nek, of begrijp je het gewoon niet....duidelijk
Als het er in staat, dan staat het daar. En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.als je niet weet wat de koran precies inhoud, moet je het maar ook niet lezen, je weet niet waar je over hebt, heb je wel echt al die verhaaltjes uit het koran gehaald, of *** je gewoon uit je nek, of begrijp je het gewoon niet....duidelijk
Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,, kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijkNASE schreef:Wie vindt het nog een nadeel dat men nu niet weet wie die laatste post heeft gepost??? Persoonlijk vind ik dit zeer on handig.
Als het er in staat, dan staat het daar. En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.als je niet weet wat de koran precies inhoud, moet je het maar ook niet lezen, je weet niet waar je over hebt, heb je wel echt al die verhaaltjes uit het koran gehaald, of *** je gewoon uit je nek, of begrijp je het gewoon niet....duidelijk
Nase concludeerd dit alleen uit bovenstaande berichten, hij verklaart niet iets 'te weten' maar geeft zijn opinie over wat hij hier leest. Als wat Alex schreef niet waar is, moet je daar op berichten, en niet op NaseAnonymous schreef:Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,, ...
Als het er in staat, dan staat het daar. En dan moet je toegeven dat dit moeilijk te verzoenen valt met de westerse beschaving/mentaliteit.
Ik weet niet waarom we nu ineens Nederland gaan bekritiseren, maar ik vraag me af of het in islamitische landen nou veel beter is. Daar heerst ook drugs, en zijn veel mensen ziek. NL staat vooraan als het gaat om ziektes bestrijden en de zorg. En die economie, die is vrij goed, kijk maar naar het werkeloosheidscijfer.kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs...
Op het filosofie forum verzinnen wij niet, wij redeneren, en komen met goed geformuleerde argumenten.wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk ...
Als ik even voor mezelf spreek; ik heb niets voor of tegen de koran of islam, maar alleen aan de eigenzinnige interpretaties ervan, en de vervelende gevolgen van mensen die menen dat zij absoluut gelijk hebben.Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,,
1. Kun je één islamitisch land noemen waar het beter is dan Nederland? (en als zo'n land bestaat, waarom vluchten Nederlanders daar dan niet massaal heen?)kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk
Nonsens, pure eigen interpretatie. Iedereen vat die heilige boeken zoals bijbel, koran, torah, etc. op zoals hij zelf wil.kijk.... In de bijbel staat, als iemand drugs gebruikt, gaat ie naar de hemel en is geliefd bij god, als iemand een moslim negeerd of beledigd gaat naar de hemel, of als iemand geweld tegen een niet westerese pleegt, is heilig en gaat nogmaals naar de hemel...dit staat allemaal in de bijbel...
Ben je wel eens in dubai geweest daar wonen ook veel nederlanders. en trouwens je moet in de arabische voorral moslim landen,, eerst een werkvergunnig hebben en een goede opleiding hebben gevolgd, en eerst een plan hebben voor dat je daar mag komen, zelfs voor moslim is het moeilijk om in moslim landen als dubai te gaan wonen, omdat ze hoge eisen stellen, qwa diploma, plannen, zakendoen,,, hahahha je wordt als nederlander daar niet echt makkelijk toegelaten,,, voor de vakantie is oke, maar daar wonen hahahahaha,, vorige jaar waren de meeste nederlanders naar landen als turkije gegaan, maar daar blijven is niet zo makkelijk,,, nederland moet imigraten aan nemen, omdat de vergrijzing groeit, en nederlander niet zo gauw, voor weinig geld of zo maar een baan werken,,,, en bedanktAls ik even voor mezelf spreek; ik heb niets voor of tegen de koran of islam, maar alleen aan de eigenzinnige interpretaties ervan, en de vervelende gevolgen van mensen die menen dat zij absoluut gelijk hebben.Anonymous schreef:Nase, wat weet je van koran,,, je wilt alleen maar negatieviteit horen, mn best,,
Er is niet één islam of één koran, de ene moslim beweert stellig dat hij of zij gelijk heeft, en de ander ook, terwijl hun opvattingen drastisch verschillen.
(dit geldt natuurlijk voor iedere religie)
1. Kun je één islamitisch land noemen waar het beter is dan Nederland? (en als zo'n land bestaat, waarom vluchten Nederlanders daar dan niet massaal heen?)kijk hoe het slecht met nederland gaat, te veel belasting, probleemwijken, drugs, economie, kijk naar de grote steden, ziektes, abortus, steeds meer mensen de straat op en grijpen naar drugs... wil jij zo leven mn best.. dat weet je allemaal al, maar als je iets over islam niet weet moet je niet gaan verzinnen, zal ik wat verzinnen heel makkelijk
2. Je dacht toch niet dat al die slechte dingen in Nederland komen doordat dit geen islamitisch land is? Of geloof je echt dat er geen moslims bestaan die drugs gebruiken of verkopen.
3. Nederland hoort bij de zes meest welvarende landen ter wereld (en van de vijf erboven is er overigens geeneen islamitisch), dus zo "slecht" gaat het met Nederland nou ook weer niet.
En dan die punten die je noemt... Te veel belasting? In tegendeel, daar betalen we toch bijzonder prettige sociale voorzieningen mee waar menig ander land jaloers op is? Economie? Bangmakerij van de media, zolang ze nog in rijen tegelijk bij de Mediamarkt naar buiten komen met dikke plasmaschermen valt het allemaal wel mee. Abortus? Wat is het probleem, je vindt het verplicht ter wereld brengen van kinderen met ernstige tekortkomingen of zeer slechte verwachtingen (bijvoorbeeld door omstandigheden, doordat het kind is verwekt door verkrachting o.i.d.) per definitie beter?
Nonsens, pure eigen interpretatie. Iedereen vat die heilige boeken zoals bijbel, koran, torah, etc. op zoals hij zelf wil.kijk.... In de bijbel staat, als iemand drugs gebruikt, gaat ie naar de hemel en is geliefd bij god, als iemand een moslim negeerd of beledigd gaat naar de hemel, of als iemand geweld tegen een niet westerese pleegt, is heilig en gaat nogmaals naar de hemel...dit staat allemaal in de bijbel...
(ik weet dat je dit niet letterlijk meende, maar dit geldt in het algemeen ook)
Daarom hecht ik persoonlijk ook geen waarde aan die boeken of die religies, en gebruik ik liever mijn eigen gezonde verstand. Als God bestaat, heeft hij me dat tenslotte niet voor niets gegeven.