op een forum is het volgens mij ongebruikelijk om vragen aan specifieke mensen te richten. er wordt iets gezegd en het staat iedereen vrij om te reageren.
Moderator: Rhiannon
gaat het dan om de plicht om te leven of de wil om te leven? De plicht, maar ook de wil om te leven doe je denk ik omdat anderen van je afhankelijk zijn zoals je gezin of omdat je zelf graag verder wilt leven.
Dat klinkt toch niet echt als dankbaar. en ook respectloos om andermans antwoord gelijk te gaan veroordelen op basis van je eigen visie. qua geloof weet je zelf denk ik ook dat het woord 'geloof' betekent dat mensen het kunnen geloven of niet afhankelijk van hoe ze er tegenaan kijken. dat is hun goed recht, immers de god als die bestaat heeft zich nog nooit op een zodanige manier gepresenteert dat het voor iedereen duidelijk is dat hij er is en van daaruit het beste voor heeft met het leven wat hij (of zij) geschapen heeft. Dat is de reden dat er zoveel twijfel over is. ik ken mensen die heel gelovig waren en zodanig teleurgesteld raakten in wat ze allemaal mee moesten maken dat ze qua geloof het bijltje erbij neer gooiden.