want ik weet dat de elektrische verschillen tussen de diverse luidsprekerkabels zo marginaal zijn dat je gewoon geen verschil kunt horen.
Als dat zo is en je kunt werkelijk alles meten, dan ligt het verschil dus ergens anders aan, alhoewel ik daar meteen aan toevoeg dat ik ervanuit ga dat niemand er nog achter is blijkbaar hoe de hoorbare verschillen te meten. Ok, de eigenschappen vd kabels... de kabels waarmee ik ooit begonnen ben zijn grijze dunne standaardkabeltjes (je kent ze wel, 0.75 mm naar mijn beste weten), daarna kwam stroomdraad (1.5 mm naar mijn beste weten), 'n grijze "audiofiele" kabel (koper) van weinig geld (2,5 mm schat ik, weinig aders, stug) , daarna Supra 2.5 mm kabel (koper, veel aders, kabel voelde soepel aan), Linn K20 (4.0 mm koper, dikkere aders dan Supra, voelt stugger aan dan Supra, afstand tussen de draden (+ en -) ) en nu van den Hul MCD 352 (4.0 mm zilver of verzilverd koper, maar dat denk ik niet, vrij veel aders, dunnere, dus meer, dan de Linn, iets dikkere dan Supra schat ik in, voelt stugger aan dan Supra en soepeler dan de Linn, afstand tussen de draden (+ en -)). Elke upgrade gaf een verbetering. Hoorbare verschillen steeds, maar echt een enorm verschil zit er tussen de Linn en de van den Hul. De Linn geeft warm geluid tegenover de van den Hul klinischer (koper<->zilver..?). De van den Hul is veel gedetaileerder en geeft een groter geluidsbeeld. Goed, echte electrische eigenschappen zijn het niet, maar die heb ik idd nooit gemeten en kan hooguit de eigenschappen vd Linn van tegenwoordig noemen, maar weet niet zeker of die niet veranderd zijn in de loop der jaren, dus daar heb je niks aan. mvg, 'n echte vent 8)