Ik verwacht dat dan zo'n 140% tot 150% van de Nederlandse bevolking moslim is, oh wacht, dat kan niet.Roland Ronceval schreef:Wt betekent dat over een periode van 400 tot 500 jaar?Jego schreef:Om nog even op het originele topic terug te komen...
...Zo rond 2024 zal dan 10% van de totale bevolking (als percentage van aantal gelovigen vind ik minder interessant en heb ik dan ook niet uitgerekend) islamiet zijn. Mochten we demografische dynamiek uit zouden kunnen schakelen, dan zal de 50% zo rond 2205 gehaalt worden. Let er wel op dat dit slechts een extrapolatie is. Voorpellend, maar niet profetisch
Die extrapolatie is heeft voor mij niet zoveel waarde.
Waardoor is het aantal moslims in Nederland toegenomen?
Door immigranten naar ons land of mensen die 'bekeerd' zijn?
Welk deel van die 5.8%? zijn bekeerden?
Als we over de, zeg 20%, willen gaan dan zullen toch een hoop autochtonen zich moeten bekeren?
of is dit wat we verwachten?
Is het al ergens in deze discussie genoemd hoeveel autochtonen zich werkelijk bekeren tot de Islam? zoniet dan vind ik dit toch wel zeer interessant om te weten, ik zal zelf eens op zoek gaan.
(als ik zie hoe makkelijk mensen zich laten omlullen door bijvoorbeeld 'de wonderen in de Koran' dan zie ik het niet zo vrolijk in, maar ik hoop dat de burger van de toekomst toch wat kritischer is (ik krijg al mn bedenkingen terwijl ik dit zeg))
Puzzels