Zoals jij het wil, hebben de hersenen totaal geen functie, dit is volgens mij niet waar.
Ik weet niet zeker of je hier met 'jij' mij bedoelt. Als dat wel zo is, snap ik niet goed uit welk deel van mijn post je deze conclusie trekt. Blijkbaar heb ik mezelf niet goed duidelijk gemaakt.
Omdat jij, ConocimientA, zei:
"Het verschil in de wijze waarop mensen het waargenomene ervaren en het verschil in reactie zit dus
niet in een neurologisch verschil in verwerking. Het klopt dat de neuronale verbindingen in alle hersenen verschillen, maar wanneer het puur en alleen hierom zou gaan, zou de informatie
alleen via een andere route in het juiste hersendeel terechtkomen en uiteindelijk altijd
op dezelfde manier in het bewustzijn komen (en dat bedoel ik inderdaad overdrachtelijk, omdat ik inderdaad niet geloof dat er een neurologisch gebied is waar het bewustzijn gelokaliseerd is), tenzij je ervan uit gaat dat er tijdens die gewijzigde route een bepaalde waarde aan de informatie wordt toegekend."
Het alwetend bewustzijn, zal wel puur zijn en alle informatie krijgen, echter een identiteit en subjectiviteit is dan verloren.?
Verder algemeen:
Van
spiegelneuronen had ik wel gehoord, maar of dit verklaring kan geven voor de dingen die ik noemde...?
Spiegelneuronen hebben meer een sociale functie geloof, je zelf inleven in de ander. Maar het bewustzijn staat hier ook weer boven, ??misschien spiegelen de spiegel neuronen zichzelf ook wel weer??...., maar of dit iets ophelderd?
Parasieten?, ik had wel eens het idee dat ik mezelf niet was en dat ik in gevecht was met de eigenlijke ik die wel in dit lichaam hoort, ik dacht: "dadelijk vermoord ik nog iemand". Maar, het zal wel een hersenspinsel geweest zijn.
Bewustzijn is
niet te verklaren (hoeft geen oorzaak te hebben) volgens mij, en behoeft geen verklaring, omdat het volgens mij
niet niet kan zijn, en dus niet gecreeerd wordt, maar
is. Het manifesteerd zich zoals de zwaartekracht.
Wat mij wel interesseerd is hoe het bewustzijn in de hersenen past en wat het is.?, of waarom de hersenen in het bewustzijn passen, en waarom de wereld er zo uit ziet.
Volgens mij zijn de hersenen [al het 'stof'] een gedeeltelijke afbeelding van de 'ik' [het bewustzijn]. En zijn de hersenen niet de oorzaak van het ik.