Jah idd, het kost de industriële landen hopen geld dat ze betalen aan de minder vervuilende landen zodat ze de norm halen. En het gaat hier om miljoenen. Ik ben bezig met een eindwerk hierover. Ik vermoed dat ik erges rond het einde van deze week al een mooi stuk ga samen hebben. Voor belgië heb ik nog geen cijfers gevonden, maar nederland betaalt alleszins al 554 miljoen aan andere landen om de kyoto norm te halen. Stel je voor 554 miljoen!
De grootste druk wordt ook op bedrijven gelegt om hun uitstoot te verminderen. Het probleem is dat de industrie de laatste jaren al heel sterk verbetert is en heel wat vermindert is in uitstoot. De momentele uitstoot van transport is even groot als die van de industrie. Hierin zit dan wel iets duidelijk in te verwezenlijken! De industrie kan niet echt veel mooier worden zonder echt gigantische investeringen te doen. De transportsector daarentegen kan wel een heel stuk minder uitstoot produceren, laten we met die 554 miljoen die nederland uitgeeft eens werken aan een hybride motor of iets dergelijk! Daar komen we pas verder mee. Stel je voor dat 50% van de bevolking in 10 jaar met een hybride motor rijd, dan pas zijn we vertrokken met de uitstoot te verminderen.
Kyoto is een goede start geweest om de mensen aan te zetten tot iets te doen voor het milieu, maar effectief is het verre van!
Puzzels