Moderator: Rhiannon
en dingen in die trend.Dit betaald zich uit op den duur...
Verder nog het "als/dan" probleem, wat te vaak voorkomt. Maar deze gruwelijke taalzonde was al eerder vermeld.Iets dergelijks in die trend.
Volgens mij is dit fout. Volgens mij moet het zijn: en dingen in die trant/de trant.en dingen in die trend.
Dat is niet fout, dat is gewoon juist.En dat is hartstikke fout, het moet namelijk zijn: "Oh, dat komt doordat...". 'Omdat' geeft een reden aan: iets is zo ergens om. Dat is iets heel anders dan een oorzaak, iets waar geen reden achter zit maar gewoon is zoals het is.
Ik vind dat de term juist/fout/goed/verkeerd gewoon totaal niet van toepassing op taal, het woord acceptabel al helemaal niet. Als er netwien 'iemand' op die manier verwoordt, mij niet gelaten. Er moet volgens mij helemaal nergens een grens getrokken worden. Ik kan ergens nog inkomen dat je juist kan spellen, want spelling kun je tot op zekere hoogte inderdaad vastleggen, maar betekenis van woorden toch niet?Dinkydau schreef:Op die manier zou je niks meer fout kunnen rekenen zolang de woorden goed gespeld zijn. Er moet dus ergens een grens zijn wat voor fout nog acceptabel is. Jij legt die grens dus blijkbaar lager dan ik. Ik vind dat 'komt omdat' echt fout is.
In ieder geval was het onderscheid tussen omdat en doordat er oorspronkelijk wel, en beide woorden kunnen nog steeds gewoon gebruikt worden, dus ik denk dat het voor formele teksten het beste is om het onderscheid gewoon te maken.