Aaargh, there is no such thing als een common mistake in taal. Het is net daar dat ik tegen protesteer! Dat lijkt me net alsof je zegt dat er zoiets bestaat als juiste muziek, pure schilderkunst, ...Op zich is het toch een goede zaak je taal correct toe te passen, naar mijn mening, en hoe puurder, hoe beter. Dat betekent voor mij niet dat je bij elke zin een half uur moet nadenken over wat er al dan niet fout is, maar de common mistakes zijn toch de moeite waard om te vermijden?
Laten we maar snel een topic openen over 'Gruwelijke kookzonden'.
Hoe je het ook draait of keert, het komt er steeds op neer dat ergens een spreekwoordelijk iemand zijn smaak superieur vond aan die van de anderen, dat iemand vond dat je geen foto kon trekken, maar dat zijn kodak er wel kon nemen. Maar nu heb ik de indruk dat iedereen gretig op die kar gesprongen is, mede dankzij een uitgebreide hersenspoeling in ons onderwijs. En dat men geen verschil meer ziet tussen enerzijds correct spellen, en anderzijds correcte grammatica, correcte woordenschat, correcte interpunctie, enz.
Is dat een kwestie? Beiden zijn prima bruikbaar, afhankelijk van de context die je wil creëren. Origineel taalgebruik.Wat vind je bijvoorbeeld van de kwestie een foto trekken/nemen?
Klopt inderdaad helemaalJe geeft het zelf al aan, maar eigenlijk is dit topic volgens mij überhaupt niks voor jou. Wat er nu gebeurt is een beetje vergelijkbaar met een roker die op een anti-rook-forum gaat vertellen hoe fijn het wel niet is om te roken.
Puzzels