ypsilon schreef:[nerd] Dat is een affirmatie van de consequent. [/nerd]
Dat veel mensen het fout hadden kan gewoon aan de moeilijkheid van de vraag liggen.
Ik heb al wat kilometers op de teller... m.a.w. ik heb de tijd meegemaakt dat feitelijke kennis enkel op papier (of microfilm

) beschikbaar was. Persoonlijke kennis bestond vóór het internet uit 1.) kennis opgeslagen in je eigen hoofd en in de hoofden van diegenen waaraan je snel iets kon vragen, en 2.) kennis opgeslagen op het papier waar je snel bij kon komen, praktisch gezien de lokale bibliotheek (die voor 95% uit fictie bestond).
In de laatste 20 jaar is dat drastisch veranderd. De massa aan kennis die momenteel toegankelijk is maakt een opdracht zoals Jan die origineel bedoelde bijna onmogelijk. Je kan voor iedere vraag die hier gesteld wordt op 't internet een degelijk antwoord vinden.
Er is m.a.w. een verschuiving van "Ik weet dat" naar "Ik weet waar te zoeken" en van "moeilijk" naar "moeilijk te vinden".
Wat was in de jaren '50-'70 van de vorige eeuw waarschijnlijk het meest gebruikte ontsmettingsmiddel in Vlaanderen?