Jan van de Velde
Moderator
Artikelen: 0

Re: [Folding] Doe Mee Met Het Team Van Folding@wetenschapsforum.nl

Het enige wat je dan niet kan is afgewerkte eiwitten inleveren, en nieuwe eiwitten laden. Als je regelmatig toch verbonden bent denk ik niet dat het in de praktijk veel uitmaakt dus.

Er zijn wel van die geinponems die als team afspreken om afgewerkte eiwitten op te sparen (geen idee hoe ze dat doen) en die dan allemaal samen op één en dezelfde dag terug in te leveren. Dat noemen ze dan een flush, en zo komen ze in de statistieken voor de hoogste dagproductie. Persoonlijk vind ik dat het doel van het hele project voorbij schieten, maar ja, met zo'n wedstrijdmentaliteit komen de eiwitten uiteindelijk toch wel gevouwen natuurlijk.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
WSF_Folding

:) Je kunt sparen met UD Monitor. Echter, je moet goed opletten wat je doet. Wat ik ervan heb begrepen is dat als een eiwit nog bij jou is na het verstrijken van de "preffered (days)" dan is het veelal het geval dat F@H opnieuw ditzelfde eiwit heeft uitgedeeld aan een andere vouwer om vertraging van het project te voorkomen. Laat staan dat je het eiwit bij je houdt nadat de "final deadline" voorbij is. Je werkt het project dan tegen, bovendien heb je kans dat je geen punten meer krijgt omdat je eiwit al eerder door een andere computer is ingeleverd. :) Af en toe raak je wel eens een eiwit kwijt door systeemfouten e.d. Maar als je -en dan vooral als groot team- grote hoeveelheden eiwitten gaat opsparen en niet tijdig terug geeft dan werk je F@H behoorlijk tegen. Een richtlijn is om maximaal 1 maand te sparen.
WSF_Folding

:) Ik wil ook nog een belangrijke tip geven. Althans, bij mijn consoles leverde het volgende behoorlijke problemen op. Het kan namelijk zijn dat "Norton Internet Security" problemen oplevert bij verzenden en met name bij ontvangen van nieuwe WU's als je een text-only console client draait. Dataverkeer wordt blijkbaar geblokkeerd. Ikzelf schakel Norton dus uit als ik systemen laat draaien zonder toezicht. Bij grafische clients heb ik dit probleem niet opgemerkt.
Oris.Marii

Hop on the bandwagon: Ik doe mee :)

2x2.0Ghz intel centrino dualcore processor

Het ene programma met core priority low, affiliated aan CPU core 2, de andere met core priority idle affiliated aan CPU core 1.

Ook heb ik grote projecten (meer dan 5 mb) aangezet, aangezien ik denk dat mijn 2 GB RAM dat wel trekt :)

Core 1 is nu bezig met 250 000 steps, de eerste 2500 deed ie bijna 30 minuten over. (verwachting: 50 uur)

Core 2 is bezig met 500 000 steps, met een snelheid van ongeveer 5000 steps per 20 minuten. (verwachting: 33 uur)

Ik heb m'n laptop alleen(laptop ja, dell inspiron 6400) niet altijd aanstaan.. maar wel vaak :)

Het ene project trekt trouwens veel meer RAM dan het andere.. de core 1 trekt 100 MB, terwijl core 2 maar 4 MB trekt.. Ze gebruiken wel allebij alle (restrerende) CPU cycles.
Jan van de Velde
Moderator

2x2.0Ghz intel centrino dualcore processor
:)

Daar zit ik dan: met m'n 1,2 Ghz dacht ik al een hele Piet te zijn. Maar ja, dat is zo zoetjes aan ook al weer twee jaar oud.

Ach, ik ben die twaalfde plaats op de team-ranglijst eigenlijk allang beu. Doe me allemaal een lol, en verdring me naar de laatste plaats :)
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
Oris.Marii

Ik doe m'n best :)

Voor m'n universiteit hadden we een laptop nodig, en ze hadden een mooie aanbieding (anders had ik geen dell genomen..). De 'standaard' was iets lager maar ik heb maar wat upgrades erbij genomen. Als je toch veel geld uit moet geven moet je ook iets moois ervoor krijgen :)
Jan van de Velde
Moderator

Waarschuwing voor Physical Attraction: Je staat tweemaal op de teamranglijst:
78  physical_attraction  306  2  

79  Erik_Vos  241  1  

80  physicalattraction  241  1  
Oris.Marii

Hmm ik zie wel dat ik voor degene die zoveel geheugen nodig heeft veel meer punten oplevert, terwijl ie maar net iets langzamer is...

Is er eigenlijk een manier om te kiezen, of in elk geval te sturen, welk project je toegewezen krijgt? (Naast het accepteren van >5MB files dan)
Jan van de Velde
Moderator

Je kunt kiezen voor grotere met een deadline (voor hypermoderne chips zoals die van jou), kleine met een deadline (voor nog redelijk recente machines), en kleine zonder deadline (voor oudere computers). Maar voor de rest moet je accepteren dat er afhankelijk van je computer het ene eiwit eens wat meer punten per rekenseconde oplevert, het volgende eiwit weer eens wat minder. Erg groot is die variatie overigens niet. Groter dan een procent of 20 hebben we nog niet gevonden.
Jan van de Velde
Moderator

Jan van de Velde
Moderator

onder het motto, samen sterk: :)
89  Hyperkubus  153  1
maar weer zo'n schuilnaam die ik hier op het forum nog nooit heb gezien????
Oris.Marii

Hyperkubus, dat ben ik :) Ik heb een beetje een online identiteitscrisis op moment.

De snelle is nu klaar dus, en ik heb weer een nieuwe erbij gekregen van 600 punten :)

Als ik kijk naar de tijd die de snelle erover deed (38 uur) en de tijd die ik verwacht dat het nieuwe project gaat lopen, op dezelfde CPU met dezelfde instellingen (zo'n 55 uur) dan zit er toch een groot verschil tussen... Met 55 uur zou je een puntenaantal van zo'n 220 verwachten.. 600 is toch 270% meer. Of van de andere kant, 63% minder.

Ik had wel ergens gelezen dat ze de testcomputer voor het bepalen van de punten per WU gaan upgraden... Misschien dat dat het rechttrekt :)

Oooooh:

Afbeelding
Jan van de Velde
Moderator

Hyperkubus, dat ben ik  Ik heb een beetje een online identiteitscrisis op moment.
Die zijn er wel meer geloof ik...... :)
Als ik kijk naar de tijd die de snelle erover deed (38 uur) en de tijd die ik verwacht dat het nieuwe project gaat lopen, op dezelfde CPU met dezelfde instellingen (zo'n 55 uur) dan zit er toch een groot verschil tussen
Klap nog niet te hard in je handen.... ten eerste is de frametijd in een vouwing volgens mij niet constant, ten tweede, ga eens gezellig een zwaar programma zitten draaien en de frametijd vliegt omhoog.
Oris.Marii

Ik heb de reden gevonden. Ik vond ergens op het folding forum dit:
Comparing Bonus WUs to Standard WUs is like Apples to Oranges. The 600 point work units have a 100% points bonus (double points), and the 7xx series do not. Bonus work units use more resources (memory, hard drive, and/or bandwidth, etc.) so they are awarded more points.
Mijn 600-punter is trouwens klaar, en heeft er 64 uur over gedaan. Dat is nog steeds relatief 230% meer punten.

De 'more resources' zit hem in de hoeveelheid RAM benodigd, de 600-punter gebruikt zo'n 100MB, de gewone maar 4MB. Niet dat ik ermee zit, met 2GB...
Oris.Marii

'Slecht nieuws' voor wetenschapsforum: Ik heb met nog iemand m'n eigen team opgezet (Folding AT Twente) voor universiteit twente studenten. Ik drop er over 10 minuten zo'n 600 punten in :)

Nou nog mensen rallyen :)

Terug naar “IT en informatica”