Ik ben David en woon in Antwerpen samen met mijn Indonesische vriend en dus kan ik lekker en veel eten, veel koffie drinken,...
Zelf ben ik reeds in het bezit van een professionele Bachelor in de agro-en biotechnologie en die studie heeft mijn liefde voor chemie alleen maar versterkt. Op mijn 19de was ik reeds in staat om uit planten alkaloïden te extraheren en nadien deed ik heel wat organische reacties in mijn 'vrije tijd' tussen mijn studies door. Na mijn Bachelor opleiding in Geel ben ik beginnen te werken.
Mijn eerste job was als analytisch laborant in Antwerpen, zo deed de opportuniteit zich voor om kennis te maken met het breed spectrum van GC, IR, UV-VIS, viscositeitstesten, AAS, HPLC, KF en nog wat specifieke testen voor de petrochemie.
Omdat ik in Geel was blijven hangen was de Antwerpse haven toch net iets te ver en besloot ik om een nieuwe uitdaging aan te gaan als farmaceutisch laborant (HPLC) bij het toemalige bedrijf Schering-Plough. Jammer genoeg besloten ze in Amerika om het bedrijf te reorganiseren en moest ik op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Dan heb ik nog via interimkantoren gewerkt als laborant (telkens voor ongeveer 6 maanden), mijn laatste werk was als analist bij BP in Geel.
Ik was het beu om te job-hoppen en besloot op zoek te gaan naar vast werk. Maar daarvoor was het telkens een vereiste om in het bezit te zijn van een professionele Bachelor in de chemie. Met die studie ben ik sinds kort begonnen, maar omdat ik in het middelbaar weinig wiskunde kreeg (3uur/week) heb ik veel moeite met mijn algebra en het afleiden van formules binnen de fysica.
Dat is dus de reden dat ik vaak actief ben op het wetenschapsforum. Mijn favoriete vak is organische chemie en daarmee kan ik medestudenten zeker helpen.
Ik ontmoet zeer graag wetenschappers/studenten, dit is echt de makkelijkste manier van kennisoverdracht. Dus als je toevallig in Antwerpen bent, dan staat de koffie al klaar.
Puzzels