Puzzel Puzzels
HansJ
Artikelen: 0

Re: De grote UFO, Alien en Conspiracy topic 2005-2006

Jap schreef:Ik neem aan dat je dit bericht ook al gelezen hebt.
Voormalig Canadese Minister van Defensie vraagt het Canadese Parlement om een officieel onderzoek naar de relaties met buitenaardse beschavingen.
.
Jap, ik neem aan dat je bovenstaande aan mij hebt gericht.

In dat geval is het goed dat jij mij hier terecht op wijst want ik heb mijn

opmerking geplaatst zonder goed naar eerder geplaatste inbreng hierover te bekijken.

Excuus hiervoor P.

Het enige positieve van mijn inbreng is dan nog de link die naar een vertaald artikel verwijst.
Is er iemand die deze feiten kan weerleggen?
Jap de feiten waarnaar jij terecht verwijst spreken voor zich maar voor velen is dat zoals jij ook wel weet absoluut niet genoeg.
BTW, technology is nothing more than a higher level of understanding--its not the evil many like to make it out to be.

Lou Baldin.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 320 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Wit

Bekijk product

p__

Hier zijn nog een paar schokkende zaken, waarvan ik me afvraag waarom de gegevens niet gewoon vrijgegeven worden.

Het verbaast mij niets dat er door dergelijke geheimzinnigheid conspiracy theories ontstaan:
• On 29 December 1980 Betty Cash, Vickie Landrum and Colby Landrum were injured by a large glowing device hovering over the highway to the northeast of Houston, Texas. Their injuries had all of the characteristics of being caused by radiation exposure. In addition to the hovering device, more than 23 helicopters were at the scene as well. Materials that should be released include: Helicopter unit names and crew member names and addresses, with permission for them to disclose what they saw, where they went with it, and the amount and type of radiation involved. Full and uncensored disclosure of the Army and Air Force Inspector General Reports. Reports and recommendations from the government radiation experts.  

• Full transcripts and photographs from the UFO encounter on the spaceflight of NASA Gemini GT-10.  

• Release of the correct photographs taken by General James McDivitt on the flight of NASA Gemini GT-04. According to the General, the photographs released were not the ones he took.  

• Release of all of the photographs from the three visits to the Skylab space station. The Department of Defense reviewed the photographs and removed ‘sensitive’ shots before NASA was allowed to release them. These should now be released.  

• A Royal Dutch Air Force pilot flying a F-86 sighted a UFO on January 29, 1962 over eastern Holland. It was tracked by control tower radar. He armed a rocket and closed in only to have the UFO fly away from him. The NATO report, as a minimum, should be released.  

• On July 10, 1962, a group of S2F Tracker aircraft saw a disc-shaped craft come in over the U.S. Naval Auxiliary Air Station at New Iberia, LA. The craft came in very fast and low, slowed over the runway and hangar, then went out of sight while climbing at a 20 to 30 degree angle. The report, results of the investigation, radar data, photographs and conclusions should be released.  

• In 1962, former Secretary Dan Kimball and Admiral A.W. Radford were on planes flying between Guam and Hawaii and were circled by two high-speed flying discs. A disc flying around military people of this stature should be the only confirmation required by public, government, science alike to accept that discs do fly and they are not ours. We still have not seen the flight reports. The sighting was confirmed by a U.S. Naval Research, Chief Admiral Calvin Bolster. The full text of the investigation should be released. In addition, other UFO investigations done by Naval Research should be released.  

• Military aircraft gun cameras have filmed thousands of UFOs, according to pilot reports; however, not one frame of gun camera film has ever been released. At the same time thousands of feet of airplanes being shot down have been released. These films were archived at several locations and should be released. In addition, videotape has now replaced film and these tapes should also be released. Years ago, Major John A. Samford acknowledged that thousands of pilots had tried in vain to intercept UFOs, a fact acknowledged by most pilots today. It was acknowledged that two jet interceptors near Wright Patterson Air Force Base on August 1, 1952 did take gun camera film, a standard operating procedure.  

• On September 8, 1958, a large rocket-shaped UFO was seen by Strategic Air Command officers, tower operators, and missile personnel at Offutt AFB, Nebraska. Small objects circled and were taken in by the large object. It then climbed out of sight. One witness was Major Paul Duich. Command officer statements, tower records, missile officer reports, OSI records and investigative reports should be released.  

• The FAA Experimental Center at Atlantic City confirmed tracking a UFO on radar on February 24, 1967. Public Affairs Officer E.L. Shoop gave an official release. The report verified the UFO was near the location where motorist Robert King said he saw the UFO. This is both a ground and an airborne report. How much more is needed? It verifies that the FAA does track UFOs. All reports since then should be released.  

• On March 14, 1967, a KC-135 flying over Southeast Asia encountered a giant black cylinder suspended in the sky. Col. Robert M. Tirman, a flight surgeon was one of the witnesses. They circled to make sure it was not a weather balloon. The full report of the investigation should be released.  

On September 19, 1976, F-4 aircraft flown by Iranian pilots from the Shahrokhi airport intercepted a UFO. A general watched from the control tower. The crew of an Iran Air Boeing 747 airliner heard and watched. F-4 missiles failed to fire. A lot of details of this case are available in the open, but none of the reports sent from the U.S. Embassy in Tehran to the CIA, State Department, DOD, etc. were ever released, nor were the follow-up investigation reports. These should be released.  

• The investigative report of the May 14, 1978 sightings at Pinecastle Electronic Warfare Range, Ocala, Florida, and witnessed by the base air controller and other personnel should be released.  

• On April 30, 1964, a B-57 was flying a mission in the vicinity of Stallion Site when the pilot called Holloman AFB and said: “I’m not alone up here.” He then described it as “egg-shaped and white.” On a second pass he said the UFO was on the ground. Base range tracking equipment took data (i.e. speed, azimuth, etc.). Base communications were overheard, verifying the incident. The pilot reports, range tracking data, ground and flight crew reports, etc. should be released. It should be noted that this was only 6 days after police officer Lonnie Zamora reported seeing an egg-shaped object near Socorro, New Mexico.  

• On May 15, 1964, between 11:30 a.m. and 12:15 p.m., Holloman surveillance and FPS-16 radars tracked two objects north of Stallion Site. Radar operators made a visual confirmation as well. The objects were brown and football shaped. Various flight maneuvers were recorded. Tracking data, film, radar site reports and OSI reports should be released.  

• On September 1, 1977, Colonel Charles H. Senn, USAF Chief, Community Relations Division, Office of Information sent a letter to Lt. General Duward L. Crow, USAF (Ret.), working at NASA. In the letter Col. Senn said “I sincerely hope you are successful in preventing a reopening of UFO investigations.” The letter was sent in copy form to other offices as well. In the end he was successful in preventing the reopening. In this case, Col. Senn violated his office charter by not being community relations oriented and definitely not aimed at providing information at the title of his office defines as proper. This should be a starting place for an investigation of why this and other P.I. offices did not and are not freely providing UFO information.  

• On July 11, 1950, crews of two Navy planes flying near Osceola, Arkansas, saw a disc-shaped UFO and their sighting was confirmed by radar. It crossed their flight path only a mile away. Pilot reports, radar data, and Naval Intelligence investigative reports should be released.  

• On May 14, 1954, a flight of Marine jets led by Major Charles Scarborough, were headed north near Dallas, Texas. They sighted sixteen UFOs in groups of four dead ahead but above them. Another pilot, Captain Jorgensen was flying above, looking down at the UFOs. The official Marine Corps report and the pilot reports should be released.  

• On August 1, 1952, Major James B. Smith and Lt. Don Hemer, United States Air Force F-86 pilots saw and photographed a round hovering object which was tracked on radar. The pilot report, photographs, and radar data should be released.  

• On January 22, 1952, three F-94 aircraft were scrambled out of Alaska to intercept a radar target. The UFO maneuvered and sped away to the west. This intercept was in a very secure defense area. Extensive radar and investigative records would exist and should be released.  

• United States Senator Barry Goldwater, in a letter dated October 19, 1981, told how he tried in vain to acquire access to the ‘blue room’ at Wright Patterson AFB. He said “this thing has gotten so highly classified, it is just impossible to get anything on it.” The Senator was also a military General. It is time to release the information on ‘blue room’ from the classified files.
http://www.mufon.com/znews_missinginfo.htm
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Rick

The Don schreef:
Rick schreef:
Het lijkt me niet dat dat licht tot aan de maan en verder rijkt.

Kijk, toen het op de maan gericht stond zegmaar, kwam er geen licht boven de maan uit, toen het een half uur later naast de maan kwam, kwam het wel boven de maan uit.
Heb je ooit een scytracer gezien? Die geeft exact hetzelfde resultaat hoor, het lijkt vaak alsof de tracer totaan de maan reikt maar inweze is het bereik maar een paar honderd meter (max 2 km?)
Ja ik heb die dingen zovaak gezien, en het was het echt niet
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."

-2000 jaar geleden, de Bijbel-
p__

Interstellar Spaceflight: Is It Possible?

Afbeelding

With current space travel limited to just a few robotic probes visiting nearby planets, how realistic is it to think about reaching the nearest stars? For the short term, not very – especially when we speak of manned missions. But the long term - 50 or even 100 years - chances are good mankind will have missions, unmanned to start with, traveling to stars in our galactic neighborhood.  

http://www.physorg.com/news8817.html
CloudedHeaven

UFO - Adventures of Billy Meier - The Pleiadian Mission

Deze zag ik op Use Net staan in alt.binaries.boneless

zoeken op: UFO-The Pleiadian Mission

een avi van 1u 40min

:roll:
HighLander  schreef op 07.12.2005 om 10:57:38

Veel plzier!

Chuck Missler - Return of the Nephilim

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...0580&q=Nephilim

en we leven helemaal niet in een 3D wereld, maar in een 20D/30D.
(niburu.nl)

Het begin van die film geeft een leuke samenvatting, over ufo fenomenen
p__

CloudedHeaven schreef:

Veel plzier!

Doet die vent nou net alsof hij een publiek in de zaal heeft? :wink:
p__

Sci Fi Channel-backed researcher pressing NASA for 'UFO' files

The object appeared to be a Russian satellite that re-entered the atmosphere and broke up. NASA experts studied fragments from the object, but records of what they found were lost in the 1990s, Steitz said.

"As a rule, we don't track UFOs. What we could do, and what we apparently did as experts in spacecraft in the 1960s, was to take a look at whatever it was and give our expert opinion," Steitz said. "We did that, we boxed (the case) up and that was the end of it. Unfortunately, the documents supporting those findings were misplaced."

Kean and Helfrich don't believe that explanation.

Kean said Nicholas L. Johnson, NASA's chief scientist for orbital debris, determined the object couldn't be a Russian satellite or any other manmade object, after studying the orbital paths of known satellites and other records from 1965.

Johnson didn't immediately return calls for comment Thursday to his phone number listed on NASA's Web site. Steitz referred questions on Kean's claims to NASA's Johnson Space Center in Houston, which didn't immediately comment.

Witnesses claim military personnel cordoned off the site, removed the object and threatened residents who questioned the incident. The military later called the object a meteor.

http://www.timesleader.com/mld/timesleader...al/13360634.htm
Kecksburg documentaire is hier te downloaden:

video
CloudedHeaven

p schreef:
CloudedHeaven schreef:

Veel plzier!

Doet die vent nou net alsof hij een publiek in de zaal heeft? :wink:
Is me niet op gevallen, maar 'k vond het begin enigszins overtuigend, vergeleken met de avi van usenet. Die avi vond ik persoonlijk wat hoaxerig overkomen, dus geen aanrader imo.
Jap

Geen enkele UFO-goeroe levert zóveel 'bewijzen' voor zijn buitenaardse contacten als de Zwitser Billy Meier. De Amerikaanse onderzoeker Kal Korff hield zijn beroemde kiekjes echter eens goed tegen het licht.
http://www.skepsis.nl/plejaden.html

en die kiekjes zijn duidelijk truckage!!!!

Op zijn site zijn ze te zien

http://www.billymeier.com/

bijv.

Afbeelding

eigenlijk wel om te lachen of niet?

check his scientific evidence

http://www.billymeier.com/scientific.htm

:roll:

Billy Meier Hoax

http://www.geocities.com/Area51/Corridor/8.../8148/scam.html
Kite high or stay low!
Brinx
Lorentziaan

Tsja, dat is volgens mij precies het probleem van al die meldingen van buitenaardse wezens: het zijn er zoveel, dat het bijna onbegonnen werk is om ze stuk voor stuk op wetenschappelijk verantwoorde wijze eenduidig te ontkrachten. Hierdoor zullen er altijd onopgeloste gevallen blijven bestaan die door 'alien-aanhangers' (ik verzin hier maar even een woord) triomfantelijk worden aangehaald onder het mom van 'en deze dan? Jullie hebben hier geen antwoord op, he?' Waarop er, eerlijk is eerlijk, inderdaad toegegeven moet worden dat dat niet het geval is. En voor vele gevallen geldt gewoon dat er helemaal geen kans meer is om de wilde beweringen te ontkrachten - er blijven teveel gaten in de beschikbare informatie zitten, die met een beetje fantasie altijd gebruikt kunnen worden om de mogelijkheid van aliens open te moeten laten.

Echter, meldingen over bezoeken van buitenaardse wezens blijken tot nu toe zo vaak frauduleus te zijn dat het fenomeen op zich ernstig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet. Vandaar de begrijpelijke ergernis van sceptici bij de zoveelste triomfantelijke bewering.

Natuurlijk toon ik hiermee niet aan dat alle alien-meldingen bij voorbaat onzin zijn - dat kan ik logisch gezien helemaal niet beweren. Echter, alle moeite ligt altijd bij de sceptici, die iedere keer weer van elke nieuwe genepte melding de valsheid moeten aantonen. Begrijpelijk dat ze er een beetje moe van worden, en om betere aanwijzingen vragen (geen gephotoshopte plaatjes, filmpjes van lage kwaliteit, onbetrouwbare getuigenissen of mensen die gewoon graag aandacht krijgen). En wat dan wel goed bewijsmateriaal zou vormen? Tsja... dat kan ik ook zo niet zeggen! Als je sceptisch genoeg bent kun je alles van de hand doen als 'nep'. Kijk maar naar de mensen die de maanlandingen ontkennen.

NB: Dit is gewoon een persoonlijke kijk op de zaak, en niet bedoeld als concrete weerlegging of bevestiging van welk specifiek UFO-geval dan ook.
Jap

Brinx schreef:Tsja, dat is volgens mij precies het probleem van al die meldingen van buitenaardse wezens: het zijn er zoveel, dat het bijna onbegonnen werk is om ze stuk voor stuk op wetenschappelijk verantwoorde wijze eenduidig te ontkrachten. Hierdoor zullen er altijd onopgeloste gevallen blijven bestaan die door 'alien-aanhangers' (ik verzin hier maar even een woord) triomfantelijk worden aangehaald onder het mom van 'en deze dan? Jullie hebben hier geen antwoord op, he?' Waarop er, eerlijk is eerlijk, inderdaad toegegeven moet worden dat dat niet het geval is. En voor vele gevallen geldt gewoon dat er helemaal geen kans meer is om de wilde beweringen te ontkrachten - er blijven teveel gaten in de beschikbare informatie zitten, die met een beetje fantasie altijd gebruikt kunnen worden om de mogelijkheid van aliens open te moeten laten.

Echter, meldingen over bezoeken van buitenaardse wezens blijken tot nu toe zo vaak frauduleus te zijn dat het fenomeen op zich ernstig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet. Vandaar de begrijpelijke ergernis van sceptici bij de zoveelste triomfantelijke bewering.

Natuurlijk toon ik hiermee niet aan dat alle alien-meldingen bij voorbaat onzin zijn - dat kan ik logisch gezien helemaal niet beweren. Echter, alle moeite ligt altijd bij de sceptici, die iedere keer weer van elke nieuwe genepte melding de valsheid moeten aantonen. Begrijpelijk dat ze er een beetje moe van worden, en om betere aanwijzingen vragen (geen gephotoshopte plaatjes, filmpjes van lage kwaliteit, onbetrouwbare getuigenissen of mensen die gewoon graag aandacht krijgen). En wat dan wel goed bewijsmateriaal zou vormen? Tsja... dat kan ik ook zo niet zeggen! Als je sceptisch genoeg bent kun je alles van de hand doen als 'nep'. Kijk maar naar de mensen die de maanlandingen ontkennen.

NB: Dit is gewoon een persoonlijke kijk op de zaak, en niet bedoeld als concrete weerlegging of bevestiging van welk specifiek UFO-geval dan ook.
Er zit een hoop bullshit tussen ja maar er hoeft maar 1 geval waar te zijn, en er zijn er vele die grootschalig onderzocht zijn of nog steeds worden(Phoenixlights afgedwongen onderzoek bij de rechter door vele getuigen) en waarbij de skeptici met hun handen in het haar staan of nog verder gezochte theorien verzinnen om hun gelijk te halen.

Honderden gevallen valen niet op wetenschappelijke verantwoorde wijze eenduidig te ontkrachten.

Foto's en videos zijn totaal niet nodig voor een bewijs last.

Nogmaals deze tekst die al een aantal keren naar voren is gekomen.
Er is geen twijfel mogelijk, UFO's bestaan. Wie de rapporten van piloten, meteorologen, radartechnici, astronauten, luchtmachtpersoneel, politici en andere gekwalificeerde waarnemers/denkers durft te reduceren tot "waarnemingen met een hoog drankgehalte", hoort niet thuis in de wetenschappelijke wereld en diskwalificeert zichzelf.

Deden de skeptici maar eens wat meer moeite! Ze pakken altijd de zaken waar iedereen met een gezond verstand van weet dat het een hoax is(lekker makkelijk), je hoort ze niet over de bekende grootschallig op wetenschappelijke basis onderzochte zaken. Of ze verzinnen erg ver gezochte theorien om het een en ander te ontkrachtigen wat vaak later aan alle kanten weerlegt word.

Ik denk dat de mensen die erachter zitten om het ufophenomeen in de doofpot stopt, bewust hoaxen de wereld in brengt om het hele ufoverhaal te ontkrachtigen, dit soort tactieken(Valse informatie de wereld inbrengen) worden bijv. ook in oorlogen gebruikt en wie weet voor wat voor andere doeleinden nog meer.

NB dit is gewoon mijn persoonlijke kijk op jouw visie.

Heb je de vele overheids rapporten al ingekeken? En wat hebben de skeptici daarop te zeggen?

Wist je trouwens dat de fanatieke ufologen de grootste skeptisten zijn?
Kite high or stay low!
p__

Wist je trouwens dat de fanatieke ufologen de grootste skeptisten zijn?

Hier kan ik je alleen maar gelijk in geven. Deze mensen controleren en onderzoeken alles zeer gedetailleerd tot het obsessieve toe.
Brinx
Lorentziaan

Jap, ik moet je eerlijk zeggen dat ik verreweg het grootste deel van alle getuigenissen, rapporten en verslagen nooit gelezen heb. Daarom beweer ik ook niet glashard dat de alien-verhalen pertinente onzin zijn. Ik ben gewoon moe van die hele meute 'I want to believe' en 'Het is allemaal een grote cover-up' verhalen die eromheen hangen. Het onderwerp leent zich gewoon zo vreselijk goed om misbruikt te worden door mensen die op aandacht, status of geld uit zijn dat ik eerlijk gezegd zelf het kaf maar moeilijk van het koren zou kunnen onderscheiden. Kijk naar astrologie en paranormale fenomenen en je begrijpt misschien wat ik bedoel. Ik ontmasker geen vervalste sightings, ik bespot geen personen die een ufo-ervaring hebben gehad: ik heb er gewoon de energie niet voor om me in die enorme zee van misinformatie te begeven.

Natuurlijk ben ik geen ufo-expert of wat dan ook, maar toch houd ik een sceptiche houding aan tegenover het hele gebeuren. Ik zou het geweldig vinden als buitenaards leven ooit ontdekt wordt hoor, maar er is wat meer voor nodig dan ooggetuigenverslagen van generaals. Een erg vaak aangehaalde quote van Carl Sagan, die je vast niet onbekend is en waar ik het roerend mee eens ben, is: " Extraordinary claims require extraordinary evidence."

Meer dan spannende TV-shows, rapporten op internet, korrelige foto's, bibberige video's en handtekeningenlijsten dus.
Jap

Government UFO Documents  

Declassified UFO-related government documents obtained through the Freedom of Information Act.

(This is a new section of the UFO Evidence website, and is currently under development.  Some documents have already been  

added, with more to be added soon.)

Federal Bureau of Investigations (FBI)  

FBI Documents - Part 1

FBI Documents - Part 2

FBI Documents - Part 3

FBI Documents - Part 4

FBI Documents - Part 5

FBI Documents - Part 6

FBI Documents - Part 7

FBI Documents - Part 8

FBI Documents - Part 9

FBI Documents - Part 10

FBI Documents - Part 11

Central Intelligence Agency (CIA)  

CIA Documents - Part 1

CIA Documents - Part 2  

National Security Agency (NSA)

NSA Documents - Part 1

NSA Documents - Part 2  

Defense Intelligence Agency (DIA)

Department of Defense

http://www.ufoevidence.org/govtdocs/index.asp

Op deze site is overigens het kaf van het koren gescheiden.

Of deze

(kleine selectie documenten te vinden op die site.)
American Embassy Tunis report - Subject: Unidentified Flying Objects, .07 Mb (PDF Format 3.0)  

Report from Air Force Special Security Office - Subject: (Unclassified) UFOB NEAC Area, 2.40 Mb (PDF Format 3.0)  

General Accounting Office Report to the Honorable Steven H. Schiff, House of Representatives - Government Records - Results of a Search for Records Concerning the 1947 Crash Near Roswell, New Mexico, 1.94 Mb (PDF Format 3.0)  

* Memorandum and Order - Citizens Against UFO Secrecy v. National Security Agency (Civil Action No. 80-1562), .19 Mb (PDF Format 3.0)  

"Communication With Extraterrestrial Intelligence" by Lambros D. Callimahos, 1.23 Mb (PDF Format 3.0)  

* "UFO Hypothesis and Survival Questions", .65 Mb (PDF Format 3.0)  

* "UFO's and the Intelligence Community Blind Spot to Surprise or Deceptive Data", .63 Mb (PDF Format 3.0)  

Memorandum for the Record - Subject: Information Request Solicitation, .41 Mb (PDF Format 3.0)  

United States Air Force Fact Sheet 95-03 - "Unidentified Flying Objects and Air Force Project Blue Book", .15 Mb (PDF Format 3.0)  

Report of Air Force Research Regarding the "Roswell Incident", 2.77 Mb (PDF Format 3.0)  

JANAP 146, .78 Mb (PDF Format 3.0)
http://www.nsa.gov/ufo/index.cfm

Op vele officielle luchtmacht sites van bijv. RAF zijn documenten te vinden

en door de Freedom Of Information Act komen er dagelijks nieuwe bij , het is alleen jammer dat ze nog steeds niet alles vrijgeven, getuige één van de bovenste berichten van P.
Ik zou het geweldig vinden als buitenaards leven ooit ontdekt wordt hoor, maar er is wat meer voor nodig dan ooggetuigenverslagen van generaals
Deze over het hoofd gezien?
Wie de rapporten van piloten, meteorologen, radartechnici, astronauten, luchtmachtpersoneel, politici en andere gekwalificeerde waarnemers/denkers durft te reduceren tot "waarnemingen met een hoog drankgehalte", hoort niet thuis in de wetenschappelijke wereld en diskwalificeert zichzelf.
Dus ooggetuigenverslagen kan niet opgevoerd worden als bewijs?

Vaak met bijpassende Radarbeelden!
Kite high or stay low!

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 10 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking hip

bol cadeaukaart - verpakking hip

Bekijk product

Brinx
Lorentziaan

Jap, die site ( http://www.nsa.gov/ufo/index.cfm ) is een prima illustratie van waarom ik geen moeite doe om al die verhalen te checken. Je hebt toch gezien wat voor 'verslagen' erop staan? Neem nou deze:

http://www.nsa.gov/ufo/ufo00005.pdf

Nota bene van 'The National Enquirer'. En in dit verslag:

http://www.nsa.gov/ufo/ufo00041.pdf

staan gewoon zeer korte notities van gemaakte meldingen van UFO's, waarvan de herkomst dus niet direct duidelijk was ('probably balloons').

Er zullen vast wel rapporten tussen staan met een betere inhoud, maar ik zie mezelf niet hele dagen zulke troep doorspitten om de interessantere teksten te vinden.

Het is vanzelfsprekend belangrijk om objeciviteit te bewaren bij het onderzoeken van dit soort anomalieen, maar ik krijg gewoon de erg sterke indruk dat de meeste mensen die pretenderen zonder vooroordelen deze zaken te onderzoeken deze objectiviteit al een tijdje achter zich gelaten hebben. Wens, vader, gedachte.

De 'ooggetuigenverslagen' van mensen zijn vaak ook op zijn zachtst gezegd onbetrouwbaar. Vaak komt dit niet eens door wat de geinterviewden zelf zeiden, maar door de manier waarop hun woorden grondig zijn verdraaid. Het geval van astronaut Gordon Cooper is daar een goed voorbeeld van: complete mythen zijn gewoven om een opmerking die hij maakte op een van zijn orbits.

Nogmaals, natuurlijk zitten er interessante gevallen bij. Ik laat het betere snuffelwerk aan anderen over - maak me maar wakker wanneer er echt iets hardgemaakt kan worden.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!