Brinx schreef:Tsja, dat is volgens mij precies het probleem van al die meldingen van buitenaardse wezens: het zijn er zoveel, dat het bijna onbegonnen werk is om ze stuk voor stuk op wetenschappelijk verantwoorde wijze eenduidig te ontkrachten. Hierdoor zullen er altijd onopgeloste gevallen blijven bestaan die door 'alien-aanhangers' (ik verzin hier maar even een woord) triomfantelijk worden aangehaald onder het mom van 'en deze dan? Jullie hebben hier geen antwoord op, he?' Waarop er, eerlijk is eerlijk, inderdaad toegegeven moet worden dat dat niet het geval is. En voor vele gevallen geldt gewoon dat er helemaal geen kans meer is om de wilde beweringen te ontkrachten - er blijven teveel gaten in de beschikbare informatie zitten, die met een beetje fantasie altijd gebruikt kunnen worden om de mogelijkheid van aliens open te moeten laten.
Echter, meldingen over bezoeken van buitenaardse wezens blijken tot nu toe zo vaak frauduleus te zijn dat het fenomeen op zich ernstig aan geloofwaardigheid heeft ingeboet. Vandaar de begrijpelijke ergernis van sceptici bij de zoveelste triomfantelijke bewering.
Natuurlijk toon ik hiermee niet aan dat alle alien-meldingen bij voorbaat onzin zijn - dat kan ik logisch gezien helemaal niet beweren. Echter, alle moeite ligt altijd bij de sceptici, die iedere keer weer van elke nieuwe genepte melding de valsheid moeten aantonen. Begrijpelijk dat ze er een beetje moe van worden, en om betere aanwijzingen vragen (geen gephotoshopte plaatjes, filmpjes van lage kwaliteit, onbetrouwbare getuigenissen of mensen die gewoon graag aandacht krijgen). En wat dan wel goed bewijsmateriaal zou vormen? Tsja... dat kan ik ook zo niet zeggen! Als je sceptisch genoeg bent kun je alles van de hand doen als 'nep'. Kijk maar naar de mensen die de maanlandingen ontkennen.
NB: Dit is gewoon een persoonlijke kijk op de zaak, en niet bedoeld als concrete weerlegging of bevestiging van welk specifiek UFO-geval dan ook.
Er zit een hoop bullshit tussen ja maar er hoeft maar 1 geval waar te zijn, en er zijn er vele die grootschalig onderzocht zijn of nog steeds worden(Phoenixlights afgedwongen onderzoek bij de rechter door vele getuigen) en waarbij de skeptici met hun handen in het haar staan of nog verder gezochte theorien verzinnen om hun gelijk te halen.
Honderden gevallen valen niet op wetenschappelijke verantwoorde wijze eenduidig te ontkrachten.
Foto's en videos zijn totaal niet nodig voor een bewijs last.
Nogmaals deze tekst die al een aantal keren naar voren is gekomen.
Er is geen twijfel mogelijk, UFO's bestaan. Wie de rapporten van piloten, meteorologen, radartechnici, astronauten, luchtmachtpersoneel, politici en andere gekwalificeerde waarnemers/denkers durft te reduceren tot "waarnemingen met een hoog drankgehalte", hoort niet thuis in de wetenschappelijke wereld en diskwalificeert zichzelf.
Deden de skeptici maar eens wat meer moeite! Ze pakken altijd de zaken waar iedereen met een gezond verstand van weet dat het een hoax is(lekker makkelijk), je hoort ze niet over de bekende grootschallig op wetenschappelijke basis onderzochte zaken. Of ze verzinnen erg ver gezochte theorien om het een en ander te ontkrachtigen wat vaak later aan alle kanten weerlegt word.
Ik denk dat de mensen die erachter zitten om het ufophenomeen in de doofpot stopt, bewust hoaxen de wereld in brengt om het hele ufoverhaal te ontkrachtigen, dit soort tactieken(Valse informatie de wereld inbrengen) worden bijv. ook in oorlogen gebruikt en wie weet voor wat voor andere doeleinden nog meer.
NB dit is gewoon mijn persoonlijke kijk op jouw visie.
Heb je de vele overheids rapporten al ingekeken? En wat hebben de skeptici daarop te zeggen?
Wist je trouwens dat de fanatieke ufologen de grootste skeptisten zijn?