kwestie van je PC aansluiten op het stopcontact via een klein kWh-metertje. Die dingetjes zijn niet zo duur Ik heb er eentje waar je direct het aangesloten vermogen op kunt aflezen.Lathander schreef: Vraag me af wat het effect op mijn stroomrekening is.
Kleine troost: 's winters "verdien" je ongeveer eenderde van die stroomkosten terug aan besparing op je gasrekening voor verwarming
Voor mijn peeceetje, niks grafisch, is het verschil tussen "medium" vouwen of niet ongeveer 40 watt. Dus 24/7 kost me dat anderhalve euro per week ongeveer, minus de gasbesparing een euro.
ik heb mijn chip liefst aan de veilige kant qua temperatuur, en vouw dan ook op medium snelheid (dat is 75% van de chipcapaciteit).Lathander schreef: 'k weet niet hoe gezond het is om de CPU de hele nacht aan 82 graden te laten draaien. Zonder de ventilator gaat hij naar 88. Volgens de Ryzen software is de bovenlimiet 95 graden
Dat verschilt trouwens per WU: op het moment van dit screenshotje heb ik een luchtige, en zou hij makkelijk vol kunnen draaien. Maar vaak genoeg heb ik er een van 3 x zoveel punten per dag en dat zie je gelijk aan de chiptemperatuur. Dus ik laat hem voor de zekerheid op medium staan, op warme zomerdagen gooi ik hem naar "light". En regelmatig de koelblokken eens goed schoonblazen.
Zo draait deze PC intussen alweer 3 jaar nagenoeg continu.