willydekkers schreef:Hoi,
Fysiek tijdreizen is in mijn ogen onmogelijk. Echter, terug in de tijd kijken wel!! De volgende theorie vind ik erg goed klinken:
Stel je kan met de snelheid van het licht reizen. Stel je reist met de exacte snelheid van het licht weg van een grote torenklok. Op dat moment reis je samen met het weerkaatste licht van de klok weg van de klok. Dus gelijk op! Als je dan achterom kijkt staat op dat moment de klok stil. Dus ga je op dat moment versnellen dan zal de klok teruguit gaan lopen. Welliswaar niet fysiek maar je haalt het weerkaatste licht van de klok in.
Je moet je voor stellen dat je gelijk opreist met een ouwerwetse filmstrook met opeenvolgende beelden. dan zie je enkel en alleen het beeld waar je mee mee reist( de film staat stil, ga je trager dan de film, gaat de film aan je vooruit, (feitelijk terug in de tijd de film zal achteruit afspelen) ga je sneller dan de film (feitelijk vooruit in de tijd de film zal vooruit afspelen).
gr willy
Hallo,
Sorry voor de late reaktie, maar ik ben pas sinds vandaag op het forum wezen kijken en dit vind ik zelf een erg interessante discussie.
Maar bovenstaande gaat volgens mij niet helemaal op. Op het moment dat je inderdaad sneller gaat dan het licht en het weerkaatste licht inhaalt, dan zie je niets als je achterom kijkt. Immers, het weerkaatste licht gaat langzamer dan jij gaat en zal je ogen niet kunnen bereiken.
Volgens mij zou het zo zijn dat als je sneller gaat dan het licht, je in de richting waarin je je voortbeweegt, zowel het licht ziet van al wat voor je is, alsook de beelden van objecten die zich achter je bevinden. Je haalt het licht nl in dus komt het licht van voren op je af en niet van achter.
Of heb ik het mis?