Zo te horen wekt die zelfs energie op! Ha-Ha!317070 schreef:Kennen jullie deze: een perpetuum mobile (op basis van de Corioliskracht)
Naar het schijnt rolt de bal er al een eindje... (in de orde van iets meer dan 10 jaar, dacht ik)
Zo te horen wekt die zelfs energie op! Ha-Ha!317070 schreef:Kennen jullie deze: een perpetuum mobile (op basis van de Corioliskracht)
Naar het schijnt rolt de bal er al een eindje... (in de orde van iets meer dan 10 jaar, dacht ik)
Ik vind het een knap staaltje techniek hoor!Zo te horen wekt die zelfs energie op! Ha-Ha!
Er zijn prachtige (veronderstelde) perpetuum mobile's. Zie bijvoorbeeld:317070 schreef:Ik vind het een knap staaltje techniek hoor!
Deze bron spreekt van continu rollen gedurende 14 dagen tot 1 maand. Dit is hoogst geniaal voor een simpel systeem die zich niet in het luchtledige bevindt...
Hier kun je de bal meer dan 40 minuten zien rollen.
Dit is de enige vorm van perpetuum mobile waarin ik toekomst zie. Steek hem in een (redelijk) vacuüm, en volgens mij kun je hem met behulp van de corioliskracht eeuwig laten rollen.
wijsneus schreef:Heren er moet toch minstens een lamp op kunnen branden?
Dit soort speeltjes heeft alleen waarde voor degene die in de situatie is om veel tijd te hebben voor dit wel ingenieus maar niet doel treffend gepriegel met apparaatjes leuk om te zien maar verder niks revolutionairs.
Dus,Miljardair,Je leest het duidelijk;het gaat niet...uit zwaartekracht is geen energie op te wekken en je kan het beter niet doen want anders raakt de zwaartekracht op.[...]
Omdat deze vraag...Hoe bedoel je, "op"? Hoe zou de zwaartekracht op kunnen raken? Dan zou de massa van de aarde op een of andere manier af moeten nemen?
Beantwoord werd met...Stel als men dit zou kunnen, dan neemt de zwaartekracht van de aarde af, toch?
Dit potentiele veld zou dus aan adhesie kunnen inboeten.want het tegendeel is niet bewezen... wel,dat een ,,perpetuummobile'' gebaseerd op werking met magneten stopt wanneer het magnetisch veld eromheen de onderdelen heeft gepolariseerd.Zwaartekracht is geen energie die je kunt aftappen.. het is een potentiaal veld. Daarentegen de trekkracht die het roterend zwaartekrachtveld uitoefent op objecten die niet met de Aarde meedraaien kan wel in energie worden omgezet. Het gevolg hiervan zou zijn, dat de draaingssnelheid van de Aarde afneemt. Net zoals de snelheid van een draaiende wiel zou afnemen als je er een dynamo tegen aan drukt. Maar dan moet je wel erg veel aftappen...
Is dus ter discussie want een constante adhesieve magnetische kracht is wel aanwezig maar dat deze kracht minder kan worden of opheft is heus nog niet zo'n gekke gedachte want het één moet nog bewezen worden net als het andere.Fabrice Macours schreef:@longfun
ik probeer gewoon een logica te zoeken, ik ben maar een leek inzake deze materie
ik redeneerde dus fou![]()
Ik zou graag zien dat MILJARDAIR weer eens op de proppen kwam met enige =D> reaktie.In deze discussie loopt van alles door elkaar. Eén vraag per keer a.u.b.?
Een zwaartekrachtveld kan een object van richting doen veranderen of versnellen (bv een sateliet die in een baan langs een planeet vliegt en daarbij versnelt). Die energie zou dan uit de draaisnelheid van de planeet komen neem ik aan. Maar die draaisnelheid moet overgebracht worden op het object dat versnelt word. Dat zou dan via het zwaartekrachtveld gaan. Maar hoe zijn die twee krachten met elkaar verbonden?
Ja, dat vroeg ik me ook af. Waar komt de energie van een zwaartekrachtslinger (of gravity sling shot) vandaan?Hm, dan kan dat niet nee. Maar waar haalt die passerende sateliet dan de energie voor die versnelling vandaan?
Een kwestie van potentiële en kinetische energie.Hm, dan kan dat niet nee. Maar waar haalt die passerende sateliet dan de energie voor die versnelling vandaan?
= Helemaal juist,hoor!Een zwaartekrachtveld kan een object van richting doen veranderen of versnellen (bv een sateliet die in een baan langs een planeet vliegt en daarbij versnelt). Die energie zou dan uit de draaisnelheid van de planeet komen neem ik aan. Maar die draaisnelheid moet overgebracht worden op het object dat versnelt word. Dat zou dan via het zwaartekrachtveld gaan. Maar hoe zijn die twee krachten met elkaar verbonden?