Beste mensen,
Al vele jaren ben ik actief op internet. Desondanks ontdek ik nu pas dit forum. En blijkbaar te laat.
Omdat filosofie mij lief is en ik weldra een master in de wijsbegeerte ben, lijkt de blijkbaar brede userbase van dit forum en de aanwezige interesse voor filosofie een grote verrijking voor Nederlandstalig internet. Het is dus zeer spijtig dat dit forumdeel ruim anderhalf jaar gesloten is.
Alle discussie over het statuut van filosofie en wetenschap terzijde, mag het geen twijfel lijden dat filosofie (en overigens ook theologie) zeker bestaansrecht heeft op een forum dat plaats voorziet voor zowat elke academische discipline. Niet voor niets stamt dat woord uit de Akademia van Plato.
Bewust van de pragmatische beslissingen die soms nodig zijn, kan ik niet geloven dat sluiten de beste oplossing is. Ik zal mij de komende weken over de praktische moeilijkheden buigen en pogen een beeld te vormen van de obstakels die moeten worden overwonnen.
Vanwege mijn academische achtergrond kan ik bv. al heel wat extra stof tot nadenken voorzien in een brede waaier van onderwerpen, en vooral in het veld van mijn scriptie en thesis kan ik zorgen dat discussies niet in dwalingen vervallen.
Hopelijk komt er snel verandering in de zaak.