Je hebt niet op kritieken op het boek gereageerd.Johan_vd schreef:Complexiteit? is niet begrijpen?, het betekent niet dat wetenschap dit niet/nooit kan verklaren. Moet iets complex bovennatuurlijk zijn?
- Complexiteit= ingewikkeld, veelomvattende aard. Wie zegt dat dit niet te begrijpen is? Bijv. het lichaam van een mens, zit ingewikkeld in elkaar en is opgebouwd uit een grote hoeveelheid cellen. De aarde zelf en de natuurwetten zitten complex in elkaar. Dit alles door middel van evolutie? 1. Gaat er bij mij niet in.
Wat vind je dan van deze (Richard Dawkins): 'I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.'
2. - Deze uitspraak vind ik nergens op slaan. Het is het ontkennen van iets wat je niet uit kunt sluiten.
3. - Als jij God niet wil zoeken is het jou eigen keuze.
4. - De andere religies bevatten geen waarheid. Waar die mensen terechtkomen is niet aan mij en waarom ze er in geloven ook niet. Ik wil ook niet beweren dat die mensen niet goed terechtkomen. Echter de meeste religies sluiten Jezus uit. Hij is nou juist de persoon waar alles om draait. Hij heeft Zijn leven voor ons gegeven en wij mogen daarin geloven. Jezus is ook geen religie.
1. God wel dus, en jij bent tevreden met het antwoord "God heeft het gedaan" en dus is dit een zinnige uitspraak: 'I am against religion because it teaches us to be satisfied with not understanding the world.'
2. Dit volg ik niet helemaal.
3. Ik zoek God/Waarheid door middel van de wetenschap. Het Godsbeeld moet aan de hand van de wetenschap bijgesteld worden, een vast godsbeeld zoals een bepaalde religie aannemen vind ik onzin.
4. Fijn, 'de andere religies bevatten geen waarheid' en wat denk je dat die andere religies zeggen? Alleen het feit dat er meerdere religies zijn die allemaal de echte waarheid pretenderen te hebben vind ik al absurd op zich.
Als iedereen altijd zo over de wetenschap had gedacht zoals veel religieuzen nu over de evolutie-theorie denken, dan: hadden we nu geen autos, geen asperines, geen vliegtuigen, geen koelkasten, geen televisie, geen medicijnen, geen protheses, etc...
Puzzels