Moderator: Rhiannon
Vallen we een beetje van het onderwerp??eendavid schreef:tsja...
Ik merk dat er vrij veel vraag is naar minderjarige prostitutie. Als ze deze illegaal houden, zijn er altijd mensen bij die ze illegaal aanschaffen (dit valt weer onder criminaliteit). Meestal zijn deze dan ook nog goedkope prullen, die zelfs onveilig kunnen zijn omdat ze verplicht worden tot sex zonder condoom.
Als ze worden gelegaliseerd is het niet meer nodig om ze illegaal te verkrijgen. Dit is weer een goede bestrijding van illegale activiteiten. Het legaliseren van minderjarige prostitutie speelt dan zelfs een rol in de preventie van criminaliteit! Ook wordt het dan makkelijker om goede, vertrouwelijke meisjes te krijgen op een betrouwbare manier van goede merken als XXX. Dit zijn goede, degelijke meiden die een stuk veiliger zijn kwa AIDS. Én als laatste komt er nog bij dat dan heel wat mensen (waaronder ik, ik popel al tijden voor een Russische 14jarige) tevreden zullen zijn.
precies wat ik poogde te zeggen. Ik wilde helemaal geen vergelijking maken, ik wil aantonen dat je met dergelijke redenering even goed naar een anarchistische maatschappij kan donderen.Dat is misschien geen terechte vergelijking, maar toch geeft het duidelijk de gaten/gebreken in gast Tom zijn redenering weer. Als je op basis van een redenering/argumentatie als gast Tom illegale praktijken, legaal wil maken, dan ben je verkeerd bezig.
En dat is nou het probleem... Dat soort messen nodigen alleen maar uit om gevaarlijke dingen mee te doen!....mijn Benchmade model 42 durf ik van een flat af te gooien.....
Waarmee je zelf al suggereert dat het spelen met vlindermessen sowieso al niet al te veilig isWat svb hiemee bedoeld is dat een beter kwaliteit mes ook veiliger in gebruik is
Wat al eerder gezegt is is dat je écht spastisch moet zijn om "gruwelijke" ongelukken te krijgen.albert davinci schreef:Waarmee je zelf al suggereert dat het spelen met vlindermessen sowieso al niet al te veilig is
Ik weet het, jullie stellen dat juist de goedkope 'namaak'prul verkrijgbaar is doordat de vlindermessen vanaf een bepaalde lengte illegaal is in Nederland maar ook de degelijke vlindermessen slijten vroeg of laat, ze zijn dan nog groter ook met een daaraan gepaard gaande stijgend risico op gruwelijke ongelukken.
Ik vind dat Imengine het mooi uitlegd.
Wat ik nog vergeten ben: titanium is het meest slijtvaste metaal verkrijgbaar, en bij kwaliteitsmessen zoals Benchmade ook nog voorzien van een cobaltlaag die het titanium nóg sterker maakt en daarom pas over gemiddeld zon hondert jaartjes intensief gebruik gaat slijten. vandaar dat zon mes ook ongeveer 180 Dollar kost.maar ook de degelijke vlindermessen slijten vroeg of laat, ze zijn dan nog groter ook met een daaraan gepaard gaande stijgend risico op gruwelijke ongelukken
Ik weet het, jullie stellen dat juist de goedkope 'namaak'prul verkrijgbaar is doordat de vlindermessen vanaf een bepaalde lengte illegaal is in Nederland maar ook de degelijke vlindermessen slijten vroeg of laat, ze zijn dan nog groter ook met een daaraan gepaard gaande stijgend risico op gruwelijke ongelukken.
Toen ik aan het lezen was, wou ik ook al zeggen dat albert's uitspraak niet klopt. Een GOED vlindermes gaat langer mee dan de koper in kwestie. Ik denk dat Jack's uitleg meer dan genoeg verklaart. Maar vergeet niet dat de BM42 (nog altijd het 'standaardmodel' vlindermes) op de site van Benchmade zelf 230 dollar kost, niet 180. Op sites van dealers zoals EDC zijn ze wel goedkoper, daar heb je ze voor zo'n 150 euro (dacht ik) al.Wat ik nog vergeten ben: titanium is het meest slijtvaste metaal verkrijgbaar, en bij kwaliteitsmessen zoals Benchmade ook nog voorzien van een cobaltlaag die het titanium nóg sterker maakt en daarom pas over gemiddeld zon hondert jaartjes intensief gebruik gaat slijten. vandaar dat zon mes ook ongeveer 180 Dollar kost.
Kijk maar naar de zogenaamde Custom vlindermessen: compleet met de hand gemaakt en vaak heel mooi versiert.Tom. schreef:Toen ik aan het lezen was, wou ik ook al zeggen dat albert's uitspraak niet klopt. Een GOED vlindermes gaat langer mee dan de koper in kwestie. Ik denk dat Jack's uitleg meer dan genoeg verklaart. Maar vergeet niet dat de BM42 (nog altijd het 'standaardmodel' vlindermes) op de site van Benchmade zelf 230 dollar kost, niet 180. Op sites van dealers zoals EDC zijn ze wel goedkoper, daar heb je ze voor zo'n 150 euro (dacht ik) al.
Voor mensen die geen idee hebben van de waarde van de dollar: 230 dollar is momenteel 171,39 in euro's. 150 dollar is momenteel 111,77 in euro's.
Dat dus voor een mes. Moet dus wel goede kwaliteit zijn hè?
Ja, en trouwens... als vlindermessen alleen zouden worden gebruikt als ordinair wapen, waarom zijn er dan designers die zo veel tijd steken in het uiterlijk ervan? Teken dat het een verzamelobject is.Jack Carver schreef:Kijk maar naar de zogenaamde Custom vlindermessen: compleet met de hand gemaakt en vaak heel mooi versiert.
Helaas wel boven de 1000 dollar.
Dat is natuurlijk geen argument voor meer vrijheid mbt het vlindermessenbezit. Het is niet omdat het voor sommige mensen een verzamelobject is dat het daarom niet voor anderen een wapen is.Ja, en trouwens... als vlindermessen alleen zouden worden gebruikt als ordinair wapen, waarom zijn er dan designers die zo veel tijd steken in het uiterlijk ervan? Teken dat het een verzamelobject is.
Nee, en zwaarden zijn natuurlijk ook geen verzamelobjecten...Dat is natuurlijk geen argument voor meer vrijheid mbt het vlindermessenbezit. Het is niet omdat het voor sommige mensen een verzamelobject is dat het daarom niet voor anderen een wapen is.