Wie zegt van niet?
Jij onder andere!
De erfzonde bestaat toch nog steeds zeg je?
Dat is toch waarom god straft?
God is met Noach opnieuw begonnen omdat Noach de enige was die nog goed deed. God heeft toen ook zo ongeveer besloten dat de mens uiteindelijk een grensleeftijd van zon 120 jaar zou krijgen.
Dus de nakomelingen van Noach hebben niets meer met de erfzonde te maken?
Misschien heeft Hij er een andere bedoeling/reden voor gehad?
Zoals?
Daar staat alleen dat het woord drieenheid door de kerkvoogden verzonnen is.
Dat zei ik inderdaad ja.
Echter God is wel een drieenheid. Dit kun je uit de bijbel halen.
Waar? In de grondtekst graag!
ga jij dan maar in de bijbel lezen
Wat doet jouw denken dat ik dat niet gedaan heb?
Ik weet wel zeker dat jij dat niet gedaan hebt bijvoorbeeld, zoals je ook niet diverse apocriefe geschriften hebt gelezen, en geschriften ouder dan de bijbel zoals bijvoorbeels het Gilgamesh Epos!
Het enige wat je gelezen hebt is een met zorg gecensureerde bijbel.
Veronderstellen dat Hij slecht is lijkt me geen optie
Waarom niet?
Het OT wel eens doorgesnuffeld?
Onderbouw maar eens.
Johan ik vind je een beste vent, maar als je niet kunt of wilt begrijpen wat ik bedoelde dan is dit een vrij zinloze dicsussie.
Geen woorden maar daden.
Die daden daar ontbreekt het nu juist aan.
Noem mij 1 verifieerbare goddelijke daad!
Christenen die bidden om wereldvrede en dat andere mensen Jezus mogen kennen en in hun leven mogen krijgen, zodat ze een leven van liefde beginnen. Scary
Nee, vooral christen die met het Woord van God in de hand de afgelopen 2000 jaar andersdenkenden hebben onderdrukt en vermoord!
Voor gelovigen die bidden om wereldvrede en hun geloof niet aan anderen op proberen te dringen kan ik alleen maar respect hebben.
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries,
is not "Eureka!" (I've found it!),
but "That's funny..."
Isaac Asimov