Misschien moet ik het wat nuanceren: als een dier een ander dier doodt, hebben we daar over het algemeen geen problemen mee. Maar als een dier een mens doodt, vinden we dat verschrikkelijk. Vindt een dier het ook verschrikkelijk als een mens een dier doodt?
En dat mensen elkaar doden in oorlogen is een feit, maar daarom is het nog niet normaal. En waarom maken wij er dan zo'n probleem van als een moordenaar een mens doodt? Als de mens niets meer dan een dier is, kunnen we toch gewoon accepteren, dat die moordenaar er blijkbaar een andere moraal op nahoudt? Maar waarom wordt die moordenaar dan toch gestraft?
Puzzels