Hij die wat anders gaat doen groet U.......
Een vriendelijke groet terug en een goed leven toegewenst
Hij die wat anders gaat doen groet U.......
Leuk verzonnen maar het soortelijk gewicht van water is lager dan van steen dus om deze theorie kloppend te maken zul je dus dijken en gemalen moeten aanleggen. Zodat het water in de oceaan veel hoger is dan het ondergelopen vaste land.Bekkie schreef:Hier volgt het vervolg op het uitgebreide aangepaste emmer model (voor de nieuwelingen op dit forum ff deel 1 lezen):Jap schreef:
Maar dan het volgende probleem, als dus de eventuelle zonvloed op de eerder door bekkie aangegeven manier zou zijn ontstaan op welke manier is dan het water weer gezakt?
Of is de zeebodem weer gezakt zonder dat er lava op de zeebodem kwam, maar hoe kan dat dan?
We waren gebleven bij de emmer (wereld met atmosfeer) met daarin een emmerzondvloed. Tijdens de zondvloed zag de inhoud van de emmer er als volgt uit. Onderin de emmer zit hete gel (mantel materiaal). Bovenop deze gel liggen naast elkaar steen 1 (de oceaan bodem) en steen 2 (de continentale plaat). Op steen 1 ligt een laag gel met daarop water en op steen 2 ligt grond met daarop water. Okay, dit is de situatie waarmee k de vorige keer geëindigd was.
De laag gel (mantel materiaal) die op steen 1 ligt koelt steeds verder af door het water. Hierdoor wordt de gel hard en neemt de dichtheid van de gel toe. De gel wordt dus compacter. De plaats waar eerst gel zat maar nu niet meer (omdat de gel compacter is geworden) wordt opgevuld door het water dat van de hoger gelegen grond (het land) af stroomt. Hoe meer de gel afkoelt, hoe meer water er op steen 1 komt te staan. Steen 1 wordt zo steeds zwaarder beladen. Omdat steen 1 zo zwaar beladen is met het water en de compact geworden gel zakt hij naar beneden in de hete gel (het mantel materiaal onder de stenen) en duwt zo tegelijkertijd steen 2 weer iets omhoog. Steen 1 kan zakken zonder de gel eronder te laten ontsnappen omdat steen 1 dikker is geworden door de hard geworden gel die er bovenop ligt.
Water stroomt naar het laagste punt, van de grond af de oceaan in, en zit nu weer veilig opgesloten. We hebben nu de hedendaagse emmerwereld.
Ik weet dat het soortelijk gewicht van water lager is dan van steen. Het was dan ook niet alleen het water dat terugstroomde dat zorgde voor het zakken van de oceaanplaat. Vooral het hard geworden mantel materiaal (met een groot soortelijk gewicht) dat bovenop de oceaan plaat kwam te liggen zorgde voor het zakken van de plaat. Er zijn dus geen dijken en gemalen nodig. Snappie?Leuk verzonnen maar het soortelijk gewicht van water is lager dan van steen dus om deze theorie kloppend te maken zul je dus dijken en gemalen moeten aanleggen. Zodat het water in de oceaan veel hoger is dan het ondergelopen vaste land.
Ik ben heel de tijd al serieus. Doordat ik overtuigd ben van de waarheid van de bijbel geloof ik dat er een zondvloed heeft plaatsgevonden. Een mogelijke theorie over hoe dit gebeurt kan zijn heb ik hierboven beschreven. Deze theorie komt niet uit de bijbel maar is wel in overeenstemming met een aantal zinnen uit het zondvloedverhaal. Of de boven geschetste theorie waar is weet ik dus niet maar het zou, mijns inziens, een goede mogelijkheid kunnen zijn.Maar nu ff serieus denk jij nauw echt dat een eventuelle zondvloed zo is verlopen of komt dit door jouw overtuiging van het geschreven word van de bijbel die dit als waarheid beschouwd.
Dus volgens jou is alles onwaar dat in stijd is met de bijbel? De bijbel is een gegeven en alles wat in de realiteit afwijkt van de bijbel is een illusie?Doordat ik overtuigd ben van de waarheid van de bijbel geloof ik dat er een zondvloed heeft plaatsgevonden.
Ook ik ben zeer benieuwd waar al het water na de zondvloed gebleven is. Volgens mij staat er niets in de Bijbel over Goddelijke interventie die het water weer heeft doen verdwijnen, dus graag een normale verklaring: waar is het water gebleven?
The refilling of the Mediterranean
An earlier catastrophe, too far back to be within human memory, occurred at the most recent re-flooding of the Mediterranean Sea's dry basin, dated by general consensus about 5 million years ago, before the emergence of modern humans. It is an example of the catastrophic events that punctuate the serenely incremental changes to climate and geography as we think we have experienced them in the last couple of millennia. The basin had previously become a desert once again, the most recent desiccation in a series, as deep cores in the seabed have revealed a series of several layers of salt, separated by loess deposits, after continental movement had closed the Strait of Gibraltar, an event variously placed at 8 million or 5.5 million years ago. The Mediterranean did not dry out during the most recent glacial maximum.
The story of a Great Flood sent by God or the gods to destroy civilization as an act of divine retribution is a widespread theme in myths. The stories of Noah and his ark in Genesis, Matsya in the Puranas scriptures of Hinduism, and Utnapishtim in the Epic of Gilgamesh are among the most familiar versions of these myths. A large percentage of the world's cultures past and present have stories of a "great flood" that devastated earlier civilization.
ContentsVerborgen inhoud
Doordat ik overtuigd ben van de waarheid van de bijbel geloof ik dat er een zondvloed heeft plaatsgevonden.
Ieder verhaal op zich afdoen als zou het enig waarheidsgehalte bezitten, vind ik al erg onlogisch.en deze twee verhalen afdoen als zouden ze hetzelfde waarheidsgehalte bezitten, vind ik erg onlogisch.
Deze theorie komt niet uit de bijbel maar is wel in overeenstemming met een aantal zinnen uit het zondvloedverhaal. Of de boven geschetste theorie waar is weet ik dus niet maar het zou, mijns inziens, een goede mogelijkheid kunnen zijn.
Ik denk dat er wel degelijk ooit ergens een serieuze overstroming heeft plaatsgevonden in mensenheugenis. Sterker, op meerdere plaatsen. Sterker, ze gebeuren nog vaak genoeg. De zuidelijke Noordzee in '53 nog, om de zoveel jaar meer of minder catastrofaal in Bangladesh, wat te denken van de tsunami van 2004.Ieder verhaal op zich afdoen als zou het enig waarheidsgehalte bezitten, vind ik al erg onlogisch.
de tsunami van 2004