Puzzel Puzzels
Rogier
Artikelen: 0

Re: Wat zijn jullie favoriete films?

Een paar aanraders:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

ads

Steun Sciencetalk Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Twinmarkers 168 stuks voor volwassenen - Alcohol markers - Stiften - Markeerstiften - Vivid Green

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk 5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

5 stuks Plastic Labels 91201 geschikt voor Dymo LetraTag Labelprinter - Zwart op Wit - 12 mm x 4 m - S0721610 Labeltape - Telano

Bekijk product

StevenNr1

Mijn vader zit al even te zagen om Trois Couleurs (een trilogie van een zeker Kieslowski) is te zien bemachtigen, weet iemand of deze daadwerkelijk de moeite is?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Lala

Aanvullig: Donnie Darko, Festen, sixth sense
Appareo decet nihil munditia?
Bart

Gisteren 'Sophie Scholl' gezien. Gaat over de Duitse verzetsbeweging 'Die weisse rose' in de Tweede Wereldoorlog. Het heeft de stijl en kwaliteit van 'Der Untergang'
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
wim600008149

StevenNr1 schreef:Mijn vader zit al even te zagen om Trois Couleurs  

(een trilogie van een zeker Kieslowski) is te zien bemachtigen, weet  

iemand of deze daadwerkelijk de moeite is?
Jazeker! Ik heb ze. Drie DVD's in zo'n kartonnen doos. Vooral "Trois

Couleurs Rouge" is m'n favoriet (maar ja, ik heb dan ook een boontje voor

Irene Jacob... :wink:)

Bijzonder leuk zijn de lessen cinematografie in de extra's, gegeven door

niemand minder dan mister Kieslowski himself! :shock:

Hier is de box :

Afbeelding

Hier een editorial review :

Even though one can view each segment of Krzysztof Kieslowski's Three Colors trilogy on its own, it seems absurd to do so; why buy the slacks instead of the entire suit? Created by Kieslowski and his writing partner Krzysztof Piesiewicz for France's bicentennial, the titles--and the themes of the films--come from the three colors of the French flag representing liberty, equality, and fraternity. Blue examines liberation through the eyes of a woman (Juliette Binoche) who loses her husband and daughter in an auto accident, and solemnly starts anew. White is an ironic comedy about a befuddled Polish husband (Zbigniew Zamachowski) who takes an odd path of revenge against his ex-wife (Julie Delpy). A Swiss model (Irène Jacob) strikes up a friendship with a retired judge (Jean-Louis Trintignant) who eavesdrops on his neighbors in Red. The trilogy is a snapshot of European life at a time of reconstruction after the Cold War, reflected through Kieslowski's moralist view of human nature and illumined by each title's palate color.

The DVD set has numerous extras spread throughout the three discs; the end result is a superior collection. Each disc has a short retrospective, culled together from new interviews with Kieslowski's crew, plus film critic Geoff Andrew, biographer Annette Insdorf (who also does the commentaries), and fellow Polish director Ageniska Holland. Producer Marin Karmitz also reminisces about the experience. There's an exceptional effort to show the magic of Kieslowski (who died two years after the trilogy) through a discussion of his various career phases, interviews with the three lead actresses, four student films, and archival materials including simple--and wonderful--glimpses of the director at work. Excellent insight is also provided by Dominique Rabourdin's filmed "cinema lessons" with Kieslowski. Without viewing any of his other films, this set illustrates the uniqueness of Kieslowski. --Doug Thomas

Description

Miramax Home Entertainment is proud to present BLUE, WHITE and RED, the acclaimed films by director Krzysztof Kieslowski. Hailed by filmgoers as some of the most absorbing, engaging, well-crafted dramas in recent memory, the box set of BLUE, WHITE and RED Each DVD disc includes lengthy bonus features.

BLUE: Academy Award winner Juliette Binoche ("The English Patient," Best Supporting Actress, 1996) stars as a young woman left devastated by the unexpected death of her husband and child. She retreats into the world around her, but is soon reluctantly drawn into an ever-widening web of lies and passion as the dark, secret life of her husband begins to unravel.

WHITE: Sexy Julie Delpy ("Before Sunrise") stars in a mysterious tale of a man whose life disintegrates when his beautiful wife of six months deserts him. Forced to begin anew, he rebuilds his life, only to plan a dangerous scheme of vengeance against her. Winner of the Best Director Award at the Berlin Film Festival.

RED: Irene Jacob ("The Double Life of Veronique") stars as a young model whose chance meeting with an unusual stranger leads her down a path of intrigue and secrecy. As her knowledge of the man deepens, she discovers an astonishing link between his past and her destiny.

Bron : http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...690303?v=glance

Voila Steven, nu weet je wat te kopen voor je vader's Kerst... :wink:
Napoleon Dynamite

Gisteren 'Sophie Scholl' gezien. Gaat over de Duitse verzetsbeweging 'Die weisse rose' in de Tweede Wereldoorlog. Het heeft de stijl en kwaliteit van 'Der Untergang'

Kan ik beamen (alleen is het beetje jammer als je het verhaal echt kent, de suspense ontbreekt)

Acteerprestaties zijn wel buitengewoon!
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können
StevenNr1

Ja, inderdaad, Wim :shock: (en uiteindelijk kan ik ze dan zelf ook zien hé; dat zijn de beste cadeaus.)

Bedankt voor de info.
skinner

la vita e bella! Daar ben ik geweest. Het restaurant naast het restaurant in de film heeft snel de titel van de film als naam van het restaurant ingepikt. :shock: Als die toeristen denken nu dat DAT het restaurant is
Jan van de Velde

Hopen films gemist door omstandigheden. Er zijn er 6 die me altijd zullen bijblijven, en waarvoor ik na de voorstelling een eindje door de nacht moest gaan dwalen om het kwijt te raken. Toevallig op één na wel allemaal met oorlog te maken

-Apocalyps now

-Les uns et les autres

-Schindlers list

-Dr Strangelove

-One flew over the cuckoo's nest

- en tenslotte nog een BBC-docudrama dat het verhaal vertelde van een aantal Engelse families voor, tijdens en na een volledige atoomoorlog. Ik weet de titel niet meer, en ik weet ook niet of hij ooit in de bios is geweest. Ik weet ook niet of ik hem ooit nog es wil zien. Brrr

Voor de rest films met echte humor met een serieuze ondertoon. summum: Monthy Python's The meaning of Life, en The life of Brian
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Anonymous

X-Files the movie

Contact

The Matrix

A Beautifull Mind

Star Wars

Dune

Pi

Reservoir Dogs
TIP:

RULED BY THE GODS
Snellejelle

ik heb opzich nog niet zo heel veel films in mijn leven gezien,maar vaak als ik films kijk vin ik het dan wel weer leuk ook.

mijn lievelingsfilm: la vita e bella(mooie oorlogsfilm)

ik heb de film al heel lang geleden gezien echt misschien al wel 5jaar terug ofzo maar op de een of andere manier is hij me gewoon al heel lang bij gebleven!
Antoon

Ik had vandaag de film "The butterfly effect" gezien, erg mooi.
Fikret

Goede vraag. Het zijn er eigenlijk teveel om op te noemen, maar kan wel wat uit m'n dvd-collectie neerzetten.

* Ik ben zowiezo helemaal weg van Marvel's strip-verfilmingen. Blade triology; Spiderman 1 en 2; X-Men 1 en 2; Hellboy; Daredevil.

* Andere strip-verfilmingen. Sin City; Spawn.

* Verfilmingen gebasseerd op spellen. Final Fantasy - Advent Children; Resident Evil 1 en 2.

* Films gebasseerd op het vampier-mythe. Underworld; Van Helsing; (en zoals ook eerder genoemd) Blade triology.

* Veel wetenschappelijke en science fiction films. Matrix triology; Lord Of The Rings triology; Armegeddon; Planet Of The Apes.

* Vermakende films en komedies. The Mask; Who Framed Roger Rabbit; Moonwalker (Michael Jackson fan); en veel van Eddy Murphy.
Phillip schreef:'t is misschien SF, maar ik een film gezien :" the time machine" en daar zag ik iets wat niet echt in orde was nl een kolonie.

jawel mensheid bouwd daar een kolonie, en toen ging het fout. de Maan werd 'opgeblazen' en de brokstukken vernietigde het mensbestaand op de Aarde.

ok, 't is film maar als men de reactorkern -fusie of wat dat ook- bouwt in de maangrond. en de boel ontploft daar...

euh... helaas vind ik geen foto ervan. maar id film was het wel spectaculeer   :roll:
Na dit bericht heb ik m'n dvd-collectie van de week ook aangevuld met "The Time Machine".

Ik moet zeggen dat ik er aardig over te spreken ben.

Iemand misschien nog andere aanraders?
made in flanders

wat ik ook een super film vind maar die hier nergens vermeld staat is

The Shawshank Redemption

super goede film, goede acteurs, goed verhaal, en verassend eind. echt een goede film.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

ads

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Terracotta Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

Lala

laatst sin city gezien..... :D wow :roll:

die is goed!!
Appareo decet nihil munditia?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!